رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 554817

میثم شکری ساز کارآفرینی موفق و جوان

رپورتاژ تبلیغی/کارآفرینی یکی از مفاهیم حوزه تجارت و کسب و کار است که در سال ‌های اخیر اهمیت ویژه ‌ای پیدا کرده است. با افزایش تعداد کسب و کارهای نوپا و شرکت ‌های کوچک و بزرگ در حوزه ‌های مختلف در این سال‌ ها، کارآفرینی هم به عنوان یکی از مفاهیم مهم در این زمینه بر سر زبان ها افتاده است.

dir="RTL" style="text-align:justify">اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به مقوله کارآفرینی در ایران بیندازیم، جدای از دستاوردهای بسیار کارآفرینی در رشد و توسعه، این مقوله با موانع و مشکلاتی هم روبرو است.

نمونه های موفق و برجسته کارآفرینی در ایران کم نیست، همان طور که نمونه های شکست خورده هم زیاد است! در این مطلب قصد داریم نگاهی گذرا به برخی از مشکلات و موانع کارآفرینی در ایران بیندازیم و یکی از نمونه های موفق کارآفرینی را معرفی کنیم. جوانی موفق به نام دکتر میثم شکری ساز قهرمان داستان امروز ماست.

میثم شکری ساز کارآفرینی موفق و جوان

کارآفرینی در ایران، از رویا تا واقعیت!

همان طور که گفتیم، کارآفرینی در ایران با مشکلات و موانعی همراه است. کارآفرینی یک فرآیند زمان بر و پیچیده است. وجود مشکلات و موانع مختلف در این زمینه نه تنها درصد موفقیت یک کسب و کار را کاهش می دهد، بلکه موجب اتلاف هزینه ها، منابع و وقت هم می شود.

یکی از مهم ترین موانع کارآفرینی در ایران پیچیدگی های اداری است. شروع فرآیند کارآفرینی نیازمند گذراندن مراحل مختلف اداری است که با توجه به مشکلات اداری و روند سخت و طاقت فرسای موجود در سیستم اداری ایران، هزینه و وقت بسیاری از کسب و کارها در این مرحله هدر می رود.

ریسک اقتصادی بالا از دیگر موانع در این زمینه است. در واقع بسیاری از جوانان به دنبال اجرایی کردن ایده های خود هستند، اما عدم اطمینان از بازدهی، عدم تعادل بازارهای اقتصادی در ایران و ریسک بالای از دست رفتن سرمایه موجب می شود تا این افراد به دنبال کارآفرینی نروند.

عدم وجود آموزش های مختلف در این زمینه هم از دیگر موانع و مشکلات پیش روی کارآفرینان در ایران است. نبود اطلاعات مفید، کافی و به روز در این زمینه و نبود فرهنگ کارآفرینی یکی از مشکلات پیش رو در این بخش است.

این مطالب و موانع از پژوهش "شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی" نوشته دکتر میثم شکری ساز برگرفته شده است.

مشکلات و موانع متعدد دیگری نیز در مسیر کارآفرینی وجود دارد که بررسی همه آن ها در این مطلب نمی گنجد. راه برون رفت از بسیاری از مشکلات اقتصادی و رسیدن به رشد و توسعه، کارآفرینی است. مسیری ساده که در کنار مزایای بسیاری که در حجم گسترده برای اقتصاد دارد، موجب ایجاد اشتغال و بهبود بازار کار از جنبه های مختلف هم می شود.

با وجود همه این و مشکلات و موانع، افراد موفقی هم هستند که توانستند میخ خود را بر زمین کوبیده و ایده های خود را در زمینه کارآفرینی اجرایی کنند.

از نمونه های برجسته کارآفرینی در کشور می توان به میثم شکری ساز اشاره کرد. مدیر جوانی که دستاوردهای متعددی در حوزه های مختلف به دست آورده است. در ادامه با این مدیر موفق بیشتر آشنا می شوید:

میثم شکری ساز کارآفرینی موفق و جوان

میثم شکری ساز، مدیر موفق کارآفرینی کشور

دکتر میثم شکری ساز نمونه مدیریت جوان و موفق در کشور است که با توسعه فضای مجازی در ایران، در صدد راه اندازی آموزش مجازی بود. در رزومه دکتر میثم شکری ساز آمده است که وی فعالیت های خود را از سال 1388 با تاسیس مرکز توسعه آموزش مجازی پارس شروع کرد. از اهداف اصلی این مدیر جوان، توسعه آموزش مجازی و روش های نوین آموزشی در ایران بوده است.

میثم شکری ساز دارای تحصیلات دکترای کارآفرینی و کارشناسی ارشد MBA است و دستاوردهای متعددی در حوزه های مختلف داشته است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

· مدیر برتر فناوری اطلاعات در سال 1396

· تندیس سپاس دستاورد برگزیده از سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور

· تندیس همایش نگره های نوین آموزش در مهندسی حرفه ای از مرکز آموزش های تخصصی خانه صنعت و معدن ایران

این مدیر جوان سوابق علمی و پژوهشی متعددی نیز در کارنامه دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:

· نقش E-learning در کارآفرینی

· Study of the corporate E-learning market in Iran, by making use of SWOT one of strategic management tools

· شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی

· بررسی میزان تاثیر محرکهای محیطی بر قصد تجارت اجتماعی با توجه به نقش میانجی تجربیات مشتریان مجازی کنفرانس بین المللی در قرن بیست و یکم (در ایتالیا) 1397

· عوامل موثر بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک بر رشد اقتصادی شرکت های کارآفرین

میثم شکری ساز هم اکنون مدیریت هولدینگ پارس پندار نهاد را بر عهده دارد. این مجموعه ها فعالیت های متعددی در حوزه های مختلف آموزشی، تجاری، مشاوره کسب و کار، کاریابی و ... انجام می دهند. هم اکنون بیش از 500 نیروی متخصص در بیش از 15 مرکز این هولدینگ در شهرهای مختلف ایران مشغول فعالیت هستند.

این مدیر جوان همچنان فعالیت های برجسته ای در زمینه نگارش و ترجمه کتاب انجام داده است. میثم شکری ساز کتاب های بسیاری چاپ کرده که تعداد آن به بیش از 13 جلد می رسد. از جمله مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: مذاکره با دست های خالی، ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت، بازاریابی نوگرا، روابط فرد و سازمان، استوار، بازاریابی گوریلی، فراتر از استراتژی و آسایش در آرامش.

نمونه های موفق کارآفرینی همچون میثم شکری ساز کم نیستند. این افراد می توانند به عنوان الگوی کارآفرینی کشور تجربه و راز موفقیت خود را در اختیار سایرین قرار داده تا بیش از پیش شاهد جریان های مختلف کارآفرینی در کشور باشیم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها