رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 573569

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

ساعت۲۴-در این گزارش با ۱۰ مورد از سخت‌ترین ورزش‌های دنیا آشنا می‌شوید.

بوکس
html>

تا به حال به سخت‌ترین ورزش‌های جهان فکر کرده‌اید؟ به نظر شما کدام یک از رشته‌های ورزشی باید در این لیست قرار بگیرند؟ ورزش نه تنها برای شخصی که آن را انجام می‌دهد بلکه برای افرادی که به تماشای آن می‌پردازند نیز سرگرم‌کننده و جذاب است. بارها دیده‌ایم که انبوهی از هواداران تیم‌های ورزشی در استادیوم و یا حتی از پشت صفحه تلویزیون ساعت‌ها به تماشای بازی‌ها می‌پردازند.

با این وجود تنها ورزشکاران از درد و رنجی که باید برای رسیدن به موفقیت در بازی ورزشی تحمل کرد، آگاه هستند. اکثر این ورزش‌ها به قدرت، تعادل، سرعت و به طور کل وضعیت بدنی ورزشکار وابسته هستند. در ادامه با ما همراه شوید تا با ۱۰ مورد از سخت‌ترین ورزش‌های دنیا بیشتر آشنا شویم.

۱۰- دو صحرانوردی

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

دو صحرانوردی ورزشی است که محدودیت‌های استقامتی و قوای ذهنی شما را مورد آزمایش قرار می‌دهد. اول از همه فکر کردن به کیلومترهای طولانی این ورزش می‌تواند دلهره آور باشد. دونده‌ها در این ورزش اغلب قبل از اینکه به خط پایان برسند از مسابقه خارج می‌شوند! به علاوه ممکن است ورزشکار به دلیل دویدن در مسیر طولانی با مشکلاتی نظیر درد ناگهانی، آسیب دیدن پاها، تار شدن بینایی و یا کشیده شدن عضله مواجه شود.

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در تعیین میزان سختی این ورزش می‌توان به آب و هوا اشاره داشت. گاهی اوقات این مسابقه را در روزهای به شدت آفتابی برگزار می‌کنند که همین موضوع می‌تواند مانعی برای دوندگان و بروز کم آبی شدید در بدنشان شود. دو صحرانوردی یکی از سخت‌ترین ورزش‌های جهان به شمار می‌آید چرا که به قوای جسمانی و قوای ذهنی فوق العاده بالایی نیاز دارد.

۹- کشتی آزاد

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

این کشتی با کشتی WWE بسیار متفاوت دارد. کشتی آزاد یک ورزش رزمی سخت است که از دو حریف تشکیل می‌شود. در طول این ورزش، دو حریف قصد دارند تا یکدیگر را روی یک تشک هشت ضلعی که یک دایره دارد، به زمین بزنند. ورزش کشتی آزاد از نظر بدنی به قدرت فیزیکی زیادی نیاز دارد و احتمال بالای آسیب‌های داخلی برای شخص ورزشکار همیشه وجود خواهد داشت.

۸- اسب سواری

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

اسب سواری یک نوع ورزش مشارکتی است که در آن تلاش تیمی نقش پررنگی دارد، اما برخلاف سایر ورزش‌های گروهی هم تیمی شما در این رشته ورزشی در واقع حیوانیست که نمی‌توانید قواعد و دستورعمل‌های بازی را به او گفته و یا با او ارتباط برقرار کنید! این ورزش با وجود مانع‌هایی که برای پرش با اسب وجود دارند اصلاً کار راحتی نیست. مهم‌ترین نکته در مورد اسب سواری این است که ورزشکارها از قبل اسب‌های خود را با سرعت افزایشی و مهارت‌های دیگر آموزش داده‌اند. اسب‌سوار باید با اسب خود آشنا شود تا بتواند حس هماهنگی را با این حیوان ایجاد کند. این کار در طول رویدادهای رقابتی بسیار مفید و موثر واقع می‌شود.

۷- گاو سواری

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

گاو سواری نه تنها یکی از سخت‌ترین ورزش‌های جهان است بلکه از این ورزش چالش برانگیز به عنوان یک ورزش خطرناک نیز یاد می‌شود؛ به همین دلیل هم به افرادی که از نظر بدنی ضعیف هستند انتخاب این رشته ورزشی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. تنها افراد شجاع در این رشته فعالیت می‌کنند چراکه گاوسواری به معنای واقعی کلمه مترادف با رویارویی با مرگ است.

در این ورزش، سوارکار روی گاو وحشی که سعی دارد سواره را از پا دربیاورد سوار شده و باید ۸ ثانیه بالای گاو بماند. تلاش برای حفظ تعادل روی یک جانور وحشی که درست عین یک حریف قدر است، بسیار چالش برانگیز بوده و همین موضوع به زیبایی گاو سواری می‌افزاید؛ ورزشی ترسناک و در عین حال سرگرم‌کننده!

۶- واترپلو

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

آیا تا به حال فوتبال آمریکایی تماشا کرده‌اید؟ واترپلو به این رشته ورزشی شباهت زیادی دارد با این تفاوت که در آب استخری با عمق حداقل ۱.۸ متری انجام می‌شود. در این ورزش دو تیم عمل پرتاب توپ به سمت تور تیم مقابل را انجام می‌دهند. واترپلو یکی از سخت‌ترین ورزش‌های جهان است چراکه شنا و مهارت گرفتن و پرتاب توپ را در کنار هم نیاز دارد. در واقع واترپلو را می‌توان ترکیبی از هندبال و شنا دانست.

۵- پاتیناژ نمایشی

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

پاتیناژ نمایشی یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین ورزش‌ها است؛ چراکه تنها چند دقیقه فعالیت اسکیت در این رشته می‌تواند تمامی نیروی ورزشکار را تخلیه کند به قدری که حتی توانایی گفتن “من نمی‌توانم” را هم نداشته باشد!

مورد بعدی که باعث شده تا پاتیناژ نمایشی به عنوان یکی از سخت‌ترین ورزش‌های جهان شناخته شود، این است که ورزشکار باید تعادل بدنی خود را به خوبی حفظ کند. تمامی وزن بدن روی تیغه‌های چهار میلیمتری قرار دارد و همه این موارد باعث می‌شود تا فرد ورزشکار حین انجام حرکات ورزشی هر قدمش را با حس هماهنگی و قدرت بردارد تا از اشتباهاتی که منجر به سقوط سخت برای او می‌شود، جلوگیری کند. سقوط افراد یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا این ورزش در لیست ورزش‌های سخت قرار بگیرد چراکه منجر به کبودی، شکستگی استخوان و در رفتگی مفاصل می‌شود. به طور کل می‌توان گفت که پاتیناژ نمایشی برای افراد ترسو مناسب نیست.

۴- موتور کراس

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

ورزش موتور کراس در واقع از نوع توسعه یافته آزمون موتورسیکلت نشات می‌گیرد. این ورزش در عین حال که پر شور و حرارت است از نظر بدنی بسیار سخت بوده و نیازمند این است که موتورسواران طی مسابقات، مسیرهایی سخت را که موانع زیادی هم دارد، به شکل پیچ‌های ناگهانی پشت سر بگذارند. مسیرهای مسابقه بیش از حد شنی بوده و همین موضوع باعث می‌شود تا سوارکاران نتوانند در پرش‌ها و فرودهای خود سرعت زیاد داشته باشند.

برای رسیدن به دور آخر باید تمرکز ذهنی زیادی داشته باشید و به تبع این کار به نیروی زیادی هم احتیاج خواهد داشت. جای تعجب نیست که برخی از موتورسواران برای موفقیت در این مسابقات به سراغ مواد ممنوعه نیز می‌روند که البته این کار غیرقانونی است. با این حال موتور کراس همچنان پابرجا بوده و توانسته به تمامی سختی‌هایی که به همراه دارد غلبه کند.

۳- شنا

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

جالب است که بدانید اولین بار این ورزش به روی نقاشی‌ها دیده شده است و از این طریق شنا توانست از رنگ روی بوم‌های نقاشی به یک ورزش رقابتی تبدیل شود. ناگفته نماند که این ورزش به نیروی بسیار زیادی احتیاج دارد چراکه حرکت در آب به خاطر فشار وزن نیازمند نیروی زیادی است. با این حال شناگرانی در این ورزش توانسته‌اند سختی‌هایش را پشت سر گذاشته و به هنر شناکردن تسلط لازم و کافی داشته باشند.

۲- ژیمناستیک

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

ژیمناستیک یکی دیگر از ورزش‌های رقابتی این لیست است که جزو سخت‌ترین ورزش‌های جهان شناخته می‌شود. این ورزش به انعطاف بدنی و قدرت بالایی نیاز داشته و برای تسلط به آن ورزشکار باید استقامت، چابکی، تعادل، هماهنگی و نظم خاص در کنترل بدن خود را ایجاد کند؛ تمام این موارد باعث شده تا ژیمناستیک به یکی از سخت‌ترین رشته‌های ورزشی در قرن جدید تبدیل شود.

مدرنیته در ژیمناستیک از سه مربی بدنی در قرن ۱۹ ام میلادی نشات می‌گیرد که این ورزش را در قالب تمرینات روی دستگاه آموزش می‌دادند. این اتفاق باعث ظهور و تولد ژیمناستیک مدرن بود و از آن زمان به بعد هم به عنوان یک رشته ورزشی رقابتی برای زنان و مردان در قرن بیستم تبدیل و شناخته شده است.

۱- بوکس

با سخت‌ترین ورزش‌های جهان آشنا شوید

شماره یک لیست، ورزش بوکس است که طی آن دو حریف در یک رینگ باهمدیگر می‌جنگند تا با مشت زدن درست و موفقیت آمیز به یکدیگر امتیاز کسب کنند. این ورزش بسیار خطرناک و چالشی بوده و بی‌شک می‌توان آن را سخت‌ترین ورزش جهان نامید. احتمال زیادی برای آسیب‌های جدی به بدن ورزشکار در طول مسابقه وجود دارد. بوکسورهای افسانه‌ای زیادی در این ورزش داشته‌ایم که بعد از بازنشستگی به مشکلات عدیده سلامتی مبتلا شده‌اند. طی این ورزش، مبارزان تحسین زیادی دریافت می‌کنند چراکه با وجود خطرات زیاد ناشی از این ورزش، مبارزان برای سرگرمی هواداران خود در بازی‌ها شرکت می‌کنند.

منبع: دیجی رو

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها