رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563884

ترقی: حاج هاشم امانی تنها باقی مانده پرونده گروه بدر بود

ساعت24-حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه اسلامی گفت: حاج هاشم امانی، تنها باقی مانده پرونده گروه بدر و ستارگان درخشان آن مقطع (به قول مقام معظم رهبری) بودند که از آن مجموعه نیروهای اقدام کننده در رابطه با اعدام حسن علی منصور باقی مانده بودند.

html>

حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه درباه نقش حاج هاشم امانی در ترور حسنعلی منصور و پیشینه مبارزاتی ایشان به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: مرحوم هاشم امانی از جوانان انقلابی آن دوران بود. بعد از اینکه از ادامه تحصیل صرف‌نظر کرد به بازار رفت و با مرحوم شهید عراقی ارتباطاتی با فداییان اسلام داشتند و روحیه انقلابی و مبارزاتی را در آنجا دریافت کردند و این ارتباط موجب شد زمانی که حضرت امام قیام 15 خرداد را شروع کردند با همکاری و تجمیع 3 هیئتی که فعالیت سیاسی می کردند، ایشان هم از طریق آن مجموعه، وارد ائتلاف مؤتلفه شد و به همراه شهید عراقی و اخوی شان (شهید حاج صادق امانی که در همان پرونده اعدام انقلابی حسن علی منصور نقش داشت و درس عربی را بیشتر نزد اخوی اش یاد گرفت)، ادامه مبارزه را با مؤتلفه دنبال کرد.

ترقی افزود: وقتی که موضوع کاپیتولاسیون مطرح شد، بعد از تبعید حضرت امام، ایشان همکاری های زیادی با گروه بدر که شاخه نظامی مؤتلفه بود، داشت و در جهت تهیه اسلحه و مخفی کردن این نیروها کمک های شایانی به آنها کرد و بر همین اساس ایشان و مرحوم شهید عراقی هر دو در پرونده اعدام حسنعلی منصور به اعدام محکوم شدند منتهی ایشان و شهید عراقی به دادگاه اعتراض دادند و اعتراض آنها موجب شد که محکومیت این ها به حبس ابد تبدیل شود و برادر ایشان به همراه سه نفر دیگر توسط رژیم طاغوت اعدام شدند و ایشان، مرحوم آقای عسگراولادی، آقای انواری و آقای حاجی حیدری به حبس ابد محکوم شدند.

این چهره سیاسی اصولگرا ادامه داد: آقای امانی تقریبا بعد از 13 سال که در زندان بودند به همراه آقای عسگراولادی، آقای انواری و بقیه در سال 56 از زندان آزاد شدند و بعد از آزادی از زندان، ایشان کار بازار را دنبال کردند. در بازار، شغل ایشان امانت فروشی بود و علت نامگذاری فامیلی ایشان یعنی امانی، به همین خاطر است که امانت فروشی داشتند و به همان شغل ادامه دادند منتهی در بین مجموعه نیروهای مبارز، شخصیت ایشان، شخصیتی ویژه بود که به هیچ وجه دنبال شهرت و مطرح کردن خودشان نبودند و سعی می کردند که از مطرح شدن در جامعه خودداری کنند ولی در محافل سیاسی و محافل مؤتلفه حضور دائمی داشتند.

ترقی در پایان اشاره کرد: این شخصیت تنها باقی مانده پرونده گروه بدر و ستارگان درخشان آن مقطع (به قول مقام معظم رهبری) بودند که از آن مجموعه نیروهای اقدام کننده در رابطه با اعدام حسن علی منصور باقی مانده بودند و در سن 97 سالگی درگذشتند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها