رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575356

سوئدیها چقدر به کلیسا مالیات میدهند؟

مالیات در سوئد از درآمدهای اصلی دولت است. در این میان کلیساها به عنوان اماکن مذهبی درصدی از درآمد مردم سوئد را در اختیار می‌گیرند به همین دلیل سالیانه عده‌ای از کلیسا خارج می‌شوند تا مالیات به کلیسا را نپردازند.

html>

به گزارش راهش، مالیات کلیساها از ناحیه‌ای به محله دیگر متفاوت است. درسال ۲۰۱۷، اعضا به‌طور متوسط ۱.۲۳ کرون به ازای هر صد کرون به‌عنوان مالیات کلیسا که از سال ۲۰۰۰ هزینه کلیسا نامیده می‌شود، پرداخت کردند.

هزینه کلیسا شامل هزینه تشییع جنازه به‌طور متوسط۲۳ اوره است که حتی افراد غیرعضو نیز باید آن را بپردازند. این بدان معناست که هر سوئدی به طور متوسط سالانه به ازای هر ۱۰۰ هزار کرون حقوق، ۱۰۰۰ کرون در هنگام بیرون رفتن از کلیسا پس‌انداز می‌کند. پولی که می‌تواند برای کارهای فوری‌تر مانند جمع آوری هزینه‌های مالی خانه هر ماه یا پس‌انداز برای فرزندان یا مستمری‌ها استفاده شود.

از سوی دیگر، در مورد ساختمان‌های کلیسا، دولت سوئد به کلیسای سوئد پول می‌پردازد، در سال ۲۰۱۸ کلیساها مبلغ ۴۶۰ میلیون برای حفظ ساختمان‌ها دریافت کردند. پولی که از مالیات مردم سوئد کسر می‌شود، چه عضو کلیسا باشند و چه نباشند.

گفتنی است، کلیسای سوئد یکی از ثروتمندترین کلیساهای جهان است. کلیسای سوئد دارایی تقریباً ۴۰ میلیارد کرون دارد که با توجه به تعداد کم شهروندان در سوئد، مبلغ بسیار بالایی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها