رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 555852

استقرار دائمی دو ناوجنگی انگلیس در آب‌های آسیا

ساعت24- انگلیس قصد دارد دو فروند ناوجنگی خود را به طور دائمی و همیشگی در آب‌های آسیا مستقر کند.

به گزارش رویترز، پس از آنکه ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و کشتی های همراه آن در ماه سپتامبر به سوی ژاپن حرکت کرده و یک ماموریت دریایی را انجام دادند، انگلیس روز سه شنبه اعلام کرده است که دو فروند ناوجنگی خود را به طور دائمی در آب های آسیا مستقر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این تصمیم ارتش بریتانیا در شرایطی است که تنش ها بین آمریکا و چین در آب های منطقه به شدت بالا گرفته است.

این در حالی است که انگلیس روابط امنیتی خود را توکیو را گسترش داده است. چین، بهانه‌ای برای گسترش روابط نظامی و امنیتی ژاپن و بریتانیا بوده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در یک بیانیه مشترک با نوبو کیشی همتای ژاپنی خود اعلام کرد: بریتانیا قصد دارد از اواخر امسال دو فروند ناو جنگی خود را به طور دائمی در منطقه مستقر کند.

سخنگوی پنتاگون نیز به بریتانیا به خاطر این اقدام تبریک گفت. سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: ایالات متحده به خاطر تعهد لندن نسبت به شرکا و متحدانش که به طور مشترک برای آزادی دریانوردی و اجرای قانون در منطقه هند-اقیانوسیه تلاش و همکاری می کنند، تبریک می گوید.

ژاپن یکی از بزرگترین متحدان نظامی آمریکا در آسیا به شمار می رود و بزرگترین تمرکز نیروهای نظامی ایالات متحده در خارج از این کشور محسوب می شود.

این ناو هواپیمابر انگلیسی قرار است در بندر یوکوسوکا پهلو بگیرد. چندین فروند کشتی جنگی دیگر از بریتانیا، آمریکا و هلند این ناو هواپیمابر را اسکورت خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها