رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566337

بوتاکس و حقایق آن

رپورتاژتبلیغی/با وجود تمامی تکنیک‌ها و فناوری‌های موجود که باعث جوانسازی شما می‌شوند، هم اکنون بوتاکس یکی از موثرترین روش‌های زیبایی و آرایشی است که می‌توان در کلینیک‌های زیبایی انجام داد.

html>

با وجود تمامی تکنیک‌ها و فناوری‌های موجود که باعث جوانسازی شما می‌شوند، هم اکنون بوتاکس یکی از موثرترین روش‌های زیبایی و آرایشی است که می‌توان در کلینیک‌های زیبایی انجام داد. شاید تصور کنید که تزریق بوتاکس به پوست فقط برای کاهش خطوط ظریف و چین و چروک‌ها به کار می‌رود، اما همیشه اینگونه نیست و کاربردهایی فراتر از اهداف زیبایی دارد که بسیاری از مردم نمی‌دانند. چند نکته در مورد تزریق بوتاکس وجود دارد که شاید قبلاً نشنیده باشید و از شنیدن آنها شگفت‌زده خواهید شد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بوتاکس و حقایق آن

بوتاکس چیست؟

بوتاکس دارویی است که به بدن تزریق می‌شود و با فلج کردن عضلات منجر به از بین رفتن چین و چروک‌های روی پوست می‌شود. این دارو از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می‌شود و به طور موقت عضلات را فلج می‌کند و از کار می‌اندازد. چین و چروک‌های متحرک صورت غالباً در اثر حرکت عضلات ایجاد می‌شوند. پس اگر بتوانیم این عضلات را فلج کنیم، خطوط صورت نیز باید محو گردند. تزریق بوتاکس یکی از روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست محسوب می‌شود و یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین روش‌های ایمن و موثر برای رفع خطوط ظریف و چین و چروک‌های صورت، به خصوص در اطراف چشم، می‌باشد. البته بوتاکس برای از بین بردن خطوط در بخش‌های دیگر صورت مثل خط اخم یا خطوط افقی پیشانی نیز کاربرد زیادی دارد.

چند نکته‌ی جالب در مورد بوتاکس که شاید نمی‌دانستید:

· بوتاکس محبوب‌ترین و پرطرفدارترین درمان زیبایی غیرجراحی می‌باشد که هر ساله بیشتر از ۶ میلیون نفر را درمان می‌کند.

· بوتاکس یک نوروتوکسین است که از سم کلستریدیوم بوتولینوم گرفته می‌شود. این سم یک ارگانیسم موجود در طبیعت است که معمولاً غیرفعال و غیرسمی می‌باشد.

· سم بوتولینوم با فلج کردن عضلات زیرین پوست، خطوط ریز و چین و چروک را از کار می‌اندازد.

· بوتاکس همچنین برای درمان بیماری‌ها یا اختلالاتی مثل میگرن، عرق کردن بیش از حد، اختلالات عضلانی و بعضی از اختلالات مثانه و روده کاربرد دارد.

· بوتولیسم نوعی بیماری ناشی از سم بوتولینوم است که باعث نارسایی تنفسی شده و کشنده می‌باشد.

· تنها یک گرم از سم بوتولینوم قادر است بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرده و به کام مرگ بکشاند.

· دو کیلوگرم از این سم می‌تواند کل جمعیت روی کره زمین را نابود کند!

· بوتاکس برای افراد باردار، شیرده یا مبتلا به بیماری‌های عصبی ممنوع است.

· نحوه عملکرد بوتاکس به این صورت است که سیگنال‌ها از اعصاب به عضلات را مسدود می‌نماید. عضله‌ای که در آن تزریق انجام شده قادر به منقبض شدن نیست که این امر موجب می‌شود چین و چروک‌ها شل و نرم شوند. در نتیجه تمام چین و چروک‌ها از بین رفته و پوست به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

· بوتاکس امروزه در سراسر دنیا به عنوان بهترین درمان برای میگرن و تعریق بدن، به خصوص کف دست‌ها، کف پاها و زیر بغل شناخته شده است.

عوارض بوتاکس

بوتاکس و حقایق آن

در مورد عوارض تزریق بوتاکس باید توجه داشته باشید که وقتی عملیات تزریق بوتاکس توسط یک پزشک آگاه به آناتومیِ ناحیه‌ی مورد نظر و دارای تخصص لازم مثلاً یک جراح پلاستیک و یا یک متخصص پوست انجام شود، حداقل درد، تورم و قرمزی را به همراه خواهد داشت.

۱. اکثر عوارض تزریق بوتاکس موضعی بوده و قرمزی، خارش و تورم را در ناحیه‌ی تزریق به دنبال دارد؛ این عوارض حداکثر طی یک هفته رفع خواهد شد.

۲. در صورت تزریق در قسمت پیشانی و اطراف چشم، ممکن است فرد دچار افتادگی پلک، شل شدن پلک پایین، ریزش اشک، دوبینی،‌ افتادگی ابروها، ضعف عضلات چشم و کاهش قدرت بستن چشم‌ها شود. ممکن است بهبود افتادگی پلک‌ها و ابروها حتی گاهی اوقات تا سه ماه طول بکشد.

3. در صورت تزریق در اطراف دهان، ممکن است فرد دچار افتادگی دو گوشه‌ی دهان و مشکل در خوردن غذا و لبخند نامتقارن شود.

۴. در گردن نیز اگر تزریق عمیق باشد می‌تواند مشکلاتی را در بلع ایجاد کند؛ همچنین با فلج کردن تارهای صوتی ممکن است باعث تغییر صدا شود.

۵. گاهی اوقات ممکن است به دلیل تزریق نامساوی و یا تفاوت در جذب بوتاکس در دو طرف صورت، عدم تقارن در دو طرف ایجاد شود، مثلاً ابرو در یک طرف صورت بالاتر از طرف دیگر باشد.

۶. بروز عوارض عمومی مثل مسمومیت و یا آلرژی به ندرت رخ می‌دهد.

7. فقط بعضی از افراد دچار ضعف می‌شوند که این ضعف نیز طی ۳ تا ۴ روز برطرف می‌گردد.

8. در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار خشکی دهان، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و تب شوند.

9. در صورت بروز علائم جدی‌تر مثل لکه‌های قرمز بر روی بدنتان یا مشکلات تنفسی، فوراً با پزشکتان تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری بوتاکس

بسیاری از افراد که قصد تزریق بوتاکس را دارند نگران ماندگاری آن هستند و سوالات بسیاری در مورد اثرات ناشی از تزریق بوتاکس و ماندگاری آن دارند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ماندگاری و مدت اثربخشی بوتاکس تزریق شده برای هر فردی فرق دارد، در نتیجه نمی‌توان یک زمان قطعی و دقیق را تعیین کرد. بوتاکس اصولاً در افرادی که دارای متابولیسم بدنی بیشتری هستند کمتر اثر می‌کند و ماندگاری آن نیز کمتر است و ممکن است پس از گذشت چند ماه مجدداً نیاز به ترمیم تزریق وجود داشته باشد، به همین دلیل اثرات تزریق بوتاکس در افراد ورزشکار، به خصوص افرادی که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند کمتر دیده می‌شود. البته جنس و برند بوتاکس نیز در ماندگاری آن تاثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. بوتاکس‌ها با توجه به شرایط نگهداری و یا سیستم ساختاری‌شان ممکن است از نوع کوتاه مدت و یا بلند مدت باشند. معمولاً مدت زمان ماندگاری بوتاکس را بین 3 ماه تا 1 سال تخمین می‌زنند.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس و حقایق آن

بوتاکس هم دارای کاربردهای درمانی و هم زیبایی است که در پایین به آنها اشاره می‌کنیم.

کاربردهای درمانی:

· درمان سردردهایی مثل میگرن

· درمان عرق کردن بیش از حد (زیر بغل، کف دست‌ها، کف پاها)

· درمان قرینه نبودن صورت

· درمان جاهای زخم دردناک

کاربردهای زیبایی:

· رفع خطوط و چین و چروک‌های حرکتی و توقف پیشروی چروک‌های ثابت در پیشانی، دور چشم، خط اخم، خط لبخند و ...

· بالا کشیدن ابروها

· کاهش نمایش لثه در زمان خندیدن

· بالا بردن نوک بینی

· بهبود افتادگی بخش تحتانی صورت همراه با تزریق فیلرها و چربی

· کاهش خطوط عرضی بر روی گردن

· کاهش چین‌ و چروک‌های عمودی بر روی گردن

· بهبود چین و چروک‌های روی چانه

دیگر روش‌های جوانسازی

روش‌های جوانسازی پوست را می‌توان در سه گروه کلی طبقه‌بندی کرد:

· روش‌های تهاجمی از جمله جراحی‌های پلاستیک و زیبایی، مانند کشیدن پوست

· روش‌های کمتر ‌تهاجمی از جمله هایفوتراپی، اندولیفت، لیزر پوست (برای اطلاع از قیمت لیزر موهای زائد با ما تماس بگیرید) و همچنین روش‌های تزریقی مثل تزریق بوتاکس، ژل و چربی

· روش‌های غیر تهاجمی از جمله مراقبت‌های عمومی پوست مانند استفاده از کرم‌های ضد چروک و درمان‌های خانگی جهت جوانسازی پوست

روش‌های تهاجمی معمولاً شامل هزینه‌های بسیار زیاد، مدتی بستری شدن، دوران نقاهت طولانی و عوارض و خطرات زیادی هستند، اما باید گفت که ماندگارترین نتایج را در پی دارند. روش‌های غیر تهاجمی جزو کم‌خطرترین و آسانترین روش‌ها می‌باشند اما تاثیر خیلی زیادی روی پوست نمی‌گذارند. روش‌های کمتر ‌تهاجمی با عوارض و خطرات بسیار اندکی همراهند، هزینه‌ی آنها بسیار کمتر از روش‌های تهاجمی است و تأثیر چشمگیری روی پوست می‌گذارند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها