رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562902

تجمع حامیان ترامپ مقابل کنگره آمریکا در میان تدابیر شدید امنیتی

ساعت24- تجمع تعدادی از حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در مقابل ساختمان کنگره آمریکا در میان تدابیر شدید امنیتی، پلیس و نیروهای نظامی برگزار شد.

html>

وزارت دفاع آمریکا ۱۰۰ سرباز گارد ملی را در حالت آماده باش قرار داده است. مقامات به منظور جلوگیری از خشونت، مسابقات فوتبال جوانان را در واشنگتن لغو کرده‌اند.

این اولین راهپیمایی موسوم به "عدالت خواهی برای ششم ژانویه" از زمان حمله گروهی از هواداران دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا به ساختمان کنگره است.

به گزارش نیویورک تایمز، با این حال گزارش‌ها حاکی از حضور تعداد کمی از معترضان در مقابل ساختمان کنگره آمریکا است.

این تجمع توسط "مت برینارد" یکی از اعضای سابق کمیته انتخاباتی ترامپ و سازمان او به نام "آمریکا به جلو نگاه کن"، برگزار می‌شود. این سازمان از وزارت دادگستری آمریکا خواسته است تا اتهامات افرادی که از آن‌ها به عنوان"معترضان صلح آمیز" یاده شده است، لغو کند. سازمان دهندگان این راهپیمایی توانسته‌اند برای ۷۰۰ نفر مجوز راهپیمایی دریافت کنند.

برینارد از معترضان خواسته است بدون خشونت پیام خود را منتقل کنند. اما وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره خشونت احتمالی در طول این راهپیمایی هشدار داده است.

از صبح روز شنبه ده‌ها افسر با لباس ضد شورش و همچنین افسران سوار بر اسب در نزدیکی کنگره مستقر شده‌اند. بازی های فوتبال و سایر فعالیت های فضای باز برای کودکان در پارک های مجاور ساختمان کنگره لغو شده‌اند.

پلیس کنگره آمریکا هفته گذشته حصارهای امنیتی در مقابل کنگره این کشور جهت جلوگیری از آشوب‌های احتمالی از سوی تندروها را نصب کرد.

"تام منجر" رئیس نیروی پلیس کنگره آمریکا گفت: ما اینجا هستیم تا بر اساس قانون اساسی آمریکا از حق همه افراد برای تظاهرات مسالمت‌آمیز، حفاظت کنیم. به هرکسی که به ایجاد دردسر فکر می‌کند، هشدار می‌دهم که در خانه بماند. ما قانون را اجرا می‌کنیم و خشونت را تحمل نمی‌کنیم.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها