رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562634

عروس داعش از بوریس جانسون طلب بخشش کرد

ساعت24- عروس داعش از نخست‌وزیر انگلیس درخواست بخشش کرد و خواستار بازگشت به این کشور شد.

html>

عروس داعش از نخست‌وزیر انگلیس درخواست بخشش کرد و خواستار بازگشت به این کشور شد.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شمیمه بیگم ۲۲ ساله، معروف به "عروس داعش" در جدیدترین مصاحبه‌اش با شبکه آ.تی وی انگلیس در اردوگاه "روژ" در شمال سوریه از بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور طلب بخشش کرد.

وی همچنین از جانسون خواست که به او اجازه بازگشت به کشورش انگلیس را بدهد.

عروس داعش از بوریس جانسون طلب بخشش کرد

بیگم گفت: می‌دانم که برخی از مردم باور نمی‌کنند که می‌گویم تغییر کرده‌ام و می‌توانم کمک کنم؛ اما از اعماق قلبم اذعان می‌کنم که من از تمامی تصمیماتی که از بدو ورود به سوریه اتخاذ کردم پشیمان هستم و تا آخر عمر نیز پشیمان خواهم ماند.

او همچنین از اظهارات قبلی خود در سال ۲۰۱۹ که در آن از بمب گذاری در منچستر آرنا، که منجر به کشته شدن ۲۲ نفر از جمله چند کودک و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰ نفر شد، عذرخواهی کرد و گفت: کشتن بیگناهان به نام دین توجیهی ندارد. من فقط می‌خواهم عذرخواهی کنم، متاسفم.

وی خطاب به جانسون افزود: فکر می‌کنم که بتوانم در مبارزه شما با تروریسم کمک بزرگی کنم زیرا شما بدیهی است که نمی‌دانید باید چه بکنید.

بیگم گفت آمادگی آن را دارد تا در انگلیس با اتهام تروریسم روبرو شود و در دادگاه بی‌گناهی خود را ثابت کند.

شمیمه بیگم در دوران نوجوانی و هنگامی که تنها ۱۵ سال سن داشت برای پیوستن به گروه داعش از بریتانیا به سوریه رفت. او یکی از سه دختر مدرسه‌ای در شرق لندن بود که در سال ۲۰۱۵ به سوریه رفت. این زن بریتانیایی دو سال پیش به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه درآمد و از آن زمان خواستار بازگشت به بریتانیا شده است، با این حال وزارت خارجه لندن در سال ۲۰۱۹ این درخواست را رد و اعلام کرد شهروندی بریتانیایی وی لغو شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها