رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566735

چالشی جدید به نام آی مک24اینچی 2021

رپورتاژتبلیغی/آی‌مک،‌ عنوان دسته‌ای از محصولات شرکت اپل، می‌باشد که همه امکانات یک کامپیوتر را یکجا داراست و در این سیاهه با کمک کارشناسان "پارسان می" به توضیح جزئیات جدیدترین نسخه از این محصول با نام "آی‌مک 24اینچی " می‌پردازیم.

html>

آی‌مک،‌ عنوان دسته‌ای از محصولات شرکت اپل، می‌باشد که همه امکانات یک کامپیوتر را یکجا داراست و در این سیاهه با کمک کارشناسان "پارسان می" به توضیح جزئیات جدیدترین نسخه از این محصول با نام "آی‌مک 24اینچی " می‌پردازیم.
این محصول، در بهار 2021 توسط شرکت اپل، معرفی شد و مهمترین اتفاق در آن، بکارگیری چیپ ست M1، در تولید این محصول می‌باشد. همچنین طراحی باریک و زیبای آن نیز توسط بینندگان، تحسین شده است.

چالشی جدید به نام آی مک24اینچی 2021


شیک و تماشایی
iMac 2021، تداعی کننده مانیتورهای فلت نسل اول آی‌مک‌ها، می‌باشد که بدنه شفاف و رنگی داشتند. سطح پشتی آن از جنس آلومینیم با کیفیت می‌باشد. در مرکز سطح پشتی بدنه، شاهد قرارگیری لوگوی اپل هستیم. پورت شارژ نیز در پایین‌ترین نقطه در زیر لوگو قرار دارد. ضخامت بدنه تنها 11.5 میلیمتر بوده و این سیستم را به رتبه اول باریک‌ترین نمایشگرهای دنیا نائل می‌گرداند.
بخش جلویی آی‌مک 24اینچی از شیشه ساخته شده و نمایشگر آن تقریبا 85 درصد از پنل جلویی را اشغال کرده و توسط حاشیه‌ای سفید رنگ به عرض 2 سانتیمتر، احاطه شده است. رنگ این حاشیه در تمامی رنگ بندی‌های آی‌مک 24اینچی ، سفید می‌باشد. باتوجه به کمتر شدن حاشیه، صفحه نمایش آی‌مک جدید، بزرگتر از قبل به نظر می‌رسد.
پورتها در پشت و سمت چپ، دکمه پاور در سمت راست و جک هندزفری نیز در زیر حاشیه پایینی، که پهنای بیشتری دارد، قرار دارند. حسگر سنجش نور محیط، در حاشیه بالا و سمت چپ و دوربین وب کم نیز در مرکز همین نوار بالایی، جا خوش کرده‌اند.
پایه آلومینیمی iMac 2021، از جنس بدنه دستگاه ساخته شده و در مرکز و پایین قرار دارد و کابل آداپتور نیز از حفره وسط پایه، به بدنه متصل می‌شود. ارتفاع این پایه را نمی‌توان تنظیم کرد، اما از محل لولای اتصال پایه به بدنه، زاویه آن را می‌توان تا 60 درجه تغییر داد. محل اتصال کابل برق به بدنه، دارای آهنربا می‌باشد تا در جای خود، محکم به بدنه بچسبد.

شرکت اپل، مدل پایه آی‌مک 24اینچی ، را در 4رنگ زنده و شاداب نقره‌ای، آبی، صورتی، سبز و مدلهای بالاتر را در 7رنگ نقره‌ای، آبی، صورتی، سبز، بنفش، نارنجی و زرد، تولید کرده است. نکته شنیدنی اینست که تمامی اقلام همراه iMac 2021 مانند کابل، مجیک موس، کیبورد و حتی تصویر روی جعبه، دستگیره جعبه، نوشته‌های دفترچه و... رنگ یکسان با بدنه اصلی دارد.


نمایشگر
نمایشگر 24 اینچی آی‌مک 2021 (با ابعاد کلی 14.7*46.1*54.7 سانتیمتر) دارای رزولوشن 4480*2520 پیکسل و تراکم 218 پیکسل بر اینچ می‌باشد. از تکنولوژی Retina در ساخت آن استفاده شده و قدرت تشخیص 1 میلیارد رنگ، توام با قابلیت پخش تصاویر با کیفیت 4.5K در این نمایشگر تدارک دیده شده است. این نمایشگر حداکثر 500نیت روشنایی در هنگام پخش تصاویر و فیلمها، مهیا می‌سازد.
سطح نمایشگر دارای یک لایه ضد انعکاس می‌باشد، تا همواره از تماشای تصاویر آن لذت ببرید. همچنین به کمک سنسور نورسنج خود، بوسیله فناوری True Tone، دمای رنگها و نور تصویر را بصورت خودکار، با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند، تا مشاهدات طبیعی‌تری در این سیستم داشته باشید.


تراشه M1 بکار رفته در این سیستم یکپارچه، مجهز به سیستم کاهش نویز پیشرفته بوده، وضوحی عالی را همراه با زاویه دید خوب و جزئیات بیشتر در شرایط سایه روشن، توام با تعادل خودکار رنگ سیفد، از خود به نمایش می‌گذارد. تنها ضعف این نمایشگر در زمان نمایش رنگ سیاه مطلق است و باتوجه به اینکه بکلایت آن بصورت کامل خاموش نمی‌شود، مقداری با رنگ سفید آمیخته شده، که البته خیلی به چشم نمی‌آید.


سخت افزار
شرکت اپل، از تراشه M1 در ساخت آی‌مک 24اینچی استفاده کرده که ساختاری مانند چیپ گوشی‌های هوشمند دارد و همین نکته، مهمترین تفاوت iMac 2021 با آی‌مکهای قبلی می‌باشد. تمامی اجزای سخت افزاری بصورت On Board می‌باشند و جای بسیار کمی را اشغال می‌کنند، که این حرکت شرکت اپل، نقطه عطفی در طراحی و تولید اینگونه کامپیوترها محسوب می‌شود.

چالشی جدید به نام آی مک24اینچی 2021


تراشه M1 که سریعترین پردازنده دنیا می‌باشد، به گونه‌ای طراحی شده، که بدنه آی‌مک جدید، بسیار نازک و جمع و جور، تصاویر وب کم با کیفیت عالی، و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مانند Photoshop و Primier و Asphalt و... بسیار روان و سریع باشد.
عملکرد CPU در آی‌مک 24اینچی تا 85درصد و پردازنده گرافیکی آن نیز تا دوبرابر، سریعتر از قبل، بوده و بدون ایجاد سروصدا و حرارت در دسترس کاربر می‌باشد. در نتیجه برنامه‌ها سریعتر از همیشه اجرا شده و هیچگونه نگرانی از بابت کمبود سرعت یا قدرت گریبانگیر شما نخواهد بود.
در مدل پایه، CPU هشت هسته‌ای و GPU هفت هسته‌ای، حافظه داخلی 256گیگابایت و رم 8گیگابایت و در مدلهای پیشرفته‌تر، GPU هشت هسته‌ای و حافظه داخلی نیز بین 256 گیگابایت تا 2ترابایت و رم 8 یا 16 گیگابایت می‌باشد.


سایر ویژگیها
پورتها: باتوجه به طراحی ظریف و باریک در آی‌مک 24اینچی ، از لحاظ تنوع و تعداد در پورتها با محدودیت مواجه‌ایم و در مدل پایه 2درگاه ThunderBolt 4 از نوع USB-TypeC و یک عدد جک هدفون داریم. برای اتصال سایر پورتها به این دستگاه باید از تبدیلی جداگانه خریداری شود. در مدلهای بالاتر 2پورت USB 3.1 از نوع USB-Type C نیز داریم(جمعا 4 پورت) و پورت شبکه بر روی آداپتور تعبیه شده است.
وب کم: به ادعای شرکت اپل دوربین آی‌مک 24اینچی ، بهترین دوربین از این نوع بوده، سنسور بزرگتری دارد و رزولوشن تماسهای تصویری، تا دوبرابر، ارتقاء یافته است. کیفیت فیلمهایش HD می‌باشد و بهترین تصاویر ممکن را در ارتباط تصویری داریم.


میکروفون: iMac 2021، 3عدد میکروفون دارای کیفیت استودیویی با قابلیت حذف نویز، داشته و صدایی طبیعی و واضح را برایمان ثبت می‌کنند.


بلندگو: آی‌مک 2021 دارای 6اسپیکر بسیار با کیفیت و مجهز به سیستم Dolby Atmos بوده، صدایی فراگیر و فضایی، داشته و از لحاظ کیفیت و تفکیک صدا، مخاطبش را متحیر خواهد کرد.


کیبورد و موس: در بسته‌بندی iMac 2021 یک عدد مجیک موس و مجیک کیبورد ( هردو وایرلس) همراه با دستگاه و همرنگ با آن عرضه شده است که تا فاصله 2 متری از دستگاه اصلی، اتصال خود را حفظ می‌کنند. کیبورد مورد اشاره دارای کلیدهایی برای Spotlight (گزینه جستجوی سریع)، Dictation (برنامه غلط گیری واژگان )، Do Not Disturb ( امکان سایلنت کردن تماسها و هشدارها ) و Emoji می‌باشد. همچنین Touch ID نیز در این کیبورد، تعبیه شده تا آنرا برای باز کردن رمزها و استفاده در Apple Pay با امنیت کامل، بکار بگیریم.

چالشی جدید به نام آی مک24اینچی 2021

جمع بندی
استفاده از تراشه مدرن M1، طراحی زیبا و منحصر به فرد، رنگبندی جذاب، نمایشگر و اسپیکرهای باکیفیت، تنها بخشی از قابلیتهای آی‌مک 24اینچی می‌باشند که ما را با سیستمی توانمند روبرو ساخته و به همین دلیل قیمت آن نسبت به کامپیوترهای معمولی منطقی‌تر بوده و خرید آی‌مک 24اینچی را به یک اتفاق خاطره انگیز در زندگی شما تبدیل کند. یکی از مطمئن‌ترین عرضه کنندگان محصولات اپل، در بازار آشفته ایران، "فروشگاه پارسان می" بوده که با ارائه کالای اصل به همراه گارانتی و ارسال رایگان و پرداخت در محل میتواند شما را برای خریدی با خیال آسوده همراهی نماید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها