رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 562555

آشنایی با انواع چوب و سبک های مختلف کابینت

رپورتاژتبلیغی/اصولاً طراحی داخلی و دکوراسیون منزل بر اساس سبک اصلی معماری ساختمان و تم کلی فضای اطراف انجام می‌گیرد. بنابر این قبل از اینکه سبک خاصی را برای دیزاین داخلی خانه ی خود انتخاب کنید باید با هر یک از آنها آشنایی داشته باشید.

html>

آشنایی با انواع چوب و سبک های مختلف کابینت

بطور خلاصه این سبک ها عبارتند از : مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک که تا بحال در مورد دو سبک اول در منابع مختلف بیشتر صحبت شده اما با توجه به نو ظهور بودن سبک نئوکلاسیک و خاصیت بین سبکی بودن آن شاید بخشی از افراد جامعه اطلاعات کافی در مورد ویژگی ها و جزئیات این سبک معماری نداشته باشند. به همین منظور موضوع اصلی این محتوا در مورد استفاده همزمان سبک های مدرن و کلاسیک در طراحی دکوراسیون منزل و آشپزخانه خواهد بود.

سبک نئوکلاسیک چه خصوصیاتی دارد؟

عموماً سبک های کلاسیک و سلطنتی طراحی شلوغی دارند و با بکارگیری رنگ های سرد در کنار حس آرامشی که ایجاد می‌کنند فضای خانه را کوچک تر از حالت واقعی نشان می دهند. در نقطه‌ی مقابل سبک مدرن با رنگ های گرم و روشن و طراحی بسیار ساده قرار دارند. سبک نئوکلاسیک با هدف تعادل میان این دو سبک و رفع نقاط ضعف دو سبک قبلی به وجود آمد و امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در بحث دکوراسیون آشپزخانه، کابینت نئوکلاسیک در سال جاری (1400) جزو پر فروش ترین کابینت های آشپزخانه شرکت ارسی است که در پروژه‌ های لوکس زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد چوب در طراحی دکوراسیون

اگر زیبایی و اصالت کار برای شما اولویت زیادی دارد و طرفدار نقوش زیبای روی سطح چوب طبیعی هستید، پیشنهاد اول ما به شما برای انتخاب متریال کابینت و دیگر وسایل منزلتان قطعاً چوب طبیعی و یا روکش چوب است. البته در نظر داشته باشید که استقامت و دوام چوب‌های مختلف باهم یکسان نیستند و هر کدام برای کاربردهای خاصی به کار می‌روند. برای مثال بلوط قرمز از بلوط سفید استقامت بیشتری دارد و این در حالی است که طرح‌های روی بلوط سفید ظاهر بسیار زیباتری نسبت به بلوط قرمز دارند و در کارهای تزئینی و تولید روکش چوب طبیعی کاربرد بیشتری دارند.

چوب چه مزایایی دارد؟

  1. به دلیل خاصیت ابزار خوری مناسبی که چوب دارد هنگام ساخت محصولات مختلف دست نجاران کاملاً باز است و هر محصول با هر شکل و شمایلی قابل ساخت خواهد بود.
  2. محصولاتی که با چوب طبیعی تولید می شوند در مقایسه با متریال دیگر از جمله ام‌دی‌اف، تخته سه لا و ... از ارزش ذاتی و اصالت بیشتری برخوردار هستند.

معایب استفاده از چوب چیست؟

  1. به صورت کلی چوب‌ و ام دی اف در برابر آب آسیب‌پذیری نسبت بالایی دارند. البته چوب های مهندسی شده مانند پلای وود یا تخته چند لایی در برابر رطوبت و آب خیلی مقاوم تر هستند.
  2. به دلیل فرم پذیری خوبی که چوب دارد در اثر ضربات شدید و برخورد با اشیاع تیز آسیب می‌بیند و بطور کلی در استفاده از وسایل چوبی باید کمی بیشتر احتیاط کرد.
  3. چوب قیمت بالایی دارد استفاده کامل از چوب در ساخت محصولات مختلف باعث بالا رفتن قیمت تمام شده ی آنها می شود.

برای تولید کابینت چه چوبی مناسب تر است؟

بدلیل خواص متفاوتی که انواع چوب مصرفی در ساخت کابینت دارند، از هر یک از این چوب ها برای مصارف خاصی استفاده می شود. برای مثال در ساخت انواع درب لابی ساختمان میدانیم که باید از چوبی استفاده شود که در مقابل گرما و سرما و رطوبت دچار انبساط کمتری شود و همچنین در برابر حشراتی که از چوب تغذیه می‌کنند مقاوم باشد.

اما با توجه به اینکه از کابینت آشپزخانه در محیط داخلی خانه استفاده می‌شود و در چنین فضایی تنش دمایی زیاد و نور مستقیم خورشید وجود ندارد می‌توان از چوب‌های نرم تر هم استفاده نمود. بهترین چوب هایی که برای ساخت محصولات مخلف چوبی استفاده می شوند عبارتند از :

  • چوب ماهون
  • بلوط سفید
  • چوب راش
  • چوب توسکا
  • چوب افرا
  • چوب گردو
  • چوب زبان گنجشک
  • چوب بالسا
  • چوب ساج
  • چوب بلوط

تفاوت چوب نرم و چوب سخت

قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین چوب برای کابینت یا درب‌های منزلتان، باید در مورد تفاوت بین چوب سخت و نرم بیشتر بدانید. بسیاری از افراد فکر می کنند که چوب سخت دوام بیشتری نسبت به چوب نرم دارد، اما این طرز فکر همیشه درست نیست. در واقع این اصطلاح به ریشه و ساختار درختی که چوب از آن تهیه می شود، بستگی دارد.

چوب‌های سخت

چوب سخت از درختانی مانند سیب، توس، ماهون، افرا، بلوط و گردو به دست می آید. دانه‌های این درختان پوسته‌ی خارجی دارند و گل می‌دهند. چوب سخت همچنین دارای منافذی است که باعث ایجاد رگه‌هایی در بافت و لایه بیرونی چوب می‌شود. این رگه‌ها چوب را در مقابل آتش متراکم و مقاوم تر می‌کند. بیشتر چوب‌های سخت دارای رنگ قرمز تیره، قهوه ای روشن و یا سفید می‌باشند. از این نوع چوب‌ها بیشتر برای ساخت کفپوش، درب‌های ورودی و کابینت کلاسیک استفاده می‌شود.

چوب‌های نرم

چوب نرم از درختانی تهیه می‌شود که دانه‌های آنها پوسته‌ی خارجی ندارند و با وزش باد به راحتی جابجا می‌شوند. این درختان برگ‌های سوزنی خود را سرتاسر سال حفظ می‌کنند. از این نوع درختان می توان به سرو، کاج و صنوبر اشاره کرد. رنگ چوب‌های نرم، زرد یا قرمز می باشد. چوب های نرم معمولا ارزان تر هستند و به همین دلیل از آنها برای ساخت محصولاتی که نیاز به استقامت زیادی ندارند استفاده می شود و یا برای کاهش مصرف چوب های گران قیمت از این چوب به عنوان مکمل در کنار چوب های سخت استفاده می شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها