رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535637

دستگیری 35 مظنون داعشی توسط نیروهای امنیتی ترکیه

ساعت24-پلیس ترکیه از دستگیری شماری مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش از جمله چهارده تبعه خارجی در پایتخت این کشور خبر داد.

نیروهای امنیتی ترکیه دوشنبه 14 مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش را دستگیر کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «آناتولی» پلیس ضد تروریسم و نیروهای امنیتی ترکیه در یک عملیات موفق 21 مظنون به همکاری با داعش را در شهر «آنکارا» پایتخت این کشور دستگیر کردند. 14 تبعه خارجی نیز در عملیات همزمان در صبح دوشنبه دستگیر شدند. پلیس ترکیه به ملیت دستگیرشدگان خارجی اشاره‌ای نکرده است.

ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که داعش را در سال ۲۰۱۳ یک گروه تروریستی اعلام کرد. ترکیه از آن زمان تاکنون چندین بار مورد حملات تروریستی داعش قرار گرفته و در حداقل ۱۰ مورد بمبگذاری انتحاری، ۳۱۵ نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

بعد از حمله شب سال نوی میلادی در سال ۲۰۱۷ در استانبول، که ۳۹ کشته برجای گذاشت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، پلیس ترکیه در سال‌های گذشته تاکنون در عملیات مختلف افرادی را به ظن ارتباط با داعش بازداشت کرده است.

چندی قبل رسانه‌های ترکیه‌ای از بازداشت دو مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در آنکارا خبر دادند.خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد، دو مظنون داعشی که در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک حمله بزرگ در ترکیه بودند، در آنکارا پایتخت بازداشت شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها