رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 555538

نیکلاس کیج | زندگینامه نیکلاس کیج | فیلمهای نیکلاس کیج

ساعت24-نیکلاس کیج کیست؟ | نیکلاس کیج از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود است که در فیلم های ماندگاری نقش آفرینی کرده است در این مطلب قصد داریم به معرفی وی بپردازیم.

نیکلاس کیج
figure class="image">بیوگرافی نیکلاس کیج
نیکلاس کیج

بیوگرافی نیکلاس کیج


نیکلاس کیم کاپولا در 7 ژانویه سال 1964 در لانگ بیچ ، کالیفرنیا در یک خانواده بوهمی متولد شد. پدر نیکولاس استاد ادبیات ، مادرش رقصنده ، پدربزرگ او آهنگساز و رهبر ارکستر مشهور و دایی وی کارگردان مشهور سینما ، فرانسیس فورد کوپولا بود. به طور طبیعی ، از همان کودکی ، نیکلاس آرزو داشت که یک ستاره سینما شود ، او می خواست به سرعت بازیگری را بیاموزد و در سن 17 سالگی مدرسه معتبری در بورلی هیلز را رها کرد و به عنوان دانشجوی خارجی امتحانات را قبول کرد. این بازیگر جوان پس از انتقال به هالیوود ، اولین نقش خود را در فیلم تلویزیونی "اوقات بهتر" (1981) بدست آورد. این نقش های کوچک در پروژه های دیگر به دنبال داشت ، اما شهرت آرزوی نیکلاس را به همراه نداشت. نیکولاس قبل از رفتن به ممیزی فیلم "دختری از دره" (1983) تصمیم می گیرد نام مستعار خلاقانه ای را برای رهایی از زیر بار یک خانواده ستاره ای انتخاب کند.

فیلمهای نیکلاس کیج
فیلم نیکلاس کیج

فیلمهای نیکلاس کیج

این بازیگر 19 ساله نام خانوادگی را از قهرمان کتاب های طنز لوک کیج و آهنگساز آوانگارد نام آور جان گرفته است. به این ترتیب نام این ستاره آینده دار نیکلاس کیج می شود. او که قبلاً با نام خانوادگی جدیدی شناخته شده بود ، در نقش "رندی" نوازنده راک در "دختر دره" بازی می کند. این اثر برای نیکولاس به یک نقطه شروع تبدیل می شود ، سال بعد او در درام "Ptah" (1984) بازی کرد ، بر اساس رمانی به همین نام از ویلیام وارتون در مورد دو دوست متفاوت که در جنگ ویتنام به هم نزدیک شدند. کیج با به دست آوردن اولین شهرت بازیگری خود ، هنگامی که می خواهد بدون بیهوشی دو دندان خود را بیرون بیاورد ، به عنوان یک سوژه خارج از مرکز شهرت می یابد ، همانطور که در شخصیت وی در گروهبان کلمباتو "Ptah" اتفاق افتاد. در آینده ، رفتارهای عجیب و غریب ، چه در داخل و چه در خارج از صحنه ، به یک مشخصه اصلی کیج تبدیل می شود ،

علی رغم تمایل به فاصله گرفتن از عموی معروف کوپولا ، نیکلاس موافقت می کند در فیلم های "ماهی رامبل" (1983) ، "کلوپ پنبه" (1984) ، "پگی سو ازدواج کرد" (1986) شرکت کند. شهرت کیج در حال افزایش است .نیکلاس در کمدی "بوسه خون آشام" (1988) بازی کرد ، جایی که قلبش را به خاطر لهجه های مختلف و عبارات مضحک از بین برد. همکاران در صحنه کاملاً شوکه شدند وقتی کیج ، یا برای سرگرمی ، یا برای مطابقت با تصویر ، سوسک را جلوی دوربین خورد. آرامش و اشتیاق نیکولاس در آن سالها توجه دیوید لینچ افسانه ای را جلب کرد ، که برای نقش ملوان ریپلی در ملودرام جنایی Wild at Heart (1990) به چنین بازیگر غیراستانداردی نیاز داشت.

موفقیت فیلم این فیلمساز صاحب نظر نمی تواند جاه طلبی های کیج را برآورده کند و او ضمن بازی فعال در طیف وسیعی از فیلم ها به دنبال اسکار است. در دوره 1990 تا 1995 ، با توجه به نقش های کیج در درام نظامی "پرندگان آتش" (1990) ، ملودرام "ماه عسل در لاس وگاس" (1992) ، تریلر جنایی "سقوط مرگبار" (1993) و کمدی محافظ تس (1994) دستیابی به موفقیت طولانی مدت زمانی اتفاق می افتد که نیکولاس از سینمای جریان اصلی ناامید شود و موافقت کند که در درام روانشناختی Leaving Las Vegas (1995) با بودجه کم بازی کند. کیج در نقش یک فیلمنامه نویس بازنده مست ، می توانست با اطمینان نادر تجسم یابد ، تا حدی که خودش بازی می کند - دونده ای که برای موفقیت در تلاش برای جلب موفقیت او از زندگی خسته شده است. این تصویر به یک نقطه عطف در حرفه کیج تبدیل می شود ،

نیکلاس کیج و همسرش
نیکلاس کیج و همسرش

نیمه دوم دهه 90 بهترین زمان در حرفه کیج بود. او در اوج قدرت خلاقیت خود بود و خود را به عنوان بازیگری درجه یک برای فیلم های اکشن با بودجه بالا معرفی کرد. سه تصویر ، یکی پس از دیگری ، شهرت و عشق بلند تماشاگران را به نیکلاس کشاند: "سنگ" (1996) ، "بدون چهره" (1997) ، "زندان هوا" (1997). کیج به طرز حیرت انگیزی از تصاویر "موش روحانی" در FBI ، یک تروریست بی پروا و یک تفنگدار دریایی شجاعانه برخوردار است. بالاترین هنر نیکلاس ، شور و انرژی او میلیونها نفر را در سراسر جهان تسخیر می کند. در همان زمان ، تیراندازی برای نقش اصلی در فیلم برجسته برایان دی پالما "چشمان مار" (1998) با شکست روبرو می شود - این تصویر با شکست در گیشه روبرو می شود. در آن لحظه ، کار کیج شروع به لغزش می کند ، اگرچه یک سال بعد نیکلاس نقش اصلی فیلم معروف دیگری را بازی می کند - "در 60 ثانیه رفته" (1999).

در دهه 2000 موفقیت های کیج در سینما با ناکامی ها به تناوب شروع شد. در میان نقش های شناخته شده و دوست داشتنی ، بن گیتس باستان شناس در تمثیل ماجراجویی "گنجینه ملت" (2004 و 2007) و همچنین فروشنده جنایی در درام "بارون تفنگ" (2005) برجسته هستند. نیکلاس آرزوی دیرینه خود را در مورد بازی در نقش شخصیت های کمیک بوک در فیلم Ghost Rider (2007) برآورده می کند ، اما فیلم با انتقاد شدید مطبوعات تخصصی روبرو می شود و دنباله Ghost Rider 2 (2012) حتی به عنوان یکی از بدترین اقتباس های کمیک روی صفحه ... با این حال بررسی های ویرانگر به هیچ وجه از تمایل کیج برای فعالیت فعالانه نمی کاهد ، هرچند در آن سال ها شایعاتی مبنی بر اینکه این بازیگر معروف به شدت بدهکار است و به همین دلیل مجبور بود با هر نقشی موافقت کند تا از این کار باز بماند ، از تمایل کیج برای فعالیت فعالانه کاسته نمی شود. بدون کار در این شایعات حقیقت وجود دارد ،

نیکولاس کیج به طور منظم در فیلم ها ظاهر می شود. نقش های اخیر شامل فیلم ترسناک Mandy (2018) و فیلم اکشن Animal Fury (2019) است. کیج عشق خود را به شخصیت های کمیک تکرار کرد و خود را در انیمیشن نشان داد. مرد عنکبوتی نوآر با صدای نیکلاس در فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018) برنده اسکار صحبت می کند. در سال 2020 ، کیج به تلویزیون بازگشت ، در پروژه بزرگترین سرویس پخش جریانی Netflix "A History of Better" ، جایی که او نقشی کمدی بازی می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها