رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 566984

رشته معماری در کانادا | دانشگاه های معماری کانادا

ساعت24-آینده شغلی رشته معماری در کانادا چگونه است؟ بهترین دانشگاه های معماری کانادا کدام ها هستند؟ هر آنچه باید برای تحصیل رشته معماری در کانادا بدانید را گفته‌ایم.

image-20211026090548-1.jpeg
html>

معماری یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در جهان محسوب می‎‌شود. رشته‌ای که می‌توان آن را ترکیبی از دقتِ مهندسی و ظرافتِ طراحی دانست. این رشته همواره در بین رشته‌هایی با بازار کار مطلوب در اکثر نقاط دنیا شناخته شده است. کانادا یکی از همین کشورهاست که در نظام آموزشی آن توجه خاصی به رشته معماری شده و در نتیجه، تحصیل در رشته معماری در کانادا یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی است. در این مطلب ضمن بررسی شرایط رشته معماری در این کشور به معرفی برترین دانشگاه های معماری کانادا می‌پردازیم.

چرا تحصیل معماری در کانادا؟

کانادا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را در اختیار دارد و دولت این کشور هر ساله بودجه زیادی را صرف آموزش می‌کند. به همین دلیل، سطح علمی و امکانات آموزشی دانشگاه‌های کانادا بسیار بالاست و مدارک این دانشگاه‌ها در تمام نقاط دنیا از اعتبار بالایی برخوردار است. از طرف دیگر، بازار کار کانادا در زمینه‌های مختلف از جمله معماری بسیار گسترده است و در نتیجه، احتمال پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی و گرفتن اقامت بیشتر می‌شود. همچنین هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس و... پایین‌تر است.

در کنار این موارد کلی باید به مزایای خاص تحصیل رشته معماری در کانادا هم اشاره کنیم:

· آموزش حرفه‌ای و تجربه محور رشته معماری در دانشگاه‌های کانادا

· آموختن مهارت‌های حرفه‌ای لازم جهت ورود به بازار کار

· ایجاد ارتباط و شبکه‌سازی با سایر دانشجویان و اساتید دانشگاه

· امکان کارآموزی و گرفتن پروژه‌های دانشجویی

· درآمد مناسب رشته معماری در کانادا

· شانس بیشتر برای شغل‌های مناسب نسبت به افرادی که در کشوری به جز کانادا تحصیل کرده‌اند

شرایط گرفتن پذیرش رشته معماری در کانادا

رشته معماری در کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود و برای ورود به این رشته باید ابتدا پذیرش تحصیلی یک دانشگاه در کانادا را بگیرید. برای گرفتن پذیرش تحصیلی بهتر است ابتدا شرایط دانشگاه‌های مختلف را از لحاظ شرایط پذیرش، سطح علمی، امکانات، وجود خوابگاه و البته شهریه مورد بررسی قرار دهید. بعد از اینکه یک یا چند دانشگاه متناسب با شرایط خودتان را پیدا کردید باید درخواست پذیرش خودتان را تا قبل از مهلت مقرر شده توسط دانشگاه ارسال کنید.

شرایط گرفتن پذیرش رشته معماری در کانادا برای مقاطع مختلف تفاوت‌هایی دارد اما به طور کلی باید مدارک زیر را ارائه کنید:

· مدارک هویتی مانند پاسپورت

· سوابق و مدارک تحصیلی

· نمره آزمون زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل

· نمره معدل

· انگیزه نامه

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ممکن است مدارک دیگری مانند توصیه نامه، پورتفولیو و... نیز مورد نیاز باشد.

حداقل نمره زبان و معدل باید چند باشد؟

برای گرفتن پذیرش تحصیلی رشته معماری باید بتوانید حداقل نمره معدل و زبان تعیین شده توسط دانشگاه مورد نظرتان در کانادا را کسب کنید. این نمره ثابت نیست و هر دانشگاهی الزامات خاص خود را دارد. اما به طور کلی معدل 15 و نمره آیلتس 7 می‌تواند تا حد زیادی تضمین کننده اخذ پذیرش رشته معماری از دانشگاه‌های کانادا باشد. اگرچه ممکن است برخی دانشگاه با معدل 14 و نمره آیلتس 6.5 هم دانشجو بپذیرند.

رشته معماری در کانادا | دانشگاه های معماری کانادا

هزینه تحصیل رشته معماری در کانادا

اطلاع دقیق از هزینه تحصیل رشته معماری در کانادا، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اول اینکه باید بتوانید از پس تامین این هزینه برآیید تا در زمان حضور در کانادا دچار مشکل نشوید و دوم اینکه برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

هزینه تحصیل در رشته معماری در کانادا به دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی هزینه تحصیل معماری در مقطع ارشد کمتر از مقطع کارشناسی است. برای مقطع کارشناسی می‌توانید میانگین شهریه سالانه را چیزی حدود 30هزار دلار کانادا در نظر بگیرید. البته دانشگاه‌های ارزان‌تر و گران‌تر از این عدد هم وجود دارند. برای مقطع کارشناسی ارشد هم میانیگن شهریه سالانه 20هزار دلار کانادا را در نظر داشته باشید.

برای کاهش هزینه‌های تحصیل در کانادا می‌توانید به بورسیه‌های تحصیلی متنوع این کشور هم فکر کنید. البته رقابت زیادی بر سر گرفتن بورسیه وجود دارد و همین موضوع باعث سخت شدن کار می‌شود. اما برای تحصیل در مقطع دکتری می‌توانید روی فاند تحصیلی دانشگاه‌های کانادا حساب کنید. همچنین در کانادا امکان انجام کار دانشجویی و تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل‌تان را نیز خواهید داشت.

آینده شغلی رشته معماری در کانادا

همانطور که احتمالا می‌دانید، بعد از فارغ التحصیلی و پایان مهلت ویزا باید خاک کانادا را ترک کنید. اما شما یک سال فرصت دارید که با پیدا کردن شغل مناسب در کانادا، اقامت خودتان در این کشور را تمدید کنید. بنابراین بسیار مهم است که از همان ابتدای تصمیم به مهاجرت تحصیلی، به آیند شغلی خودتان فکر کرده باشید.

خوشبختانه کشور کانادا از بازار کار گسترده‌ای برخوردار است و حتی این کشور در بسیاری زمینه‌ها با کمبود نیروی متخصص مواجه است. با داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد معماری، می‌توانید وارد مشاغل گوناگونی در بازار کار کانادا شوید. طراحی، مدلسازی، مذاکره با پیمانکاران، مدیریت پروژه و... از جمله مشاغل مرتبط با رشته معماری در کانادا هستند. در ادامه زمینه‌های شغلی مختلف معماری در کانادا را می‌خوانید:

· طراحی تکنیکی

· طراحی مفهومی

· طراحی و توسعه

· فناوری ساخت و ساز

· مذاکره و مدیریت قرارداد

· پایداری

از لحاظ میزان درآمد هم رشته معماری در کانادا جزو رشته‌های پردرآمد محسوب می‌شود. یک معمار حرفه‌ای در کشور کانادا به طور متوسط در سال 97هزار دلار درآمد دارد. دقت داشته باشید که برای فعالیت حرفه‌ای در کانادا به عنوان یک معمار، لازم است که مدرک معماری خود را از موسسات مورد تایید سازمان انحصاری امور مربوط به معماری در کانادا یا CACB به دست آورده باشید. همچنین می‌توانید در دوره‌های کارآموزی موسسه‌ی سلطنتی معماری کانادا یا RAIC هم شرکت کنید.

رشته معماری در کانادا | دانشگاه های معماری کانادا

معرفی 10 مورد از بهترین دانشگاه های معماری کانادا

اگر از لحاظ نمره معدل و نمره آزمون زبان در سطح خوبی قرار دارید، بهتر است برای انتخاب دانشگاه وقت بیشتری بگذارید زیرا حق انتخاب بیشتری دارید. در ادامه، بهترین دانشگاه های معماری کانادا را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور، برنامه‌های معماری خود را در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌کند. بر اساس رتبه بندی انجام شده، دانشگاه کلمبیا در رده اول بهترین دانشگاه های معماری کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه فضایی فوق العاده را برای یادگیری آکادمیک و تجربی معماری فراهم کرده و معماران بزرگی را پرورش داده است.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو که به طور کلی بهترین رتبه جهانی را در بین تمام دانشگاه‌های کانادا دارد، در رشته معماری در جایگاه دوم قرار گرفته است. این دانشگاه نیز برنامه‌های خود را در دو سطح کارشناسی و ارشد ارائه می‌کند. کارشناسی ارشد منظر، کارشناسی ارشد طراحی شهری و کارشناسی ارشد معماری از جمله گرایش‌های این دانشگاه در حوزه معماری است. جالب است بدانید که تورنتو یکی از مشهورترین شهرهای کانادا از لحاظ معماری است و همین موضوع در تجربه‌های عملی دانشجویان تاثیر مثبتی می‌گذارد.

دانشگاه مک گیل

مک گیل یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا است که در رتبه سوم آموزش معماری قرار می‌گیرد. این دانشگاه در استان کبک و شهر مونترئال قرار گرفته که جذابیت‌های معماری زیادی از جمله کلیساهایی با انواع سبک‌های معماری را در خود جای داده است. در دانشگاه مک گیل می‌توانید در مقاطع کارشناسی، ارشد و چندین برنامه تحقیقاتی حرفه‌ای معماری شرکت کنید. این دانشگاه همچنین به کمک‌های مالی به دانشجویان معماری معروف است.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در انتاریو واقع شده و در بین بهترین دانشگاه های معماری کانادا به دلیل برنامه درسی سختی که دارد معروف است. دانشکده معماری این دانشگاه حدودا 500 دانشجو دارد. این دانشجویان تحت آموزش‌های حرفه‌ای و سخت قرار می‌گیرند و یکی از چالش برانگیزترین دوره‌های معماری در کانادا را می‌گذرانند. در این دانشگاه نیز دوره کارشناسی و چند گرایش ارشد ارائه می‎‌شود.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون در انتاریو، دوره‌های معماری متنوعی مثل مطالعات معماری، حفاظت معماری و مهندسی پایدار را ارائه می‌کند. برنامه تحصیلی معماری کارلتون آنقدر حرفه‌ای است که باعث شناخت جهانی از این دانشگاه شده است.

دانشگاه مونترال

مونترال به عنوان اولین دانشگاه فرانسوی زبان آمریکا شمالی شناخته می‌شود. دانشگاه مونترال برنامه‌های معماری خود را در دو سطح کارشناسی و ارشد ارائه می‌کند. البته اگر از قبل دارای مدرک معماری باشید، می‌توانید در دوره دکتری این دانشگاه هم شرکت کنید.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون یکی از بهترین دانشگاه های معماری کاناداست. برنامه کارشناسی معماری این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در سال چهارم تحصیل خود از بین 3 تخصص معماری، علوم ساختمان و مدیریت پروژه یکی را انتخاب کنند. ضمنا برنامه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه هم در دو گرایش معماری و علوم ساختمان ارائه می‌شود.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری واقع در آلبرتا یکی از بهترین برنامه‌های معماری در کل کانادا را دارد. برنامه‌های معماری این دانشگاه از طریق دانشکده طراحی محیط ارائه می‌شود. برنامه معماری کلگری در سطح کارشناسی ارشد 3 ساله است و روی دو موضوع طراحی و پایداری تمرکز دارد.

دانشگاه لاوال

یکی دیگر از دانشگاه‌های استان کبک که برنامه‌های کارشناسی و ارشد را در رشته معماری ارائه می‌دهد. آنچه که دانشگاه لاوال در حوزه معماری روی آن تاکید دارد، تلاش برای ایجاد تعادل بین طراحی مدرن و احترام به تاریخ است.

دانشگاه دالهاوزی

به عنوان آخرین مورد از لیست 10 تایی، دانشگاه دالهاوزی از استان نوا اسکوشیا را معرفی می‌کنیم. دانشگاهی که در دو مقطع کارشناسی و ارشد به ارائه برنامه معماری پرداخته است. دالهاوزی یک مسیر سه بخشی را برای دانشجویان معماری خود در نظر گرفته است؛ تحصیل در یک موسسه دیگر، لیسانس مطالعات طراحی محیطی و کارشناسی ارشد معماری.

رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار و مورد توجه در کاناداست که فرصت‌های شغلی متنوع و درآمد مناسبی را دارد. برای انتخاب بهترین دانشگاه معماری کانادا بر اساس شرایط خودتان می‌توانید از سیستم جست و جوی هوشمند لتسگویونی استفاده کنید و یا از کارشناسان این مجموعه کمک بگیرید.

لتسگویونی letsgouni.com

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها