رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549756

بروس لی | زندگینامه بروس لی | فیلم های بروس لی

ساعت24- بروس لی کیست؟ | بروس لی مشهورترین و محبوب ترین بازیگر فیلم های رزمی جهان است که در طول عمر کوتاه حرفه ای خود الگویی جاودانه برای بازیگران نسل های بعدی شد در این مطلب به معرفی او می پردازیم.

بروس لی
r> بروس لی یک هنرمند مشهور رزمی ، بازیگر سینما ، کارگردان فیلم ، تهیه کننده و فیلمنامه نویس هنگ کنگی و آمریکایی است. به حق می توان او را مرد افسانه ای خواند که به لطف مهارت های خود تعداد زیادی پیرو در سراسر جهان بدست آورده است.

بیوگرافی  بروس لی
بروس لی

بیوگرافی بروس لی

بروس لی در 27 نوامبر 1940 در شهر سانفرانسیسکو متولد شد. پدر و مادر وی لی هوی چوان و گریس لی بودند. سرپرست خانواده بازیگر اپرای چینی است که درآمد خوبی کسب کرده است. طبق تقویم چینی ، این پسر در سال اژدها و ساعت اژدها متولد شد ، به همین دلیل نام لی شیاولونگ را دریافت کرد که در اصطلاح اژدهای کوچک است. طبق باورهای چینی ، کودکان باید چندین نام داشته باشند تا از آنها در برابر ارواح شیطانی محافظت کنند. متعاقباً ، مادر بروس نام پسرش را Li Zhenfan گذاشت ، که به معنی "برگرد" است.

این زوج که در هنگ کنگ زندگی می کنند با یک تور تئاتر به آمریکا رفتند. و وقتی مشخص شد که گریس باردار به دلیل تولد نزدیک دیگر نمی تواند سفر را ادامه دهد ، در سانفرانسیسکو ماند. بلافاصله پس از زایمان ، یکی از پرستاران پیشنهاد داد نام پسرانه آمریکایی بروس باشد: اتفاقاً ، هیچ کس این نام را به یاد نمی آورد تا اینکه بروس لی به آمریکا نقل مکان کرد.

کودک در هنگ کنگ بزرگ شد. به طرز باورنکردنی ، بروس در دوران کودکی نسبتاً "ضعیف" بود و علی رغم اینکه به ورزش های رزمی علاقه داشت . پ

در سن 12 سالگی ، پسر برای تحصیل در کالج توسعه جامع "La Sal" فرستاده شد. در 13 سالگی ، بروس شروع به آموختن دروس رقص کرد و چهار سال بعد قهرمان مسابقات cha-cha-cha-cha در هنگ کنگ شد.

وقتی بروس لی 19 ساله شد ، تصمیم گرفت به ایالات متحده برود و بدین ترتیب تابعیت آمریکایی خود را از بدو تولد تأیید کرد. ابتدا به سانفرانسیسکو رفت و سپس به سیاتل رفت و در آنجا به عنوان پیشخدمت در یکی از رستوران های محلی کار کرد. در این سالها ، او از دانشکده فنی ادیسون فارغ التحصیل شد ، و همچنین برای ادامه تحصیل در رشته فلسفه دانشگاه واشنگتن رفت.

جوانی   بروس لی
جوانی بروس لی

از زمان نوجوانی ، بروس لی تصمیم گرفت که به کونگ فو تسلط یابد - این مهارت ها را برای ایستادن در جنگ های خیابانی نیاز داشت. والدین انتخاب پسر خود را تأیید کردند و او را برای تحصیل هنر وینگ چون توسط استاد Ip Man فرستادند. به لطف رقص ها ، پسر هماهنگی خوبی در حرکات داشت که به او کمک کرد تا در کمترین زمان ممکن به اصول اولیه Taijixuan تسلط یابد. از آن زمان ، بروس لی هرگز آموزش را ترک نکرد. سبک مورد مطالعه بروس کشتی بدون سلاح بود ، اگرچه در آینده او نیز بر آن تسلط داشت - این ورزشکار از همه بهتر نانچاکو را اداره می کرد.

بعداً لی جودو ، جیو جیتسو و بوکس را فرا گرفت. علاوه بر این ، او با توسعه سبک جدیدی از کونگ فو به نام jitkundo در پیشرفت ورزش های رزمی سهیم شد. اتفاقاً ، او این سبک را در مدرسه هنرهای رزمی خودش که در سال 1961 در طول زندگی در ایالت ها افتتاح کرد ، تدریس می کرد. این دروس گران بود (275 دلار در ساعت) ، اما مدرسه بروس لی یک تفاوت اساسی با موسسات آموزشی مشابه داشت - فارغ از ملیت به همه می آموخت ، در حالی که سایر استادان متعهد شدند فقط آسیایی ها را آموزش دهند.

خود بروس به عنوان یک معلم هرگز از تکمیل مهارت های کونگ فو خود دست بر نداشت و هر حرکتی را به کمال رساند. او حتی سیستم تغذیه ای خود را ایجاد کرد ، بعداً روشهای آموزشی وی منتشر شد که در سراسر جهان محبوبیت یافت.

فیلم های بروس لی
بروس لی در فیلم خشم اژدها

فیلم های بروس لی

جالب اینجاست که اولین بار که بروس لی فقط 3 ماهه در یک فیلم بازی کرد - این فیلم "دختر دروازه طلایی" بود. با توجه به اینکه پدرش با دنیای هنر در ارتباط بود ، این پسر اغلب در فیلم ها ظاهر می شود. او قبلاً در سال 1946 در فیلم متولد انسان اولین بازی خود را انجام داد. سپس بروس حتی قبل از 15 سالگی موفق شد در دوازده فیلم بازی کند. این نقش ها درآمد و شهرت زیادی برای مرد جوان به همراه نداشت ، اگرچه تجربه ای که کسب کرده بسیار زیاد بود.

در طول زندگی خود در ایالات متحده ، بروس لی شروع به بازی در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های آمریکایی ، نمایش هنرهای رزمی کرد. از سال 1966 تا 1967 با مشارکت بازیگر سریال "Green Hornet" بیرون آمد و یک سال بعد لی در اپیزودی از نوار "Marlowe" ظاهر شد. او نقش های اصلی را پیدا نکرد و تصمیم گرفت آمریکا را ترک کند و به هنگ کنگ برگردد ، جایی که در آن زمان استودیوی فیلم برداشت طلایی افتتاح شد.

بروس موفق شد با مدیر استودیو درباره فرصت بازی در نقش اصلی مذاکره کند ، در حالی که خودش مجبور بود همه صحنه های اکشن را روی صحنه ببرد. بنابراین ، در سال 1971 ، فیلم "رئیس بزرگ" منتشر شد ، که ایده هنرهای رزمی در دنیای فیلمبرداری را چرخاند. بر روی موج موفقیت ، فیلم های "مشت خشم" و "بازگشت اژدها" فیلمبرداری شد - این فیلم ها از بروس لی به یک بازیگر فوق العاده محبوب تبدیل کرد.

در سال 1972 ، بروس لی روی فیلم Entering the Dragon کار کرد که شش روز پس از مرگ او اکران شد. این تصویر آخرین فیلم تمام شده با مشارکت وی بود.

فیلم دیگری که بت میلیون ها نفر در آن ظاهر شدند ، "بازی مرگ": بروس فقط در 28 دقیقه از فیلم بازی کرد. او در سال 1978 اکران شد ، تصویربرداری فیلم بدون مشارکت بازیگر باید انجام می شد ، که شامل شخص مشابهی بود.

ازدواج بروس لی
بروس لی و فرزندش

ازدواج بروس لی

در سال 1964 ، بروس لی با لیندا امری ازدواج کرد. وی در طی سخنرانی های خود با همسر آینده اش آشنا شد - یک دانش آموز 17 ساله در کلاس های کونگ فو شرکت می کرد. در این ازدواج ، این زوج دارای دو فرزند بودند. در سال 1965 ، لیندا پسری به بروس داد که نامش براندون بود و چهار سال بعد این زوج صاحب یک دختر به نام شانون شدند.

متأسفانه سرنوشت پسر بروس لی غم انگیز بود. براندون لی راه پدرش را دنبال کرد و بازیگر و رزمی کار شد. در سال 1993 ، او دقیقاً روی صحنه فیلمبرداری درگذشت - تپانچه ای که بازیگر از آن در قاب فیلم شلیک شد ، به طور تصادفی با یک گلوله پر شد.

مرگ بروس لی
مجسمه بروس لی

مرگ بروس لی

در 33 سالگی ، بروس لی به طور غیر منتظره درگذشت. مرگ در 20 ژوئیه سال 1973 رخ داد ، این رویداد برای کل هنگ کنگ و همچنین طرفداران این ستاره در سراسر جهان یک شوک بود.

طبق نسخه رسمی ، مرگ در اثر ادم مغزی رخ داده است. گفته می شود علت تورم قرص سردرد مصرف شده توسط این بازیگر بوده است. جسد بروس منتقل و در سیاتل به خاک سپرده شد.

هواداران نمی خواستند به چنین مرگ مضحکی از اسطوره خود اعتقاد داشته باشند ، که منجر به تولد شایعات زیادی در مورد چگونگی دقیق مرگ لی شد. یکی از این شایعات قتل بازیگر توسط استاد دیگری بود که نمی خواست او هنرهای رزمی را به اروپایی ها و آمریکایی ها بیاموزد. با این حال ، چنین شایعاتی تأیید نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها