رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 571712

فشار پلاسخارت بر دادگاه فدرال عراق برای تایید نتایج انتخابات

ساعت24-یک نامزد پیروز انتخابات پارلمانی اخیر با تایید تداوم دخالت‌های خارجی در امور این کشور، از اعمال فشار نماینده سازمان ملل در عراق بر دادگاه فدرال برای تایید نهایی نتایج انتخابات اخیر خبر داد.

html>

«علی ترکی الجمالی» نامزد مستقل پیروز انتخابات، امروز (دوشنبه)، از فشارهای «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل متحد در عراق برای تسریع در تایید نتایج انتخابات پارلمانی خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: «جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل متحد در عراق بر حفظ نتایج انتخابات ارسال شده به دادگاه فدرال و تصویب و تایید نهایی هر چه سریع‌تر آن فشار می‌آورد».

این نماینده پیروز انتخابات عراق ادامه داد: «دادگاه فدرال در راه تصویب نتایج نهایی انتخابات در روزهای آینده است و سپس رئیس جمهوری از پارلمان جدید دعوت خواهد کرد تا ظرف مدت 15 روز تشکیل جلسه دهد. پلاسخارت نیز همچنان برای تسریع تصویب نتایج انتخابات به منظور عبور از پروسه انتخابات فشار می آورد».

دادگاه فدرال عراق، دیروز اعلام کرد که ۱۳ دسامبر را به عنوان تاریخ رسیدگی به درخواست تجدیدنظر «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در خصوص تقلب و دستکاری در نتایج انتخابات و ابطال آن، تعیین کرد.

فرستاده سازمان ملل تاکنون بارها به دلیل دخالت در امور داخلی عراق و به ویژه انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور مورد انتقاد گروه‌های سیاسی عراقی قرار گرفته است.

چندی پیش هادی العامری در دیدار با «ویله واریولا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق گفت: «ما همکاری و رابطه بسیار خوبی با نمایندگی سازمان ملل داریم و به نقش مثبت آن معتقدیم، اما به دلیل تخلفات جنین پلاسخارت، رئیس فعلی این نهاد، که مداخله می کند، اعتماد ما در حال متزلزل شدن است. وی به گونه‌ای در انتخابات و نتایج آن دخالت می‌کند که گویی او رئیس کمیساریای عالی است، بلکه گویی یک کمیسر عالی است و عراق هیچ نماینده این‌چنینی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. او باید به وظایف خاص خود پایبند باشند».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها