رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563892

رشد ۲۶ درصدی اشتغال صنعتی در ۵ ماه نخست امسال

ساعت24-معاون وزیر صمت گفت: در پنج ماه ابتدایی امسال، با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی بیش از ۶۴ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده که در هم‌سنجی با پارسال نزدیک به ۲۶ درصد رشد داشته است.

html>

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی‌نیارکی اظهار داشت: تا ابتدای شهریورماه امسال با صدور پروانه‌های بهره‌برداری، بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید اضافه شد که با رشد حدود چهار درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال همراه بوده است.

وی از رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: طبق گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده از ابتدای امسال تا ابتدای شهریور بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام داده‌اند که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به طرح‌های توسعه‌ای بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین با اشاره به وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی خاطرنشان‌ کرد: وضعیت تولید ۲۴ محصول منتخب صنعتی به‌طور مستمر بررسی می‌شود و هر ماه روند تولید این محصولات مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

صادقی‌نیارکی بیان‌ داشت: در پنج ماه نخست امسال از بین ۲۴ محصول منتخب صنعتی، تولید ۱۱ محصول از رشد مناسبی برخوردار بوده است که روند تولید کامیون، کامیونت و کشنده با رشد حدود ۶۰ درصدی و ماشین لباس‌شویی و روغن ساخته شده نباتی با رشد ۳۷ درصدی در صدر این محصولات قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها