رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 535199

اوزاکا - بردی در فینال اوپن استرالیا

جام نقره‌ای به ژاپن برده میشود یا امریکا؟

ساعت 24-مسابقات تنیس اوپن استرالیا نخستین گرنداسلم فصل به ایستگاه پایانی رسیده و امروز فینال این رقابت‌ها در بخش زنان برگزار می‌شود. جایی که نائومی اوزاکا به مصاف جنیفر بردی امریکایی تنیسور شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها می‌رود.

اوزکا در مرحله نیمه نهایی موفق شد در یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها سرنا ویلیامز پرافتخارترین تنیسور زن حال حاضر را با حساب دو بر صفر شکست دهد. اوزاکا در این دیدار موفق شد با نتیجه دو بر صفر به پیروزی دست پیدا کند. ویلیامز بعد از بازی در حالی که اشک می‌ریخت از پایان کار خود در تنیس خبر داد. جنیفر بردی نیز کارولینا موچوا را دو بر یک شکست داد. موچوا تنیسور اهل جمهوری چک همان تنیسوری بود که توانست اشلی بارتی استرالیایی نفر اول زنان جهان را مقابل چشم هزاران هوادار در دور یک هشتم دو بر یک شکست دهد.
اوزاکا و بردی در شرایطی امروز مقابل هم قرار می‌گیرند که سابقه موفقیت‌های این دو تنیسور اصلا با هم قابل مقایسه نیست. اوزاکا که به عنوان بخت سوم کسب عنوان قهرمانی وارد اوپن استرالیا شده سابقه 3 عنوان قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم را در کارنامه دارد. آخرین بار او در سال ۲۰۲۰ و در اوپن امریکا قهرمان شد. او در سال ۲۰۱۹ نیز فاتح همین اوپن استرالیا شده بود. قهرمانی او در سال ۲۰۱۸ در یو اس اوپن زمانی که کسی او را نمی‌شناخت با برتری مقابل سرنا ویلیامز آغاز راه پرافتخار این تنیسور ژاپنی بود. در سمت مقابل بردی تا به حال نه تنها قهرمانی گرنداسلم را تجربه نکرده که برای نخستین بار است به فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند. بهترین موفقیت این تنیسور ۲۵ ساله حضور در نیمه‌نهایی اوپن امریکا در سال ۲۰۲۰ است. جالب اینکه در آن رقابت‌ها بردی با شکست مقابل اوزاکا که در نهایت قهرمان شد از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. پیش از این رقابت بردی و اوزکا دو بار دیگر با هم روبه‌رو شده‌اند. اولین بار سال ۲۰۱۴ که تنیسور امریکایی برنده شد و بار بعد این اوزاکا بود که موفق شد حریفش را شکست دهد. روز یکشنبه فینال بخش مردان اوپن استرالیا برگزار می‌شود. در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها ابتدا نواک جوکوویچ صرب به راحتی و در 3 ست پیاپی از سد اصلان کاراتسف روس گذشت. تنیسور گمنامی که از طریق رقابت‌های انتخابی جواز حضور در این تورنمنت را پیدا کرد و تا مرحله نیمه‌نهایی خودش را بالا کشید. این تنیسور روس در راه رسیدن به نیمه‌نهایی نامدارانی نظیر دیه‌گو شوارتزمن فلیکس آگوئر و گریگور دیمتروف را از پیش رو برداشته بود. این برای سومین بار پیاپی است که جوکو به فینال اوپن استرالیا می‌رسد. او در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ فاتح این رقابت‌ها شده بود. تنیسور صرب با 8 قهرمانی پرافتخارترین تنیسور اوپن استرالیا محسوب می‌شود. حریف جوکوویچ در بازی فینال دانیل مدودف است. این تنیسور در بازی نیمه‌نهایی موفق شد 3 بر صفر استفانوس سیتسیپاس را شکست دهد. سیتسیپاس با کامبک باورنکردنی مقابل نادال و ثبت نتیجه 3 بر 2 در مرحله یک چهارم خودش را به جمع 4 تنیسور پایانی رسانده بود و دانیل مدودف با برد سه هیچ مقابل هم‌وطنش آندری روبلف.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها