رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563310

سرعت بخش در واکسیناسیون درایران وحذف محدودیت سنی

ساعت 24 - همزمان با ورود دو میلیون دوز دیگر واکسن چینی، وزیر بهداشت ایران از حذف محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا در سنین ۱۸ سال به بالا و همچنین از ارائه برنامه جدید کاهش محدودیت‌ها خبر داد.

html>

علیرغم سرعت گرفتن روند واکسیناسیون، روابط عمومی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۵۶۴ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی و دو هزار و ۵۸۱ نفر از آنها بستری شده‌اند. بدین ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۹ بیمار نیز جان باخته‌اند. شمار جان‌باختگان در مجموع به ۱۱۷ هزار و ۹۰۵ نفر رسیده است.

ورود محموله سی‌ودوم از چین

خبرگزاری ایرنا روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور (۲۱ اوت) از ورود محموله واکسن کرونا با حجم دو میلیون دوز خبر داد. به گزارش ایرنا، این سی‌ودومین محموله‌ای است که از چین وارد شده و تعداد کل واکسن‌های وارد شده از چین به بیش از ۶۰ میلیون دوز رسیده است.براساس گزارش‌های رسمی تا کنون در ایران ۳۰ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۸۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۴ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۹۶۵ نفر دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۴۴ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۹۴۸ دوز رسید.

حذف محدودیت سنی

با سرعت گرفتن روند ورود واکسن و همچنین احداث مراکز شبانه‌روزی واکسیناسیون، وزیر بهداشت ایران روز سه‌شنبه ۳۰ شهریور گفت، از این روز در کل کشور واکسیناسیون بالای سن ۱۸ سال باید بدون محدودیت برگزار شود. بهرام عین‌اللهی ابراز امیدواری کرد که تا چند هفته آینده ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شده باشند.وزیر بهداشت جمهوری اسلامی افزود: «واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ سال از ٢ روز پیش آغاز شده است، اما فعلا واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده‌ایم و سن به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.»عین‌اللهی همچنین از ارائه برنامه جدیدی در دو هفته آینده برای کاهش و لغو محدودیت‌ها خبر داد و افزود: «محدودیت‌هایی مانند منع تردد شبانه و سفر کاهش پیدا می‌کنند یا برداشته می‌شوند».تصمیم دولت به واکسیناسیون دانش‌آموزان با سینوفارم و واکسن پاستور با سوالات و نگرانی‌هایی در ایران همراه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها