رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575178

مشکلات کمبود پزشک متخصص

ساعت 24 - نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بعضا مراکز درمانی در سطح استان اراک از تجهیزات لازم درمانی برخوردار نبوده و در حوزه پزشک متخصص نیز وضعیت مطلوبی نداریم.

html>

محمد حسن آصفری در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص در حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: در این زمینه متاسفانه بیمارستان های اراک وضعیت مناسبی ندارند؛ یکی از بیمارستان های اراک که محل مراجعه عموم مردم است، بسیار قدیمی ساز بوده و نمی تواند خدمات خوبی به مردم ارائه کند. پروژه بیمارستان ولیعصر اراک نیز به صورت نیمه کاره است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.وی در ادامه اظهار کرد: برخی از شهرستان های ما از پزشک متخصص برخوردار نیستند و امیدواریم هرچه سریع تر نسبت به تامین پزشک متخصص اقدام شود. بعضا مراکز درمانی ما تجهیزات لازم را برای آزمایشاتی نظیر رادیولوژی و سی تی اسکن ندارند و مردم مجبور هستند به مرکز استان مراجعه کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وضعیت نامناسب در حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی سبب شد تا بنده از وزیر بهداشت سوال کنم که حداقل پولی که بابت ارزش افزوده از درامدهای استان در اختیار وزارت بهداشت گذاشته می شود، بخشی از آن در اختیار استان برای تامین تجهیزات و امکانات درمانی قرار گیرد.آصفری تاکید کرد: در حوزه پزشک متخصص وضعیت مرکز استان بد نیست اما در شهرستان های استان نظیر خنداب و کمیجان در تامین پزشک با وضعیت خوبی مواجه نیستیم. در خیلی از مناطق اصلا پزشک متخصص نداریم.وی درخصوص استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه گفت: در سطح استان اراک شاهد فعالیت خوب خیران هستیم و خیران کمک کردند بیمارستان تخصصی برای بیماران سرطانی در اراک ساخته شد، اما در کنار کمکهای خیران دولت نیز باید حداقل عدالت را در توزیع تجهیزات پزشکی رعایت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها