رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 562938

نماینده پیشین آمل در مجلس: دولت سیزدهم وعده های نشدنی به مردم ندهد

ساعت24- یوسفیان ملا نماینده پیشین مردم آمل در مجلس دهم از دولت سید ابراهیم رئیسی خواسته مراقب باشند تا وعده های نشدنی به مردم ندهند.

html>

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایطی که موجب کاهش اعتماد عمومی شد، گفت: دولت سیزدهم فراتر از توانش قول ندهد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با ایسنا، درباره چگونگی بازسازی اعتماد عمومی اظهار کرد: دولت آنچه در توان دارد را به مردم قول دهد و بیش از آن وعده ای ندهد. خیلی راحت هم می توان بررسی کرد که حد توان دولت چقدر است. مردم دنبال فراغت هستند. اگر دولت به وعده های خود پایبند باشد و در حد توان خود هم وعده بدهد، اعتماد مردم جلب می شود. البته اگر دولت وعده ای را هم نتوانست محقق کند علتش را صادقانه به مردم بگوید.

وی درباره وعده ساخت چهار میلیون مسکن افزود: این کار خیلی سنگین است، کارشناسان می گویند بودجه این طرح بیش از درآمد کشور است. یعنی برای تحقق این وعده باید همه پروژه های دیگر کشور کنار گذاشته شود. بنابراین دولت به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد و تحقق این وعده تقریبا برای دولت نشدنی است. بنابراین باید دولت دنبال راه های دیگری باشد. مثلا بانک ها را وارد کند تا آنها وام برای ساخت مسکن بدهند.

این نماینده سابق مجلس درباره دلایل کاهش اعتماد عمومی به دولت خاطرنشان کرد: در دولت دوم روحانی وعده هایی داده شد که محقق نشد. قرار بود با برجام اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد، اما اینگونه نشد. وعده هایی در زمینه اشتغال و تولید و تورم عملیاتی نشد. در کنار آن شاهد سقوط ارزش پول ملی بودیم که کشور را دچار رکود تورمی کرد و قدرت خرید مردم کم شد. از سویی دولت مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق کرد، اما بسیاری از سرمایه های مردم بر باد رفت. در واقع نه تنها دولت وعده های خود را عملی نکرد ، بلکه اتفاقات بد دیگری نیز افتاد که شرایط را بدتر کرد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: در این شرایط مردم دیگر با تردید به وعده ها و شعارها در زمان انتخابات نگاه می کردند و دیگر امیدوار نبودند. مخصوصا که شاهد بودیم محاکمه افرادی که در اطراف مسئولان کشور بودند در دادگاه مفاسد اقتصادی هم شروع شد. به هر حال اتحاد مردم از بین رفت و اینکه آیا ترامپ مقصر بود یا شخص دیگری مشکلی را حل نمی کرد به هر حال وعده ها محقق نشد، حقوق ها یکسان سازی نشد. معلمان حق التدریسی جذب نشدند. واحدهای تولیدی، دولتی به افرادی واگذار شد که صلاحیت نداشتند و آنها دستگاه ها را فروختند و کارگرها بیکار شدند. قیمت سوخت سه برابر شد اما مقامات عالی رتبه دولت اظهار بی اطلاعی کردند. نحوه واکسیناسیون نیز به اعتماد مردم آسیب زد. این اتفاقات هر روز اعتبار دولت را کاهش داد. اعتماد ذره ذره ایجاد می شود، اما ناگهانی سقوط می کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها