رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 557514

آمریکا:آماده بازگشت به میز مذاکره هستیم دولت رئیسی باید تصمیم بگیرد/گفتگو برای تبادل زندانیان را ادامه میدهیم

ساعت ۲۴-سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن بیان این که کشورش آماده بازگشت به وین برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام است، گفت واشنگتن به بحث درباره تبادل زندانی با ایران ادامه خواهد داد.

html>

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص گفت‌وگوهای احیای برجام مدعی شد، هیأت آمریکایی آماده بازگشت به وین برای انجام مذاکرات است، اما تهران باید ابتدا در خصوص مشارکت خود تصمیم بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، پرایس اظهار داشت: ما آماده هستیم به وین بازگردیم تا مذاکرات غیرمستقیم به منظور بازگشت متقابل به پایبندی به برجام را ازسربگیریم. بسیار واضح است که مقامات در ایران، در دولت ایران به دنبال تصمیم‌گیری در سیستم خود درباره مسیری هستند که می‌خواهند پی بگیرند.

به گفته وی، بازه زمانی دور احتمالی هفتم مذاکرات هنوز اعلام نشده است. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایالات متحده همچنین گفت: ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی عملی‌ترین و موثرترین راه پیش رو را ارائه می‌دهد.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید هم گفته بود آمریکا کاملاً آماده بازگشت به وین برای ادامه مذاکرات در خصوص برجام است. «جن ساکی» اظهار داشت: «ما کاملاً آماده بازگشت به وین جهت ادامه مذاکرات هستیم و امیدواریم برای انجام این کار فرصت وجود داشته باشد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سخنانش، به خبرنگاران گفت واشنگتن به بحث درباره تبادل زندانی با ایران ادامه خواهد داد.

وی در ادامه مدعی شد: ما در تمام مدت گفته‌ایم که تأمین آزادی این شهروندان آمریکایی که به طور ناعادلانه بازداشت شده‌اند برای ما اولویت مطلق است. ما پیگیری آزادی آن‌ها را متوقف نخواهیم کرد تا زمانی که بتوانند با خیال راحت با خانواده‌های خود بپیوندند.

پیش از این «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود اولویت اول و قطعی ایران بازگشت ایرانیانی است که به بهانه واهی در زندان‌های آمریکا هستند.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره اتهام وارده به یک ایرانی ساکن کانادا برای خرید و صادرات غیرقانونی تجهیزات آزمایشگاهی به ایران اظهار داشت: اقداماتی که آمریکا انجام می‌دهد نمود دیگری از گروگانگیری است که وقیحانه انجام می‌دهد و به ادعاهای واهی، این‌که یک ایرانی برای ارسال وسایل آزمایشگاهی و مواد اولیه یا قطعات هواپیما و ... متهم شود واقعا برای آمریکا و مخصوصا دولت آقای بایدن جای شرم دارد که با شعار متفاوتی آمده بود.

وی افزود: آنچه اتفاق می‌افتد گروگانگیری آشکار و گردنکشانه توسط دولت آمریکاست. همانطور که بارها گفتیم اولویت اول و قطعی ما بازگشت ایرانیانی است که به بهانه واهی در زندان‌های آمریکا هستند.

خطیب‌زاده اظهار داشت: هر چه آمریکا دست به گروگانگیری‌های بیشتری بزند، فهرست ایرانیانی که باید آزاد کند، بیشتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها