رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536178

قیمت دلار و دعوای واعظی و همتی

ساعت 24 - مردم و فعالان اقتصادی و سیاسی همیشهباور داشته ودارند که دولت با دستکاری قیمت ارزها به ویژه در مسیر بالا بردن قیمت ارزها می خواهد درامدهای ریالی به دست آورد که دولت هرگز این را قبول نمی کند. در وضعیتی که رییس دفتر رییس جمهوری نیزط معلوم نیست بر اساس کدام تخصص و ضرورت در باره صادرات سخنرانی کرده و گفته است قیمت دلار کمتر از 27 هزار تومان است و دولت برای اینکه اقتصاد گردش داشته باشد و صادرات رخ دهد قیمت دلار را بالا نگه داشته است.

همتی
dir="RTL" style="text-align:right">در همین باره یک نماینده مجلس قانونگذاری ایران این حرف را سندی براعتراف دولت در دستکاری قیمت دلار فرض کرده و نوشته است اگر من چنین حرفی می زدم شاید بازخواست هم می شدم اما حالا بانک مرکزی نیز مدعی شده است و بهطور محترمانه به واعظی گفته است در مسایل تخصصی سخن نگوید. حساب توئیتری بانک مرکزی به سخنان روز گذشته سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوردرباره واکنش نشان داد.حساب توئیتری بانک مرکزی نوشت: برای جلوگیری از سوء استفاده و سوءبرداشت از صحبت‌های مسئولان محترم، شایسته است که اظهارنظر درخصوص مسائل تخصصی پولی وارزی به بانک مرکزی واگذار شود.

به نظر می‌رسد این اظهارات در واکنش به سخنان روز گذشته سیدمحمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در اصفهان مطرح شده باشد. واعظی گفته بود: «از نظر اقتصادی نرخ ارز در ایران ۲۵ یا ۲۷ هزار تومان نیست. ما این کار را کردیم تا بتوانیم اقتصاد کشور را اداره کنیم تا امروز دشمنان بگویند که فشار حداکثری شکست خورده است. روزهایی را پشت سر گذاشتیم که زیر ۱۰۰ هزار بشکه فروش نفت داشتیم و نمی توانستیم حتی پول آن را جابجا کنیم».البته بعد از انتشار این خبر، امروز سیدمحمود واعظی رئیس دفتر روحانی در توضیح مصاحبه منتشر شده از خود، ضمن تکذیب آن گفت: «عامل افزایش نرخ ارز تحریم‌هاست و منظور من این بود که دولت علی‌رغم اینکه معتقد بود قیمت واقعی ارز ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان نیست، اما با مقاومت، کشور را اداره کرد. هیچ‎گاه به دنبال گرانی ارز نبودیم». صحبت‌های سیدمحمود واعظی درباره نوسانات قیمت دلار درحالی اظهار شد که وی در گذشته نیز اظهارات عجیبی درباره نوسانات بورس مطرح کرده و گفته بود: «کف ریزش شاخص بورس 1600-1700 است و دوباره در مسیر طبیعی خود به بالا می‌رود».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها