رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562601

قطعی برق و هشدار سیل در پی طوفان در ایالات جنوبی آمریکا

ساعت24-وقوع طوفانی موسوم به "نیکُلاس" در ایالات جنوبی آمریکا، قطعی گسترده برق را به همراه داشته و همچنین هشدار وقوع سیلاب برای این مناطق صادر شده است.

html>

در حال حاضر ایالت لوئیزیانا در آمریکا در حالی برای مقابله با بارش شدید باران و وقوع سیلاب ناشی از طوفان شدید نیکلاس در این ایالت آماده می شود که ایالت تگزاس این کشور نیز شاهد قطعی گسترده برق است.

این طوفان که در ابتدا یک "طوفان گرمسیری" شناخته می شد، پس از آنکه دوشنبه شب در تگزاس فرود آمد به یک توفند درجه یک ارتقا یافت با این حال بر اساس گزارش ها در حال حاضر قدرت این طوفان کم شده و مجددا به یک طوفان گرمسیری تبدیل شده است.

توفَند (hurricane) به یک سامانه جوی به شدت متلاطم گفته می شود که مشخصه آن یک مرکز کم فشار است که همراه با بارندگی شدید و توأم با بادهای پرسرعت و سیلاب است.

طوفان نیکلاس با نزدیک شدن به "ساحل خلیج" تقویت شده و باعث بارش باران های شدید و وقوع سیلاب مهیب برای ایالات تگزاس و لوئیزیانا شده است.

به گزارش پایگاه خبری"سان"، مرکز ملی طوفان ها در آمریکا در مورد "وقوع طوفان شدید" در سواحل ایالت تگزاس از بندر آرانساس تا گذرگاه سان لوئیس هشدار داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها