رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571515

خبرهای اولیانوف از ناراحتی غربی ها از پیشنهادهای ایران

ساعت 24 - اسپوتنیک گزارش داده است ،میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین به خبرنگاران اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران، پیشنهاد تغییر اساسی پیش نویس سند هسته ای را مطرح کرد و این امر واکنش دردناک کشورهای غربی را برانگیخت.

اولیانوف
html>

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده هیچ گامی از سوی ایران را نمی بیند که جدی بودن نیات این کشور برای بازگشت به اجرای برجام را تایید کند. به گفته وی، ایالات متحده قصد دارد در این زمینه با شرکای خود مذاکره کند تا نگرانی ها در مورد برنامه هسته ای ایران را بررسی کند. بلینکن افزود که اگر مسیر بازگشت به رعایت (برجام) قابل تحقق نباشد، ایالات متحده آماده بررسی گزینه های دیگر خواهد بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این رابطه گفت: تا آنجا که من متوجه شدم، شرکای غربی ما عمیقاً تحت تأثیر این واقعیت قرار گرفتند که طرف ایرانی یک بازنگری بسیار محسوس و قابل توجه را برای ایجاد تغییرات اساسی در پیش‌نویس سند هسته‌ای که در شش دور قبلی مورد توافق قرار گرفت، پیشنهاد کرد. به نظر آنها (شرکای غربی) این رویکرد بیش از حد رادیکال بود - از این رو چنین واکنش دردناکی رخ داد".وی در عین حال خاطرنشان کرد: در مذاکرات وین درباره برجام، قاعده این است: "تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، درباره هیچ چیزی توافق نشده است". این دیپلمات افزود: "یعنی اصلاحیه ها و تغییر موضع همیشه امکان پذیر است. اما مطلوب است که چنین اصلاحاتی مدنظر باشد و به ترمزی در مسیر پیشرفت تبدیل نشود. بنابراین ما وضعیت را غم انگیز جلوه نمی دهیم."اولیانوف گفت: "همه در جلسه کمیسیون مشترک صدای یکدیگر را شنیدند. مذاکرات تازه شروع شده است. آنچه ایرانی ها، ما یا آمریکایی ها گفتیم، حرف آخر نیست. هیچ کس قول نداده است که (مذاکرات) آسان باشد."

این خبرگزاری در خبر دیگری ادعاکرده است نیویورک تایمز باوردارد که برجام در حال فروپاشی است.

.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها