رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 570773

تجمع و «بست‌نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید/ عکس

ساعت 24 -دفتر مرکزی بنیاد شهید از روز گذشته، شاهد تجمع جمعی از ایثارگران مشمول ماده ۳۸ (جانبازان و آزادگانی که در هیچ یک نهادی استخدام نشده‌اند و از بنیاد شهید حقوق دریافت می‌کنند) است که خواستار پرداخت معوقاتشان هستند. این معوقات به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

html>

گروهی از جانبازان و ایثارگران مشمول ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگری در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات و مطالباتشان از صبح روز گذشته (شنبه ۶ آذرماه) در مقابل ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تجمع کردند.

پاکدل: معوقات بنیاد شهید ۶۵۰ میلیارد تومان است

در این زمینه محمود پاکدل معاون اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شناسایی ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول قانون ۳۸ بیان داشت: این افراد به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شدند و احکام آنان از سال ۱۳۹۱ صادر، ابلاغ و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ حدود هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان از معوقات این افراد در بودجه پیش‌بینی و پرداخت شده است، افزود: البته در سال جاری نیز هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و تا شهریور این مبلغ به این عزیزان پرداخت شده است.

پاکدل با تأکید بر اینکه بار مالی این موضوع بیش از مبلغ پیش‌بینی شده در بودجه بوده است، تصریح کرد: ولی همچنان مبلغ دیگری باقی مانده که بار مالی آن حدود ۶۵۰ میلیارد تومان است که پیگیر تامین آن هستیم. البته ما این اعداد را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم و به محض تخصیص بودجه معوقات به حق ایثارگران پرداخت می‌شود.

تجمع و «بست‌نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید/ عکس

موهبتی: ۹۰ هزار جانباز و ایثارگر که عمده آن‌ها باید بازنشسته شوند

در ادامه طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران این تجمع را مربوط به پرداخت‌های ماده ۳۸ توصیف کرد و ابراز داشت: برداشت ما این است که بعضی به دلیل اطلاع‌رسانی ناقص ما دچار اشتباه شدن که شاید پولی به حساب بنیاد واریز شده و ما آن را به عزیزان پرداخت نکردیم.

وی با تأکید بر اینکه ریالی بابت معوقات اخیر به بنیاد شهید پرداخت نشده است، گفت: وظیفه و رسالت ما پیگیری مشکلات جانبازان و ایثارگران است و بلافاصله پس از تامین اعتبار معوقات را پرداخت خواهیم کرد. قول می‌دهیم لحظه‌ای در پیگیری این موضوع درنگ نخواهیم کرد.

موهبتی با تأکید بر اینکه اگر پولی امروز به حساب ما واریز شود، ظرف ۲۴ ساعت آن را در اختیار ایثارگران قرار خواهیم داد، اظهار داشت: اطمینان دارم دولت و آقای رئیسی نسبت به مسأله ایثارگران حساس هستند و پیگیری می‌کنند. بنیاد شهید ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این مبلغ دریافتی بنیاد ۳۱ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: ۹۰ هزار جانباز و ایثارگر داریم که بخش عمده این افراد باید بازنشست می‌شدند، اما چون اعتباری داده نشده،‌ امکان تحقق این امر نیست و طبیعی است که مخاطراتی را به وجود می‌آورد. البته ایثارگران می‌دانند که اعتبارات در اختیار ما نیست، با این وجود تجمع آن‌ها در مقابل بنیاد به دلیل این است که بنیاد خانه‌شان است و طبیعی است که به سمت بنیاد بیایند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها