رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 567133

نشانه‌های جدید از تنش دیپلماتیک بین عربستان و لبنان

ساعت24-به دنبال اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن و نقش عربستان و امارات در آن،‌ منابع خبری از احتمال شکل‌گیری بحران دیپلماتیک میان ریاض و بیروت خبر دادند.

html>

به نوشته روزنامه القدس العربی، منابع خبری اظهاراتی را به نقل از جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان منتشر کردند که در آن جنگ ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرده است.

این اظهارات در جریان مصاحبه با برنامه "پارلمان مردم" از شبکه الجزیره مطرح شد و قرداحی طی آن گفت که انصارالله یمن در مقابل تجاوزات عربستان و امارات از خودشان دفاع می‌کنند.

پس از انتشار اظهارات قرداحی رسانه‌های لبنان از احتمال شکل گیری یک بحران دیپلماتیک میان لبنان و عربستان خبر دادند.

در همین حال، شبکه "ام‌تی‌وی" به نقل از منابع سعودی اعلام کرد: ما با یک بحران دیپلماتیک شدید به دلیل اظهارات قرداحی مواجه هستیم.

شبکه "الجدید" لبنان نیز در این باره گزارش داد که نشانه‌های شکل گیری یک بحران دیپلماتیک عربی به دنبال اظهارات قرداحی به چشم می‌خورد.

این موضوع نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان را بر آن داشت تا توضیحاتی را در این باره ارائه دهد.

وی در این باره بر پافشاری لبنان بر حفظ پیوندهای روابط با تمامی همسایگان خود و به ویژه برادران عرب تاکید کرد.

میقاتی افزود: این اظهارات مربوط به زمانی است که قرداحی منصب وزارت اطلاع رسانه را عهده دار نشده بود و این اظهارات قابل قبول نبوده و همچنین بیانگر موضع دولت لبنان به ویژه در مسئله یمن و روابط آن با برادران عرب در عربستان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) نیست.

قرداحی نیز در این باره گفت: قصد توهین به عربستان و امارات را نداشتم و من نسبت به ملت و رهبران آنها علاقه و وفاداری قائل هستم.

سفارت عربستان در بیروت تا بدین لحظه واکنشی به اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان نشان نداده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها