رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 535854

پرونده لیگ هندبال بسته شد

جام در دستان زنان اشتاد سازه

ساعت 24-با برگزاری دیدار فینال لیگ برتر هندبال زنان، پرونده مسابقات این رشته در فصل جاری که به خاطر بیماری کرونا در شرایط خاصی برگزار شد، پایان یافت. روز دوشنبه فینال شانزدهمین دوره لیگ برتر هندبال زنان بین دو تیم اشتاد سازه مشهد و شهید شاملی کازرون برگزار شد که درنهایت این تیم مشهدی بود که موفق شد با حساب ۲۹ بر ۲۶ به پیروزی دست پیدا کند و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در این دیدار که در سالن سردار حاج قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال برگزار شد در نیمه نخست تیم اشتاد سازه با حساب ۱۶ بر ۱۱ از حریف خود پیش افتاد. در نیمه دوم تیم شهید شاملی تلاش کرد خودش را به حریف نزدیک و اختلاف را کم کند که تا حدودی هم موفق بود. با این حال تیم اشتاد سازه در نهایت توانست با اختلاف 3 گل به برتری دست پیدا کند. این بازی به صورت زنده از کانال آپارات فدراسیون هندبال پخش شد.
نشیمن شافعیان، سرمربی تیم قهرمان بعد از موفقیت در فینال گفت:«به تیم کازرون خسته نباشید می‌گویم، خیلی خوب روبه‌روی ما بازی کردند. از بازیکنانم هم تشکر می‌کنم که ۶ ماه سختی‌های زیادی را به جان خریدند. امروز بازی واقعا سختی مقابل کازرون داشتیم چون یک برد و یک باخت مقابل این تیم داشتیم و این بازی حکم بازی سرنوشت را برای ما داشت.» ایشان در رابطه با شرایط مسابقات لیگ برتر هندبال گفت:«با توجه به شرایط امسال،کار برای همه متفاوت و سخت بود. ولی به سبب کرونا فدراسیون مجبور به انجام این برنامه بود که باید از فدراسیون تشکر کنم که در این وضعیت سخت مسابقات را برگزار کرد. به هر حال برخی از بازیکنان یا مربیان شغل دومی ندارند و لیگ یک منبع درآمد است. شرایط سختی بود. یک تیم ۴۰ روز بدون بازی تمرین می‌کرد در حالی که سال‌های گذشته این‌طوری مسابقات برگزار نمی‌شد ولی خدا را شکر سطح مسابقات بالا بود و ما قهرمان این دوره شدیم.» ژاله فرامرزیان، معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در مورد وضعیت هندبال زنان ایران گفت:«هندبال یکی از رشته‌های پرطرفدار بین زنان است که با توجه به شرایط لباس، امکان برگزاری مسابقات در سطح قهرمانی را دارد همچنین با توجه به توفیق لیگ در این دوره و شرکت قابل ملاحظه تیم‌ها، شرایط مطلوبی دارد. امیدوارم فدراسیون هندبال با سرمایه‌گذاری بیشتر در رده‌های امید و جوانان این رشته و تیم ملی را تقویت کند تا در آسیا و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.»
رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان از تاریخ 28 مهر و با حضور 8 تیم آغاز و در دو گروه به صورت متمرکز در شهرهای تهران، شیراز و مشهد انجام شد. پیش از این و در ۲۹ بهمن رقابت‌های لیگ برتر مردان نیز با قهرمانی تیم شهید شاملی کازرون به پایان رسیده بود. این تیم در فینال موفق شد مس کرمان مدافع عنوان قهرمانی را با حساب ۲۲ بر ۲۰ از پیش رو بردارد. علیرضا پاکدل، رییس فدراسیون هندبال در پایان سی و سومین دوره لیگ برتر هندبال مردان در رابطه با برگزاری رقابت‌ها در شرایط خاص امسال گفت:«همه تیم‌ها کمک کردند تا در این شرایط کرونا و فشاری که روی تیم‌ها و کادر اجرایی فدراسیون بود، یکی از لیگ‌های به یاد ماندنی هندبال ایران رقم بخورد.» رییس فدراسیون هندبال افزود:«امسال شرایط جدید و سختی را داشتیم. در این رویداد که ۵ ماه هم به طول انجامید به خاطر شرایط خاص شیوع کرونا همه همکارانم و عوامل باشگاه‌ها واقعا تحت فشار بودند. لیگ به صورت متمرکز هم یک تجربه جدید بود و خیلی خوشحالم که این رقابت‌ها با یک بازی فینال‌گونه بسیار فنی و جوانمردانه به اتمام رسید. از اکنون همه برنامه‌های ما برای تیم‌های ملی خواهد بود.» ایشان در رابطه با معرفی سرمربی خارجی تیم ملی گفت:«به جد در حال پیگیری این موضوع هستیم و احتمالا قبل از پایان سال قطعا به نتیجه خواهیم رسید.»
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها