رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 566773

شروع طوفانی مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

ساعت24- بیست  و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، با پیروزی چهار مدعی قهرمانی آغاز  وادامه یافت و به پایان رسید. سپاهان، استقلال و پرسپولیس در سه روز مختلف مقابل حریفان خود پیروز شدند تا ثابت کنند مدعیان جدی قهرمانی هستند. همین‌طور گل‌گهر در نخستین روز از محرومیت سه ماهه سرمربی‌اش، به پرگل‌ترین پیروزی هفته اول رسید.لیگ برتر فوتبال ایران، همچنان توام با اعتراضات به داوری آغاز شده است.

فوتبال
html>

نخستین تیم پیروز لیگ بیست و یکم، نساجی بود که در خانه با نتیجه یک بر صفر میهمان خود را شکست داد.سه‌شنبه ۲۷ مهر، دیدار افتتاحیه بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را دو تیم نساجی و فجرسپاسی برگزار کردند. نخستین تیم پیروز لیگ بیست و یکم، نساجی بود که در خانه با نتیجه یک بر صفر میهمان خود را شکست داد.فجرسپاسی که تیم زیرمجموعه نیروی زمینی سپاه پاسداران است، پس از هفت دوره حضور در لیگ یک، بار دیگر به لیگ برتر بازگشت. مدیران فجرسپاسی پس از دیدار نخست تیم‌شان مقابل نساجی، اولین معترض به داوری لیگ برتر بودند. آن‌ها با انتشار تصویری از قضاوت رضا مهدوی داور این مسابقه در صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه فجرسپاسی نوشتند: "قضاوت با کارشناسان داوری." مدیران فجر معتقد بودند گل تیم نساجی در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.همین روز پیکان در خانه مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رسید. همین نتیجه در بازی هم‌زمان پدیده مشهد و آلومینیوم اراک تکرار شد.سپاهان، یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ بیست و یکم، در خانه با گل‌های امید نورافکن و سروش رفیعی به پیروزی دو بر صفر مقابل مس رفسنجان رسید.

صحبت‌های نویدکیا از حیث تفاوت با ادبیات مربیان فوتبال ایران که عادت به تخریب تیم حریف یا کادر داوری دارند، قابل توجه بود.محرم نویدکیا سرمربی سپاهان، پس از پیروزی خانگی تیمش مقابل مس رفسنجان از بازی تیمش ابراز نارضایتی و ناامید کرد. او در کنفرانس خبری پس از مسابقه گفت: "با این سیستم و نوع بازی قطعاً در ادامه فصل به مشکل می‌خوریم."

او درحالی از بازیکنان و حتی برنامه‌های فنی تیم خود انتقاد کرد که آمار کلی بازی، نشان از برتری سپاهان در اکثر دقایق مسابقه را می‌داد. آقای نویدکیا گفته با تمجید از برنامه‌های تیم حریف گفت: پس از تعویض‌های مس با تیمی مواجه شدیم که به بازی انتحاری رو آورد. سعی کردیم با تعویض‌هایی که انجام دادیم انتظار داشتیم شرایط را عوض کنیم، اما در فاز هجومی سازماندهی خوبی نداشتیم. اگر ساختار و نظم خط حمله‌مان بهتر بود و کمی از خودگذشتگی داشتیم شرایط بهتر می‌شد.

شکاف میان استقلال و سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران

رسانه‌ها در ایران از ایجاد شکاف میان استقلال و سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، پیش از نخستین مسابقه این تیم در رقابت‌های لیگ برتر بیست و یکم خبر داده‌اند.مصطفی آجرلو مدیرعامل استقلال یک روز پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار، در نامه‌ای به سازمان لیگ، خواستار امتیازات تبلیغات محیطی بازی های این تیم در تهران شد. آقای آجرلو ضمن معرفی شرکت طرف قرارداد از این سازمان درخواست کرد برای اجرای تبلیغات محیطی با شرکت کارگزار باشگاه استقلال در زمینه اجرای تبلیغات در بازی‌های خانگی این باشگاه همکاری شود.فارس ضمن این‌که خبر داد مسئولان ورزشگاه از ورود این تجهیزات ممانعت به عمل آوردند، این اتفاق را چالش جدید میان استقلال و سازمان لیگ دانست.

در دومین روز رقابت‌های لیگ برتر، گل‌گهر در خانه میزبان تراکتور بود و با پیروزی ۴ بر یک، آمار گل‌ زده را در هفته نخست بالا برد. گل‌های گل‌گهر را امین پورعلی، مرتضی تبریزی و سعید صادقی (دو گل) به ثمر رساندند.گل‌گهر در این بازی به دلیل حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی سرمربی خود را در اختیار نداشت. مرداد سال کنونی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل آن‌چه نشر اکاذیب و توهین از طریق بیان مطالبی در مصاحبه های بعد از بازی بین دو تیم گل گهر سیرجان و استقلال دانست، آقای قلعه‌نویی را به مدت سه ماه از مربی‌گری محروم کرد. امیر قلعه‌نویی در پایان دیدار تیمش مقابل گل‌گهر گفته بود: "طی چهل سال اخیر، فقط ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم." صحبت‌های سرمربی گل‌گهر، "نشر اکاذیب علیه نظام" قلمداد شد.

امیر قلعه‌نویی، بدون حضورش روی نیمکت گل‌گهر، این تیم را مانند مدعی قهرمانی وارد رقابت‌های لیگ برتر کرد. پیروزی مقتدرانه این تیم، از مربی محروم ماه‌های آینده لیگ برتر فوتبال ایران، مربی هفته ساخت.در دیگر دیدار، ذوب‌آهن در آبان با تک گل دقیقه ۹۱ عارف رستمی مقابل میزبان خود صنعت نفت به پیروزی رسید.

دشت اول استقلال از طرفداری

میزبان با تک گل جعفر سلمانی بازیکن تازه وارد خود موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیروز شود.استقلال در نخستین هفته لیگ برتر در خانه مقابل تیم هوادار به برتری یک بر صفر رسید. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در نخستین بازی فصلی که قرار است تیمش یکی از جدی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی باشد، چهره‌ای جدید از استقلال را به نمایش گذاشت؛ تلفیقی از بازیکنان فصل گذشته و تعدادی از بازیکنان تازه وارد.استقلال در نیمه اول تا حدودی ناهماهنگ ظاهر شد. هوادار که در این فصل به لیگ برتر صعود کرده، با مربی‌گری رضا عنایتی تا حدودی در نیمه نخست موقعیت‌هایی را خلق کرد. اما نیمه مربیان را فرهاد مجیدی از هم‌بازی سابق خود برد.میزبان با تک گل جعفر سلمانی بازیکن تازه وارد خود موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیروز شود. استقلال در این بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد. وریا غفوری ابتدا ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد، اما کوپال ناظمی، داور مسابقه پنالتی را مردود و دستور به تکرار آن داد. تکرار ضربه پنالتی وریا غفوری توسط دروازه‌بان هوادار مهار شد.برخی از کارشناسان داوری، اعلام ضربه پنالتی در این مسابقه به سود استقلال را "سخت‌گیرانه" دانستند. همچنین این کارشناسان اعلام ضربه پنالتی را هم بی‌دلیل خواندند.آقای مجیدی سرمربی استقلال در پایان بازی از عملکرد تیمش انتقاد کرد و آن را پایین‌تر از سطح انتظار خود دانست.

گام اول پرسپولیس با دو سیمای مختلف

فولاد و پرسپولیس در اهواز، آخرین دیدار هفته نخست را برگزار کردند؛ دیداری که به دلیل حضور پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و رویارویی‌اش با الهلال به تعویق افتاده بود.پرسپولیس با بار سنگین شکست سه بر صفر مقابل الهلال به اهواز آمد و فولاد، با کادر فنی و مدیریتی جدید خود، هیچ شباهتی به تیم فصل گذشته نداشت. شاید به همین دلایل بود که نیمه اول لبریز از اشتباهات فردی، فقر تاکتیکی و کسالت شد.درحالی که نیمه دوم از نظر کیفی تفاوت چندانی با نیمه نخست نداشت، پرسپولیس از روی ضربه کرنر و با ضربه سر رضا اسدی دقیقه ۶۲ به گل برتری رسید.پس از این گل، روند حرکت پرسپولیس تغییر کرد. درخشش احسان مرادیان دروازه‌بان فولاد سه موقعیت گل‌زنی را از مهدی عبدی، مهدی ترابی و حامد پاکدل گرفت. اما ۷۲ گل دوم پرسپولیس این بار از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر حامد پاکدل به ثمر رسید.دقیقه ۷۸ لوسیانو پریرا از روی نقطه پنالتی دروازه حامد لک را باز کرد تا هر دو مربی دقایق باقی‌مانده را با التهاب بیشتری پشت سر بگذارند.درحالی که فولاد برای جبران نتیجه به آب و آتش می‌زد، عیسی آل‌کثیر دقیقه ۸۴ و در ضدحمله گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه فولاد کرد.

گل هفته: قیچی سروش رفیعی

.گل دوم سپاهان مقابل مس کرمان، گل برتر هفته نخست بود. سروش رفیعی، هافبک طراح سپاهان در دقیقه ۵۶ با ضربه‌ای که هم قیچی برگردان بود و هم به صورت چکشی به زمین کوبیده شد تا کار دروازه‌بان مس را دشوارتر کند، زیباترین گل هفته اول را به ثمر رسید.در شبکه‌های اجتماعی، هواداران فوتبال ایران گل سروش رفیعی را با گل مهدی طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان فصل گذشته مقایسه کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها