رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 556762

وضعیت مسکن کشور شبیه یک کاریکاتور است/چرا نمیتوانیم برای مردم سرپناه درست کنیم؟

ساعت 24-مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر یک نفر از فضا به ما نگاه کند، ما را تمسخر نمی‌کند که چگونه شما، در کشورتان بیکار دارید، زمین دارید، مهندس دارید، مصالح دارید، اما از طرفی توان خانه‌سازی و ایجاد سرپناه برای مردم ندارید؟

هادی عباسی، مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازار نابه‌سامان مسکن در کشور گفت: اگر یک نفر از فضا به ما نگاه کند، ما را تمسخر نمی‌کند که چگونه شما، در کشورتان بیکار دارید، زمین دارید، مهندس دارید، مصالح دارید، اما از طرفی توان خانه‌سازی و ایجاد سرپناه برای مردم ندارید؟

مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی، در بیان اینکه وضعیت کنونی بازار مسکن وضعیت کاریکاتوری است، تاکید کرد: نزدیک به 100 درصد نهاده‌های تولید مسکن در داخل کشور تامین شده و تحریم هیچ تاثیری بر آن‌ها نداشته است و باید پرسید، چرا معضل مسکن در کشور حل نمی‌شود؟

*توصیه صریح بانک جهانی نسبت به توقف مسکن مهر

وی با اشاره به اینکه بانک جهانی هیچ گاه به ایران توصیه نمی‌کند، اگر می‌خواهید از فقر رها شوید، باید مسکن بسازید، افزود: اتفاقا همین بانک جهانی توصیه صریح می‌کند که پروژه مسکن مهر را در کشور متوقف کنید.

عباسی در تشریح این مسئله که باید مشخص شود، در اداره کشور ما باید خودمان سیاست‌گذاری کنیم یا منتظر توصیه بقیه بمانیم، تاکید کرد: در بحث بررسی تجارب جهانی، مطالعه این تجربیات یک بحث است، اما اینکه نهادهایی خاص با اهدافی مبهم به شما توصیه کنند، یک بحث دیگر است.

مشاور اسبق وزیر راه و شهرسازی، در بیان اینکه ما باید به صورت مستقل عملکرد نهادها را مطالعه کنیم، گفت: طبیعی توصیه‌ نهادهای جهانی از منافع هر نهاد مناشء بگیرد و همین مسئله می‌تواند، تاثیر توصیه را زیر سوال ببرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها