رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571184

طعنه نماینده مجلس به رییسی و وزرایش/ فقط به حضور در چابهار خوش‌ آب و هوا بسنده نکنید!

ساعت24-نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست که قول خود در خصوص ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار را اجرایی کند.

html>

معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن سپاسگزاری از سفرهای استانی رئیس جمهور بیان کرد: بی صبرانه منتظریم قول ایشان در خصوص ایجاد دانشگاه علوم پزشکی چابهار اجرایی گردد.

نماینده چابهار در ادامه خطاب به وزیر بهداشت گفت: شهرستان های حوزه انتخابیه فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند و بیماران برای رسیدن به نزدیکترین بیمارستان باید ۲۰۰ کیلومتر طی طریق نمایند. همچنین بیمارستان های چابهار و نیکشهر به دلیل حجم بالای بیمار و کمبود تجهیزات تبدیل به محل فاجعه انسانی شده اند. برای یک بار فرزندان این سرزمین را همچون فرزندان خود ببینید.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه خواستار ارتقای محور شهرستان های حوزه انتخابیه از فرعی به اصلی شد و آن را انکار ناپذیر دانست و گفت: چه تعداد از فرزندان این سرزمین باید قربانی شوند تا شما صدای مظلومیت این مردم را بشنوید؟

سعیدی ضمن تشکر از رویکرد بنیاد مستضعفان گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر نهادهای انقلابی می خواهم در محرومیت زدایی از محروم ترین نقطه این سرزمین یعنی دشتیاری بزرگ پیشقدم شوند.

وی افزود: از مسئولین دولتی که با خوب شدن هوا عزم سفر به چابهار می کنند درخواست می کنم که صرفا به حضور در منطقه آزاد چابهار، بندر و پتروشیمی بسنده نکرده و از سایر مناطق نیز بازدید کنند.

نماینده مردم چابهار خطاب به میرکاظمی و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات بسیاری از نهادهای فرهنگی که وجودشان ضرورت است اما اولویت نیست را کاهش داده و اعتبارات مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان و خوزستان را افزایش دهند.

سعیدی در پایان خطاب به وزیر نفت نیز گفت: روستاها یک به یک به شبکه گازرسانی وصل می شوند اما در حوزه انتخابیه ام در ۶ شهرستان حتی یک متر لوله گذاری گاز وجود ندارد.

رئیس جمهور برای اصلاح ساختار اداری اقدام کند

علی اصغر عنابستانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ضرورت دارد رئیس جمهور نسبت به تحول در ساختارهای اداری اقدام کند. این کار اجتناب ناپذیر است و باید تحول بزرگی در نظام بروکراسی که فسادزا است صورت گیرد، تا زمانی که اصلاح ساختار اداری صورت نگیرد در مسیری حرکت می کنیم که منجر به نتیجه قبلی مانند فساد، ناکارآمدی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی خواهد شد.

بنا بر گزارش ایسنا، وی در ادامه به رئیس جمهور پیشنهاد داد که تحول در ساختار اداری باید از ساختار گمرک، مالیات و سازمان های دیگر آغاز شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: وضعیت توزیع نهاده های دامی اسفبار است و فساد در آن بیداد می کند و در نهایت به دست مصرف کننده نمی رسد و تاثیری نیز بر قیمت فرآورده های لبنی و دامی ندارد و باید اصلاح شود و لازم است که برای کنترل قیمت محصولات لبنی از تعاونی های روستایی استفاده شود.

عنابستانی در ادامه خطاب به وزیر نفت بیان کرد: قطع گاز فولاد سبزوار به معنای قطع خوراک این کارخانه است و باعث تعطیلی آن می شود. لازم است در این زمینه اقدامات درستی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه هزینه چاه های کشاورزی بیداد می کند، گفت: وزارت نیرو در سال خشکسالی از افزایش فشار بر مردم جلوگیری کند چرا که پلمب و قطع چاه ها ظلم به مردم است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: راه های بخش روداب خاکی است، بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر از راه های حوزه انتخابیه بنده خاکی و راه روستایی است و متاسفانه پروژه راه آهن و پروژه های راه های دیگر تعطیل شده است و وزیر راه توجه ویژه به این موضوع داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها