رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535658

قیمت سیمان در بازار نصف شد

ساعت24- در یک ماه اخیر قطعی برق و گاز باعث شد سیمان بیش از دو برابر در بازار فروخته شود حالا رئیس اتحادیه مصالح فروشان از نصف شدن قیمت سیمان خبر داد و می‌گوید: قیمت سیمان به ۳۰ هزار تومان رسیده است.

در یک ماه اخیر به دلیل کمبود برق و گاز دولت سهم انرژی کارخانه‌ها را کم و محدود کرد. همین مساله باعث برهم خوردن بازار مصالح‌فروشان شد حالا اما طبق ادعای رئیس اتحادیه مصالح فروشان، وضعیت کارخانه‌های تولید سیمان به شرایط عادی برگشته و باعث شده سیمان در بازار به طور چشمگیری ارزان شود.

تا یک ماه گذشته سیمان در تهران یک کالای با ارزش و نایابی بود. اختلال در بخش تولید باعث شده بود که سیمان در تهران نرخ نداشته باشد. در آن زمان به دلیل کمبود سیمان در بازار مصالح‌فروشان کالای مورد نیاز سازندگان را با قیمت‌های نامتعارفی می‌فروختند و به عبارتی سیمان در تهران نرخ نداشت.

اسماعیل کاظمی قهی از نصف شدن قیمت سیمان خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: با قطع برق قیمت سیمان به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده بود اما امروز با عادی شدن شرایط قیمت سیمان به زیر ۳۰ هزار تومان رسید!

کرایه حمل ۱۵ درصد بالا رفت

سازندگان سیمان چه زمانی سیمان بخرند؟ رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان پاسخ داد چنانچه کارخانه‌ها یک هفته دیگر سیمان به توزیع‌کنندگان بدهند در ۱۰ روز آینده قیمت سیمان به نرخ مصوب یعنی ۲۲ هزار تومان می‌رسد. (قیمت مصوب یک پاکت سیمان ۲۲ هزار تومان است)

افزایش ۱۵ درصدی کرایه حمل بار خبر دیگری است که رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان درباره آن سخن گفت. او در این باره توضیح داد در پنج روز اخیر با مجوز راهداری کرایه حمل و نقل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: تجارت ‌نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها