رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 550103

استیو مک کوئین | بیوگرافی استیو مک کوئین | فیلم های استیو مک کوئین

ساعت24-استیو مک کوئین کیست؟ | استیو مک کوئین اسطوره سینمای هالیوود است که فیلم های بسیار ماندگاری را بازی کرده است که این فیلم ها شهرت جهانی دارد در این مطلب به معرفی این بازیگر سرشناس میپردازیم.

زندگی استیو مک کوئین

ترنس استیون مک کوئین افسانه سینمای هالیوود است. او به خاطر فیلم های قهرمانان که علیه بی عدالتی می جنگند شهرت داشت. در میان بسیاری از فیلم های محبوب مک کوئین ، "هفت باشکوه" وسترن ، فیلم اکشن "فرار بزرگ" ، کارآگاه "ماجرای توماس کراون" و فیلم هیجان انگیز "شکارچی" شهرت زیادی یافت. علاوه بر این ، استفن به عنوان یک قهرمان اتومبیل رانی و موتورسواری شناخته می شود.

زندگی استیو مک کوئین
استیو مک کوئین

زندگینامه استیو مک کوئین

وی در سال 1930 در شهر کوچک بیچ گروو ، حومه پایتخت ایندیانا به دنیا آمد. پدر وی ویلیام مک کوئین خلبان بود اما نظامی نبود و در جشنواره ها و نمایشگاه ها شیرین کاری های ایروباتیک را انجام می داد. این مرد هنگامی که پسرش هنوز شش ماهه نشده بود خانواده خود را ترک کرد. یا به همین دلیل ، یا به یک دلیل دیگر ، مادر بازیگر ، جولیان ، شروع به سو مصرف از الکل کرد و حقوق تربیت کودک به پدربزرگ و مادربزرگ منتقل شد. استیو در مزرعه ای در میسوری بزرگ شد و علاقه زیادی به دایی بزرگ خود کلود داشت.

استیو در هشت سالگی نزد مادرش بازگشت ، اما آن دوران یکی از بدترین دوران زندگی نامه استیو مک کوئین بود. در مدرسه به او نارساخوانی مبتلا شد ، به دلیل عفونت گوش ، استیو تا حدی شنوایی خود را از دست داد ، اما مهمتر از همه ، او نتوانست با مادر و همسر جدید مادرش زبان مشترکی پیدا کند. پسر شروع به فرار از خانه کرد و چندین بار گرفتار سرقت های کوچک شد. استیو مک کوئین با پدرخوانده های دیگر نیز درگیر شد که وی بسیار تغییر کرد. در نتیجه ، این نوجوان به باند خیابانی پیوسته و مداد به دام پلیس می افتد.

استیون مک کوئین به تدریج تغییر نگرش خود را نسبت به زندگی آغاز کرد و ، در سن 16 سالگی از مدرسه فارغ التحصیل شد ، دیگر با قانون مشکلی نداشت ، اگرچه تا پایان زندگی خود همچنان مشکل ساز بود. جالب است که متعاقباً استیو بارها به این موسسه اصلاحی آمد تا با مثال خود به دانش آموزان نشان دهد که همه چیز در دست آنهاست. پس از پایان تحصیلات ، مرد جوان ملوان شد و چندین سفر به جمهوری دومنیکن انجام داد و در سال 1947 به خدمت سربازی درآمد. او به نیروی دریایی منصوب شد و استیو مک کوئین خود را به عنوان یک قهرمان نشان داد: در طی تمرینات در قطب شمال ، همکاران خود را که توسط یک شناور یخ خرد شده بود از مرگ نجات داد.

پس از سربازی ، تحصیلات در دانشکده مهندسی دانشگاه کارنگی ملون به زندگی نامه استیو مک کوئین اضافه می شود. استیو تصمیم گرفت بازیگری را در مدرسه Sanford Meisner بخواند و همزمان در مسابقات موتور سیکلت شرکت کند ، که به طور غیر منتظره ای جایزه بسیار سخاوتمندانه ای برای مرد جوان به ارمغان می آورد. بعداً مک کوئین از یکی از بهترین آموزشگاه های بازیگری جهان - استودیوی لی استراسبرگ - فارغ التحصیل شد. علاوه بر این ، به گفته شاهدان عینی ، از بیش از دو هزار متقاضی این دوره ، فقط دو نفر پذیرفته شدند: استیو و یکی دیگر از افسانه های آینده فیلم - مارتین لاندو.

آغاز بازیگری استیو مکوئین
فیلم استیو مکوئین

آغاز بازیگری استیو مکوئین

در اواسط دهه 50 ، استیو مک کوئین بازیگر و مسابقه دهنده همزمان در چندین پروژه برای اولین بار در تلویزیون حضور پیدا کرد ، معروف ترین آنها درام ورزشی Someone Above Loves Me است. اولین کار قابل توجه استیو مجموعه ای به سبک غربی Wanted: Dead or Alive بود. این فیلم به مدت پنج سال در تلویزیون پخش شد و در آن بود که مک کویین ابتدا مورد توجه فرانک سیناترا قرار گرفت و وی از این بازیگر دعوت کرد تا در فیلم جنگی "خیلی کمی هرگز" نقش گروهبان حلقه را بازی کند و سپس توسط کارگردان جان استورجس ، که او را درگیر افسانه محبوب غربی "هفت باشکوه" کرد.

فیلم های استیو مک کوئین معمولاً درام اکشن ، وسترن یا جنایی بودند. او همیشه در قالب یک مرد سرسخت که شخصیت های منفی بی رحمانه و ناعادلانه را به راحتی مجازات می کند در مقابل تماشاگران ظاهر شد. شایان ذکر است فیلم جنگی "عاشق جنگ" ، فیلم اکشن "فرار بزرگ" ، "جوان بونر" غربی ، فیلم فاجعه "جهنم بهشت" در زمره این فیلم ها است.

این بازیگر همچنین کمدی های عاشقانه ای مانند بچه سینسیناتی و عشق با غریبه راست را بای کرد. آخرین کارهای مک کوئین فیلمی مربوط به کارآگاه خصوصی "شکارچی" و "تام هورن" غربی بود. شایان ذکر است که علی رغم شخصیت دشوار او ، تقریباً همه کارگردانان ستاره ای آرزوی همکاری با استفن را داشتند. استیون اسپیلبرگ حتی فیلمنامه فیلم علمی تخیلی برخورد نزدیک با درجه سوم را به ویژه برای او نوشت. اما این بازیگر به دلیل نیاز به نشان دادن اشک در قاب مجبور به امتناع شد و این برای او تابو بود.

زندگی شخصی استیو مکوئین
ازدواج های استیو مکوئین

زندگی شخصی استیو مکوئین

در زندگی شخصی خود ، استیو مک کوئین سه همسر داشت وی برای اولین بار در سال 1956 با نیل آدامز بازیگر زن ازدواج کرد که برای او یک دختر به نام تری لزلی و یک پسر به نام چاد به دنیا آورد. یکی از نوه ها ، استیون آر مک کوئین ، اکنون بازیگر بسیار مشهوری است که در مجموعه تلویزیونی خاطرات خون آشام بازی کرده است.

استیو و نیل حدود 16 سال با هم زندگی کردند و پس از آن استیو مک کوئین رسما همسرش را به خاطر شریک زندگی خود در فیلم "فرار" الی مک گراو ترک کرد. این زن حتی بعد از طلاق در سال 1978 همچنان عشق اصلی استیون باقی ماند. کمتر از یک سال قبل از مرگش ، مک کوئین برای سومین و آخرین بار ازدواج کرد. همسر وی مدل لباس آمریکایی باربارا مینتی بود که بعداً کتابی درباره همسرش نوشت.

این بازیگر همیشه به ورزش علاقه داشته است ، و نه فقط به مسابقه. او به هنرهای رزمی تسلط داشت و با چاک نوریس و بروس لی دوست صمیمی بود . در مراسم خاکسپاری دومی ، مک کوئین تابوت او را حمل کرد.

مرگ استیو مکوئین

مرگ استیو مکوئین

حدود سال 1978 ، استیون مک کوئین متوجه شد که سلامتی وی رو به وخامت است. او که سیگاری شدیدی است ، سیگار را رها می کند ، اما همانطور که معلوم شد ، خیلی دیر است. در سال 1980 ، او به یک تومور بدخیم در منطقه پلور تشخیص داده شد. بازیگر تا آخر جنگید. وقتی پزشکان دیگر نمی توانست کاری انجام دهند ، او به مکزیک رفت و تحت درمان تنقیه قهوه قرار گرفت. با این حال ، آنها هیچ تسکینی ایجاد نکردند. در پاییز همان سال ، وی برای برداشتن متاستازهای گلو تحت عمل جراحی قرار گرفت ، اما روز بعد ، 7 نوامبر 1980 ، این بازیگر در 50 سالگی درگذشت.

بدن ترنس استیون مک کوئین سوزانده شد و خاکسترهای او بر فراز اقیانوس آرام پراکنده شدند. به یاد افسانه هالیوود ، فیلم های زیادی فیلمبرداری شده است ، به عنوان مثال "من استیو مک کوئین هستم" ، "مرد در حد"

فیلم های استیو مکوئین
استیو مکوئین در پاپیلون

فیلم های استیو مکوئین

1958-1961 - تحت تعقیب: مرده یا زنده

1960 - هفت باشکوه

1962 - عاشق جنگ

1963 - فرار بزرگ

1963 - عشق با غریبه راست

1963 - سربازی در زیر باران

1965 - کودک سینسیناتی

1968 - کلاهبرداری تاج توماس

1972 - جوان بونر

1980 - شکارچی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها