رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 536785

برکناری ناگهانی مدیر منطقه آزاد کیش

ساعت 24-غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش کمتر از 20 روز مانده به پایان سال برکنار شد. این اقدام به صورت ناگهانی توسط مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد انجام شده و البته برخی رسانه‌های نزدیک به دولت نیز از آن استقبال نکرده‌اند.

«برکناری مدیرعامل منطقه آزاد کیش در آستانه سال نو و با افزایش مسافرت به منطقه آزاد کیش و برنامه‌ریزی‌های اتخاذ شده برای حضور گردشگران در شرایط خاص بیماری کرونا می‌‎تواند موجب مشکلات زیادی در منطقه باشد.» رسانه‌های منتقد دولت نیز موضوع را گسترده‌تر از این دانسته و معتقدند که آقای بانک در ماه‌های پایانی دولت، دست به تغییرات زیادی در میان معاونت‌ها و ادارات کل مناطق آزاد مختلف کشور زده است. این موضوع نیز تا حدی درست است و از دو ماه پیش تاکنون 12 تغییر در مناطق آزاد کشور رخ داده و برکناری مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سیزدهمین تغییری است که ایجاد شده و گفته می‌شود، ادامه‌دار خواهد بود. با اینکه خبر برکناری مدیرعامل منطقه آزاد کیش تا حدی غافلگیرانه بوده. مظفری با مدرک مهندسی کشاورزی در دوران شهرداری قالیباف در تهران به عنوان مدیرعامل بانک شهر منصوب شده و عملکرد او با ابهاماتی نیز روبه‌رو بوده است. او که در مجلس هفتم از حوزه انتخابیه نیشابور به عنوان نماینده انتخاب شده بود؛ سابقه یک ‌بار استعفا از مجلس را نیز دارد که البته این استعفا با موافقت رییس وقت مجلس مواجه نشد. البته او به اظهارنظرهای جنجالی نیز معروف است.
او چندی پیش در گفت‌وگو با یک نشریه محلی جزیره کیش گفته بود: «زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بودم و یکی از جوان‌ترین نماینده‌ها در آن زمان محسوب می‌شدم، شخصی از من سوال کرد که برکات انقلاب اسلامی چیست؟ پاسخ دادم یکی از برکات انقلاب خود من هستم.» این سخنان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت و دستمایه طنز بسیاری از کاربران و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. تا دیروز که تقریبا یک هفته پس از انتشار این اظهارات، مظفری جای خود را به جعفر آهنگران داده است. آهنگران از مرداد ماه سال 98 به عنوان معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب شده بود. اکنون در حالی سمت سرپرستی سازمان منطقه آزاد کیش به او سپرده می‌شود که همچنان سمت پیشین خود را به عنوان معاون شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز دارد. او دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی،گرایش توسعه منابع انسانی است. از مهم‌ترین سوابق کاری جعفر آهنگران باید به مشاور دبیر در امور مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها