رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562480

واگذاری ۹۰ درصد پساب تصفیه خانه‌های تهران به شهرداری

ساعت24-معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران با اشاره به تولید حدود ۱۷ میلیون متر مکعب پساب در سال توسط تصفیه‌خانه‌های تهران، از واگذاری ۹۰ درصد این پساب‌ها به شهرداری تهران خبر داد.

html>

به نقل از شرکت فاضلاب تهران، سیدمرتضی احتشامی با اشاره به تفاهم‌نامه جامع سازوکار تامین پایدار آب فضای سبز تهران میان وزارت نیرو و شهرداری در سال گذشته گفت: حدود ۱۷ میلیون متر مکعب پساب در سال توسط تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلی شهر تهران تولید می‌شود.

احتشامی با بیان این‌که این واگذاری علاوه بر جبران مخاطرات ناشی از کاهش بارندگی، اثر بسیار زیادی در حفاظت از ذخایر آب زیرزمینی دارد، افزود: در گام نخست برای فروش این حجم از پساب، بر اساس موافقت‌نامه برای آبیاری فضای سبز و جنگل‌کاری درون شهری و بیرون شهری در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی مراحل واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به شهرداری را بر اساس مدل‌های اقتصادی و مالی خواند و افزود: در حال حاضر پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک غرب به شهرداری منطقه ۲ و بخشی نیز به برج میلاد تحویل داده می‌شود.
معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: برای فروش پساب سایر تصفیه‌خانه‌های محلی از جمله تصفیه‌خانه اکباتان به شهرداری مناطق ۵ و ۹ نیز مذاکراتی صورت گرفته و خط انتقال پساب توسط شهرداری در دست ساخت است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن کامل تعرفه پساب افزود: امکان جایگزینی دست‌کم ۴۰ میلیون متر مکعب از رواناب‌ها و آب‌های سطحی با استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محقق خواهد شد.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت فاضلاب تهران، برای فروش پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب زرگنده و قیطریه با شهرداری منطقه ۳ و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب محلاتی برای انتقال به جنگل‌کاری کمربند سبز شمال تهران و تصفیه‌خانه صاحبقرانیه با شهرداری منطقه یک نیز مذاکره می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها