رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563051

وزیر یمنی: ائتلاف سعودی، در حال فروپاشی است

ساعت24-وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در جریان بازدید از جبهه‌های مارب، گفت که ائتلاف سعودی در حال فروپاشی است و آخرین روزهای خود را سپری می‌کند.

html>

«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه از خط مقدم جنگ با عناصر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در شهر «رغوان» واقع در غرب استان مأرب بازدید کرد.

پایگاه خبری «وکالة الصحافة الیمنیه» به نقل از العاطفی گزارش داد، پیروزیهای ارتش و کمیته‌های مردمی، نتیجه برنامه‌ریزی خوب برای آماده شدن جهت حمله به نیروهای متجاوز بوده است.

وی تأکید کرد که «ائتلاف سعودی در حال فروپاشی است و آخرین روزهای خود را سپری می‌کند. کشورهای ائتلاف نیز در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای، وضعیت نامناسبی دارند».

وزیر دفاع یمن تأکید کرد، این کشورها به خاطر تجاوز به یمن، هزینه گزافی پرداخت کردند و دولت نجات ملی نیز به اخراج همه نیروهای خارجی از کشور، پایبند است.

العاطفی تصریح کرد، در خاک یمن هیچ متجاوز و اشغالگری حضور باقی نخواهد ماند و ساکنان مأرب نیز متجاوزان و اشغالگران را نخواهند پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد، ساکنان مأرب از حجم توطئه اشغالگران و متجاوزان در استان و کشور خود آگاه هستند و ملت یمن نیز بی گمان در برابر متجاوزان به پیروزی خواهد رسید.

این در حالی است که درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و عناصر «القاعده» در شمال غرب «مأرب» شدت گرفته است.

نیروهای صنعاء امروز یکشنبه طی نبردهای سخت موفق شدند به صورت کامل بر منطقه راهبردی «وادی نخلا» (در شمال مأرب) مسلط شوند.

تسلط نیروهای صنعاء بر وادی نخلا پس از درگیری‌های شدید با عناصر ائتلاف سعودی و القاعده و نیز پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف از نیروهایش صورت گرفته است.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از تسلط بر وادی‌ نخلا، استقرار نیروهای خود در این منطقه و اطراف آن را بیشتر کردند تا آماده دفع هرگونه حمله احتمالی طرف مقابل باشند.

نیروهای دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در ماههای گذشته با ادامه پیشروی‌های میدانی مساحت قابل توجه‌ای را در دو استان مأب و البیضاء به کنترل خود در آوردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها