رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575021

بدهی فقیرترین کشورها در سال ۲۰۲۲ چه میزان است؟

ساعت۲۴-بانک جهانی با فشار بر کشورهای فقیر خواستار کاهش سریع‌تر بدهی‌های کشورهای گروه ۲۰ است.

html>

به نقل از رویترز، بانک جهانی اعلام کرد: کشورهای در حال توسعه فقیرتر به کاهش سریع بدهی گروه ۲۰ نیاز دارند و درخواست‌های خود را از چین، بزرگ‌ترین طلبکار جهان و طلبکاران بخش خصوصی، برای تغییر مسیر و مشارکت کامل در تلاش‌های کاهش بدهی دو برابر کرد.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در آخرین چشم‌انداز اقتصاد جهانی گفت: رکود ناشی از بیماری همه‌گیر در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰ درصد از کشورهای کم درآمد را با مشکلات بدهی مواجه کرد و یا آنها را در معرض خطر قرار داد و بسیاری از اقتصادهای نوظهور نیز با آن مقابله کردند.

طبق این گزارش، سطح بدهی در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه با سریع‌ترین سرعت در سه دهه اخیر افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود رشد در اقتصادهای کم‌درآمد در سال ۲۰۲۲ به ۴.۹ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۵.۹ درصد افزایش یابد همچنین درآمد سرانه سال جاری در نیمی از آنها کمتر از سطح قبل از همه‌گیری باقی بماند.

مالپاس اظهار کرد: فقیرترین کشورها در سال ۲۰۲۲ با ۳۵ میلیارد دلار بدهی با طلبکاران رسمی دوجانبه و خصوصی مواجه شدند که پس از پایان توقف پرداخت بدهی در سال گذشته، بیش از ۴۰ درصد آن به چین مربوط می‌شود.

مالپاس افزود: کاهش اساسی بدهی برای کشورهای فقیرتر باید در نظر گرفته شود و اگر خیلی صبر کنیم دیر خواهد شد.

در این گزارش آمده است که کشورهای بدهکار نیاز به تقویت چارچوب‌های مالی و افزایش شفافیت بدهی دارند زیرا سطح بدهی بالا و فزاینده، بازارها و موسسات را به‌طور فزاینده‌ای در برابر فشارهای مالی آسیب‌پذیر کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها