رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535729

فائوچی: اختلافات سیاسی به فوت نیم میلیون مبتلای کرونا در آمریکا دامن زد

ساعت24-مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور را یکی از دلایل تلفات ۵۰۰ هزار نفری همه‌گیری کرونا در آمریکا دانست.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بار دیگر از اختلافات سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور انتقاد کرد.

فائوچی بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز»، گفت مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته بود که به فوت نیم میلیون نفر بر اثر همه‌گیری «کووید۱۹» دامن زد.

وی در این باره توضیح داد، ویروس کرونا زمانی به ایالات متحده وارد شد که این کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و حتی موضوع «ماسک زدن» هم به‌جای اینکه یک اقدام بهداشتی باشد، به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود.

این مقام درمانی آمریکایی اظهار داشت: «حتی در بهترین شرایط، این (همه‌گیری) به خودی خود یک مشکل بسیار جدی بود... اما نمی‌توان توضیح داد که چگونه کشوری به ثروتمندی و پیچیدگی [آمریکا] متحمل بیشتری نرخ تلفات شد و در صدر کشورهای آسیب‌دیده [از کرونا] در جهان قرار گرفت».

به نوشته رویترز، در حالی که ایالات متحده حدود ۴ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما ۲۰ درصد از تلفات جهانی ویروس کووید۱۹ در این کشور رخ داده است.

فائوچی ادامه داد: «این بدترین چیزی است که در حوزه بهداشت و درمان طی یک قرن اخیر برای این کشور رخ داده است. چند دهه بعد، مردم درباره اینکه سال ۲۰۲۰ و احتمالا ۲۰۲۱، چقدر وحشتناک بودند، صحبت خواهند کرد».

وی با بیان اینکه البته همه تقصیرات را نمی‌توان گردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور انداخت، تصریح کرد: «اما بی‌رغبتی سران ارشد [آمریکا] برای انجام تمام اقدامات بر مبنای علم، عاملی تعیین‌کننده در [تلفات نیم میلیون نفری] ‌بود».

بر اساس این گزارش، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با تشکیک درباره زمان پایان این همه‌گیری، گفت ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا مخصوصا در کشورهای آفریقای جنوبی و برزیل، کارایی واکسن‌ها کاهش داده است و به همین دلیل پیش‌بینی زمان پایان این همه‌گیری کار دشواری است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تاکنون ۵۱۲,۵۹۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

چند روز پیش نیز روزنامه «واشنگتن‌پست» با اشاره به اسناد دولتی و اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی خبر داد، دیپلمات‌های واشنگتن برای دریافت واکسن کرونا از روسیه و برخی دیگر از کشورها کمک خواسته‌اند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها