رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571034

کسی از کارهای وزارت بهداشت، ورزش و ستاد مقابله با کرونا سر در نمی‌آورد

بلاتکلیفی جانکاه فوتبال و هواداران

ساعت 24 -اگر کسی توانست این همه تناقض را در رفتار وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درک کند لطفا به دیگران هم اطلاع بدهد.

html>

۱- نزدیک به دو سال تماشاچیان از حضور در استادیوم محروم بودند. بخش عمده‌ای از این مدت زمانی بود که وضعیت کرونا رو به بهبود می‌رفت و سایر تجمعات به راحتی برگزار می‌شد. بعد از انتقادات فراوان و بحث‌های طولانی بالاخره مجوز حضور تماشاچیان در استادیوم آزادی به صورت آزمایشی در بازی استقلال و نساجی در تاریخ ۲۸ آبان و هفته پنجم لیگ صادر شد.

۲- به دلیل اهمال مسوولان برگزاری مسابقات، مدیر ورزشگاه آزادی، عدم اطلاع‌رسانی به موقع وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، کم‌کاری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و خلاصه هر نهادی که در زمینه ورود تماشاچیان به استادیوم نقش داشت، پاگشای هواداران به استادیوم بعد از یک مدت طولانی چیزی شبیه به فاجعه رقم زد. سایت بلیت‌فروشی بالا نمی‌آمد، هواداران پشت در ورودی کوچک ورزشگاه در هم می‌لولیدند و هیچ کدام از پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشد.
۳- برنامه فوتبال برتر جوری این اتفاق را روایت کرد که انگار همه ‌چیز تقصیر تماشاچی‌هاست. این برنامه با تاکید اگزجره روی چند نفر معدود که در ورزشگاه سیگار می‌کشیدند چنین القا کرد که سکوهای استادیوم محل تجمع معتادان متجاهر است و به هر نحوی شده باید جلوی این کار گرفته شود. همان موقع معلوم بود این گزارش‌ها ممکن است روی تصمیم نهادهای ناظر برای ادامه صدور مجوز حضور تماشاچیان در ورزشگاه اثر بگذارد.
۴- نوبت به بازی پرسپولیس رسید. این بازی در تاریخ ۳ آذر برگزار شد و هواداران پرسپولیس با تجربه‌ای که از بازی قبل داشتند بدون مشکل وارد ورزشگاه شدند، بازی را نگاه کردند و به خانه برگشتند. تمام رسانه‌ها از نظم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بازی نوشتند و تاکید کردند هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.
۵- همزمان با صدور مجور ورود تماشاچیان به استادیوم برای بازی پرسپولیس صنعت نفت آبادان سایر تیم‌های لیگ معترض شدند که چرا فقط سرخابی‌ها می‌توانند از ورود تماشاچیان بهره ببرند؟ اعتراض بحق تیم‌ها با واکنش خاصی از سوی ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت مواجه نشد. استدلال تیم‌های معترض این بود که رفتار مقامات تبعیض‌آمیز است. این تیم‌ها خواهان حضور تماشاگران‌شان در بازی‌های هفته هفتم شدند. در واقع هیچ‌ کس نمی‌فهمید چرا فقط سرخابی‌ها حق استفاده از تماشاگران‌شان را دارند و استادیوم آزادی چه امکانات ویژه‌ای برای مقابله با کرونا تدارک دیده است؟
۶- وسط این بحث که همه تیم‌ها حق داشتن تماشاچی دارند و چند ساعت مانده به شروع بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان در آزادی اعلام شد این بازی دوباره بدون تماشاگر برگزار می‌شود. این خبر را صبح بازی سازمان لیگ اعلام کرد! این سازمان در اطلاع‌رسانی خود گفت وزارت بهداشت و وزارت ورزش پاسخ درخواست ما برای برگزاری بازی با تماشاچی را نداده و این یعنی بازی بدون تماشاگر است. یعنی نه تنها ورود تماشاچیان در روزهایی که تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به زیر ۱۰۰ نفر رسیده آزاد نشد که همان چند نفری که به استادیوم می‌رفتند هم خانه‌نشین شدند. برای این تصمیم هیچ توضیحی ارایه نشد.
۷- دربی پایتخت هفته آینده ۱۶ آذر برگزار می‌شود. بعد از لغو حضور تماشاچیان در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان و عدم اجازه به سایر تیم‌ها برای استفاده از حق طبیعی خودشان اولین سوالی که به ذهن هواداران رسید، این بود که پس دربی چه می‌شود؟ در کمال تعجب لحظاتی بعد از خبر لغو مجوز حضور تماشاچیان در بازی عصر دیروز، خبر رسید که دربی با حضور ۳۰ هزار هوادار برگزار می‌شود! این خبر را رسانه‌ها منتشر کردند اما غلامرضا نوروزی رییس ستاد کرونا در ورزش اعلام کرد هنوز چیزی در این زمینه رسمی نشده ولی احتمال دارد که نامه برگزاری بازی با مجوز طی دو، سه روز آینده ابلاغ شود.
۸- وزیر ورزش روز گذشته در واکنش به این حواشی گفت: «مشغول تلاش و صحبت کردن هستیم، اما آنچه اتفاق خواهد افتاد موکول به جلسات و رایزنی‌های دو، سه روز آینده می‌شود که در آنها تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. تلاش خود را می‌کنیم و خواهش می‌کنیم اگر امکان دارد این اتفاق بیفتد. از هم‌میهنان عزیز اجازه می‌خواهم اگر در هر صورت و به هر دلیلی در ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین استان قرار شد تماشاگر نداشته باشیم این موضوع را به من ببخشند و همراهی کنند. باز هم ما را تحمل کرده و صبوری به خرج بدهند.»
۹- مگر می‌شود چنین چیزی؟ اصلا معلوم است در وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا، وزارت ورزش و سازمان لیگ چه خبر است؟ چرا یک نفر نمی‌تواند تصمیم بگیرد؟ این حجم از بی‌هماهنگی و عدم اطلاع از کجا ناشی می‌شود؟ این چه رویه‌ای است که در هر بازی در هر شهری تیم‌ها باید برای حضور تماشاچیان نامه‌نگاری کنند و وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا حتی جواب نامه را ندهد به این معنا که مخالف است؟ چرا در بهترین شرایط وضعیت کنترل کرونا در ایران در نزدیک به یک‌سال گذشته و در روزهایی که هیچ شهر قرمز و نارنجی در کشور وجود ندارد باید استادیوم‌ها خالی بمانند؟ هر چه این مساله کش پیدا می‌کند بیشتر این احساس را به هواداران منتقل می‌کند که واقعا قرار است برای همیشه پای تماشاچی‌ها از استادیوم‌ها قطع شود.
۱۰- در 3-2 روز آینده چه تغییری در شرایط رخ می‌دهد؟ در دربی قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ هنوز هیچ کس نمی‌داند. آیا نمی‌شد در بازی پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان مانور آمادگی نیروهای حاضر در استادیوم انجام شود؟ قطعا می‌شد. آیا قرار است با رقم خوردن یک فاجعه در دربی با حضور سی هزار هوادار برای همیشه پرونده حضور تماشاچیان در استادیوم بسته شود؟ احتمال دارد! و باز هم در نهایت این سوال مهم که باقی تیم‌ها چه؟ مگر ایران فقط تهران است؟ مگر فوتبال باشگاهی فقط استقلال و پرسپولیس است؟ مگر فقط همین دو تیم طرفدار دارند؟
اگر کسی توانست این همه تناقض را در رفتار وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ درک کند لطفا به دیگران هم اطلاع بدهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها