رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563792

اشتباه استراتژیک داورزنی/ به احترام منتقدان تمام قد بایستید!

ساعت۲۴-رئیس فدراسیون والیبال درحالی به منتقدان تاخت که تیم ملی والیبال جوانان به عنوان مدافع قهرمانی از صعود به دور بعد بازماند.

html>

به گزارش ایسنا، بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۶ تیم برتر از قاره‌های مختلف جهان به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان درحالی پیگیری شد که تیم ملی والیبال ایران در دو بازی اول خود در مرحله گروهی این رقابت ها شکست خورد و از صعود به دور بعدی بازماند.

جوانان والیبال ایران در اولین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت ها از بلژیک و در بازی دوم از آرژانتین شکست خوردند تا مدعی و مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در مرحله گروهی حذف شود!

جوانان والیبال ایران در این رقابت ها درحالی شکست خوردند که بهروز عطایی همزمان هدایت تیم بزرگسالان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و تیم جوانان را در رقابت های جهانی برعهده داشت. به نظر می رسد عطایی که یکی از مربیان خوب وطنی است در هدایت دو تیم والیبال آن هم به صورت همزمان دچار مشکل شد چرا که این مربی بلافاصله پس از هدایت تیم ملی والیبال در ژاپن آن هم برای مسابقات آسیایی، به ایتالیا اعزام شد تا هدایت جوانان والیبال را در رقابت های جهانی برعهده بگیرد.

عطایی که موفق شده بود تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران را قهرمان آسیا کند در رقابت های جهانی آن هم در رده سنی جوانان نتیجه خوبی نگرفت تا تیمش موفق به صعود به دور بعدی این رقابت ها نشود.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران پس از قهرمانی والیبال ایران در رقابت های آسیایی فرصت را مغتنم شمرد و رو در روی منتقدان قرار گرفت و گفت: "کسانی که در دو ماه گذشته هر گونه که خواستند علیه تیم تاختند، باید امروز به احترام این بازیکنان بایستند."

منتقدان درحالی از عملکرد فدراسیون والیبال و داورزنی انتقاد کردند که به نظر می رسید آن ها برای رشد والیبال و دلسوزی این حرف ها را می زنند. حتی منتقدان این ریسک را پذیرفتند که ممکن است روابط صمیمی آنها با فدراسیون والیبال قطع شود، اما آنها تصمیم داشتند که واقعیت را بیان کرده تا به تیم ملی والیبال کمک کنند.

یکی از صحبت هایی که منتقدان مطرح کردند دلیل هدایت همزمان یک مربی در تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. در والیبال روز دنیا و تیم های مدعی هیچ گاه دیده نمی شود که یک نفر همزمان هدایت دو تیم آن هم در سطح ملی را در دست داشته باشد.

به نظر می رسد عطایی که در چندین ماه گذشته زحمات زیادی برای جوانان و بزرگسالان کشید نتوانست آنچنان در رقابت های جهانی جوانان موفق عمل کند.

حال بازهم به نظر می رسد آقای داورزنی زود قضاوت کرده و با قهرمانی ایران در مسابقات نه چندان مطرح آسیایی فرصت را مغتنم شمرده و به منتقدان تاخت.

اما حالا فدراسیون والیبال و آقای داورزنی باید پاسخگو باشند که چرا مدافع عنوان قهرمانی همچون نمایش ضعیفی را در رقابت های جهانی داشته و علت انتخاب عطایی برای هدایت همزمان دو رده سنی تیم ملی چه بوده است؟ در واقع اشتباه استراتژیک فدراسیون والیبال باعث شد تا تیم ملی جوانان حذف زودهنگامی از مسابقات جهانی داشته باشد.

شاید اکنون باید گفت که آقای داورزنی حال شما به احترام صحبت های منتقدان تمام قد بایستید و به ابهامات پاسخ دهید.

امید است که فدراسیون والیبال خود را ملزم به پاسخگویی ببیند چرا که در دوره های گذشته به خصوص در دوران آلکنو فدراسیون در باره بسیاری از موضوعات سکوت کرد تا همچنان برخی از ابهامات وجود داشته باشد.

شروط عمومی نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی شامل شش بند و دو تبصره است و افراد متقاضی در صورتی می‌توانند در این راستا اقدام کنند که از این شروط برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، هر فردی که قصد دارد در مجمع انتخاباتی یک فدراسیون ورزشی شانس خود را به عنوان رییس، امتحان کند باید حائز شرایط مختلفی باشد، در غیر این صورت چنین امکانی برای وی فراهم نخواهد بود.

التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پییشینه موثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی بر اساس احکام قطعی مراجع قضایی با تایید مراجع ذی صلاح سه شرط اولیه برای نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی است.

یکی از مسائل مهم و قابل بحث در این راستا که با اظهارات کارشناسی مختلفی نیز همراه بود، دارا بودن حداقل سن ۳۵ و حداکثر ۶۵ سال است. علاوه بر این دارای بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی و داشتن ۵ سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط با ورزش و تربیت بدنی و نیز دارا بودن شرط وثاقت و امانت سه شرط دیگر برای نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی به شمار می‌رود.

تصبره اول شروط عمومی نامزدهای ریاست فدراسیون‌های ورزشی اینکه، رییس فدراسیون توسط مجمع برای یک دوره چهارساله انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی برای حداکثر دو دوره دیگر (جمعا سه دوره متوالی یا متناوب) بلامانع است و تبصره دوم اینکه در صورتی رییس فدراسیون، یکی از اعضای هیئت رییسه جهانی یا رییس، نایب رییس و دبیرکل کنفدراسیون های آسیایی مربوط باشد، انتخاب مجدد وی تا زمان تصدی پست‌های مورد اشاره بیش از سه دوره بلامانع خواهد بود.

باید خاطرنشان کرد، اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر سال ۹۸ به تصویب رسید و در آذر همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ماه طول کشید تا نهایت در شنبه ۱۲ تیر از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد و در نهایت ۱۹ تیرماه بود که از سوی معاون اول سابق رییس جمهوری جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد و اواخر مرداد بود که از سوی این وزارتخانه جهت اجرا به فدراسیون های ورزشی ابلاغ شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها