رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571254

درباره دختری که ریجکت شد اما توپ طلا گرفت

قلب تپنده‌ای میان یازده قلب

ساعت 24 -به ندرت اتفاق می‌افتد که جامعه فوتبال زنان روی اهدای جایزه به یک نفر متحد شوند اما هیچ کس نمی‌تواند استدلال کند که برنده‌ای شایسته‌تر از الکسیا پوتیاس ستاره اسپانیایی بارسلونا برای توپ طلا وجود دارد.

الکسیا
html>

رسانه‌های اجتماعی مملو از بحث در مورد ترتیب بازیکنانی که در رتبه‌های دوم تا دهم قرار گرفته‌اند شده. آیا ویوین میدما مهاجم آرسنال باید در رتبه چهارم باشد؟ چرا فرن کربی از چلسی به رتبه دهم سقوط کرده؟ اما همه فراموش کرده‌اند چه کسی باعث شده دست این بازیکنان از جایزه طلایی دور بماند. رتبه‌های سوم تا دهم تنها ۲۲ امتیاز کسب کردند و ۱۰ نفر برتر ۵۴۴ امتیاز. از این تعداد ۱۸۶ امتیاز متعلق به الکسیاست که بسیار شگفت‌انگیز است. هم باشگاهی او جنی هرموسو با ۸۴ امتیاز به مقام دوم رسید.
با توجه به بازی سیال و چشم‌نواز بارسلونا می‌شد هر ده نفر برتر از این تیم انتخاب شوند. انتخاب پوتلاس تنها از این منظر ناعادلانه به نظر می‌رسد. وقتی که کل تیم آن قدر خوب است. در بارسلونا تنها یک ضربان قلب وجود ندارد. ضربان قلب‌های زیادی وجود دارد که خون را به تیم پمپاژ می‌کنند. پوتلاس روز دوشنبه گفت: «می‌خواهم از هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم. این یک جایزه فردی است اما بدون شک یک جایزه تیمی به حساب می‌آید.»
با تمام این تفاسیر درست است که پوتلاس را برای جایزه فردی ستایش کنیم زیرا برای تشبیه اگر همه تیم از قلب‌های تپنده تشکیل شده باشد او یک قلب بزرگ‌تر در مرکز تیم است که همه را به هم پیوند می‌دهد.
این هافبک ۲۷ ساله در راه رسیدن بارسلونا به قهرمانی اروپا عالی بوده است. در هدایت تیم به سمت اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان و کسب سه‌گانه تاریخی او ۲۷ گل به ثمر رساند و ۱۹ پاس گل داد. با توجه به اینکه لیگ اسپانیا به تازگی تمام حرفه‌ای شده است می‌توان سلطه بارسلونا را بر آن مسابقات نادیده گرفت اما شکلی که آبی‌اناری‌ها توانستند به قهرمانی اروپا برسند قابل رد کردن نیست. آنها به همان راحتی که در اسپانیا قهرمان شدند در اروپا به قهرمانی رسیدند و در فینال با ۴ گل چلسی را در هم کوبیدند. پوتلاس در آن بازی یک پنالتی گل کرد و یک پاس گل داد.
در مرکز هر کاری که بارسلونا انجام می‌دهد پوتلاس قرار دارد. کنترل شدید ترفندها و تلنگرها بخشی از بازی اوست. او توانایی عجیبی در ارسال غیر محتمل‌ترین پاس‌ها و پیدا کردن فضاهایی در جایی که کسی فکرش را نمی‌کند دارد. او درک درستی از اینکه بازیکنان باید کجا قرار داشته باشند و سرعت اطرافیانش دارد. در همه این موارد الکسیا نامبروان است.
در این فصل او یک هت‌تریک چهار دقیقه‌ای مقابل والنسیا به ثبت رسانده و یک کاشته خیره کننده مقابل هوفنهایم زده است که چند نکته را در مورد او برحسته می‌کند. پوتلاس دومین گلزن برتر بارسلونا در تمام دوران پس از هرموسوست و بیشترین بازی را در لیگ اسپانیا انجام داده است. او در ماه آگوست به عنوان بهترین بازیکن زن یوفا انتخاب شد و در سخنرانی خود هنگام دریافت توپ طلا گفت: «از همه مربیانی که به من ایمان داشتند تشکر می‌کنم.»
۱۵۷ گل در ۳۶۴ بازی برای بارسلونا از زمانی که در سال ۲۰۱۲ از اسپانیول به خدمت گرفته شد نشان دهنده تداوم او در این باشگاه است. او پس از آنکه کارش را به عنوان یک هوادار همیشگی در بارسلونا آغاز کرد و یک سال در آکادمی آن باشگاه بود در ۱۱ سالگی به اسپانیول رفت و اولین بازی خود برای این تیم را در ۱۶ سالگی انجام داد. او یک سال هم در لوانته بازی کرد و در ۱۵ بازی ۳۴ گل به ثمر رساند. سپس بارسلونا برای بازگرداندن بازیکنی که ریجکت کرده بود دست به کار شد.
پنج عنوان قهرمانی لیگ، شش قهرمانی کوپا دل‌رینا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دستاورد این بازیکن در طول دوران حضورش در بارسا بوده است. این نشان می‌دهد نقش الکسیا در موفقیت‌های تیم کاتالانی تا چه حد بوده است.
در یک لحظه بسیار تکان‌دهنده در طول سخنرانی هنگام دریافت توپ طلا، این بازیکن با شکوه هر چه تمام‌تر موفقیتش را به پدرش ژائومه تقدیم کرد. پدری که در کودکی با او به نیوکمپ سفر می‌کرد اما در سال ۲۰۱۲ و در حالی که الکسا ۱۸ ساله بود درگذشت. آن هم در آستانه رقابت‌های قهرمانی یورو زیر ۱۹ سال که الکسیا کاپیتان تیم بود و تا فینال رسیدند. الکسیا گفت: «امیدوارم به دخترت افتخار کنی. این برای توست بابا. هر کجا که باشی.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها