رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535785

مدیرعامل تامین اجتماعی: همه تعهدات قانونی نسخه‌ درمانی بیمه‌شدگان را میپذیریم

ساعت 24-مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال جاری و دستور ریاست جمهوری اجرا شده و براساس این طرح امکان رفع دغدغه هزینه درمان بیماران نیز فراهم می‌شود.

به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه بررسی طرح توقف صدور دفترچه‌های کاغذی که با حضور مدیران ستادی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: اجزای نظام درمانی کشور براساس ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه و بند ز تبصره ۱۷ قانون بودجه سال جاری کشور مکلف به استقرار نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی هستند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با مراکز درمانی طرف قرارداد صدور دفترچه‌های جدید را متوقف کرده است، اما دفترچه‌های موجود در دست مردم معتبر و امکان استفاده از سرنسخه پزشکان هم وجود دارد و سازمان تأمین اجتماعی تعهدات قانونی را در رابطه با این نسخه‌ها می پذیرد.

سالاری با تأکید بر اجرای این برنامه گفت: توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تکلیف قانونی است که با همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد در حال انجام است.

وی با بیان اینکه رفع دغدغه هزینه درمان بیماران به عنوان نقطه آرمانی تمامی سازمان‌های بیمه‌گر با این طرح بزرگ ملی قابل اجرا است، گفت: در کنار اجرای طرح توقف صدور دفترچه‌ها، هزینه درمان بیمه شدگان شهرهای فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی در مراکز دولتی به طور کامل پرداخت می‌شود.

سالاری همچنین مدیریت هزینه‌های درمان و برقراری عدالت را از طریق به‌کارگیری سامانه نسخه الکترونیک قابل انجام دانست و گفت: این طرح بزرگ با همکاری جامعه درمانی کشور، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی انجام می‌شود و سازمان نیز انتظار کمک و همراهی از تمامی دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور را دارد.

در این جلسه تعدادی از مدیران ستادی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره پیشبرد برنامه توقف صدور دفترچه‌های کاغذی پرداختند.

به گزارش ایرنا، چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور متوقف شد.

اکنون سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها