رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565936

خبر مهم مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره مسکن‌ملی

ساعت24-مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تاکنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران چندین هزار متر مربع اراضی تصرف شده را آزاد سازی کرده است.

html>

خلیل محبت خواه با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران نسبت به آزادسازی اراضی تصرف شده اقدام کرده است، گفت: در روزهای گذشته در منطقه دماوند ما آزاد سازی زمین‌ها را داشتیم و یک سری از اراضی که در تصرف بودند با همکاری دادستانی و قوه قضائیه به سیستم دولت برگشتند و در حال حاضر در اختیار دولت هستند.

او ادامه داد: این اراضی در منطقه بومهن ۵ هزار متر مربع بوده و در پلاک‌های دماوند منطقه مهرآباد هم حدود ۷ هزار هکتار آزاد سازی داشته ایم که در بسیاری از این اراضی متصرفان اقدام به ویلاسازی و دیوار کشی داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی استان تهران به هیچ عنوان در بحث تصرف اراضی کوتاه نخواهد آمد و ما تا آخرین لحظه در این حوزه مقاومت خواهیم داشت، اجازه نخواهیم داد که متصرفان در این بخش فعالیت کنند.

محبت خواه افزود: به تمامی زمین خواران این هشدار را می‌دهیم که به هیچ عنوان در بحث زمین خواری و تصرف اراضی کوتاه نخواهیم آمد.

او با بیان اینکه مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تا پایان مهر تمدید شده است، افزود: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمام اقشار جامعه می‌شود.

محبت خواه توضیح داد: مردم باید برای جلوگیری از ضررهای ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان کرد: ساخت و سازها در استان تهران با توجه به ثبت نام‌های انجام شده کاملا در حال اجرا است و فونداسیون‌های اکثر پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

او افزود: مراحل اجرای بسیاری از پروژه‌های مسکن ملی در حال انجام است و سرعت اجرای پروژه‌هایی که مبالغ آن‌ها واریز شده، بسیار بالا است و از سوی دیگر اخطارهای لازم را به متقاضیانی که مبالغ خود را واریز نکرده اند، داده ایم.

محبت خواه تاکید کرد: در پروژه‌های مسکن ملی استان تهران هم به متقاضیان هشدارهای لازم را داده اید که اگر اقدام به تکمیل موجودی خود نکنند از چرخه اقدام ملی مسکن حذف خواهند شد.

او با بیان اینکه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۳ هزار نفر به صورت کامل مبالغ خود را واریز کرده اند، افزود: طبق پالایش‌هایی که از ثبت نام کننده ها صورت گرفته که تایید نهایی شده بودند در استان تهران حدود ۱۰۰ هزار واحد است.

محبت خواه بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به صورت مستمر با پیمانکاران در ارتباط است و طبق نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد اکثر پروژه‌ها به صورت دو شیفت در حال کار است و در تعدادی از پروژه‌ها هم به صورت شیفت شبانه پیمانکاران در حال کار هستند.

او در خصوص پروژه‌های جهش تولید در استان تهران هم گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران آماده است که هر برنامه ساخت مسکنی که به آن ابلاغ شود، آغاز کند، همان طور که در برنامه و پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن هم فعالیت خود را به صورت کامل انجام می‌داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها