رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575357

عدم سوء پیشینه کجا، چه قیمتی و چند روزه صادر میشود؟

ساعت24- برای پاسخ به این سوال که گواهی عدم سوء پیشنیه چطور صادر می شود یک نکته مهم را باید در نظر گرفت که‌ گواهی عدم سوء پیشینه را از کجا می‌خواهید دریافت کنید.

html>

برای پاسخ به این سوال که گواهی عدم سوء پیشنیه چطور صادر می شود یک نکته مهم را باید در نظر گرفت که‌ گواهی عدم سوء پیشینه را از کجا می‌خواهید دریافت کنید.

گواهی عدم سوء پیشینه را کجا صادر می کند؟

در حال حاضرعدم سوء پیشینه برای ایرانیان خارج از کشور از دو طریق صادر می‌شود.

۱- سامانه ثنا

سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش در حال حاضر برای گرفتن‌عدم سوء پیشنیه به صورت اینترنتی، درخواست وعدم سوء پیشینه از سامانه عدل ایران و ثنا ایرانیان خارج از کشور می‌باشد.

هزینه و مدت زمان صدور عدم سوء پیشینه

به طور متوسط یک الی دو روزه‌عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی و فوری صادر می‌شود و هزینه آن هم فقط ۲۰ هزار تومان است. عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا در حال حاضر فقط دو مساله دارد.

یکی اینکه برای دریافت آن نیاز به داشتن کدثنا است. برای ثبت نام در سامانه ثنا هم به صورت غیرحضوری هم فقط برای افرادی که کارت ملی هوشمند داشته باشند امکان‌پذیر است یا اینکه قبلا در ایران ثبت نام ثنا را انجام داده باشند. البته فیزیک کارت ملی هوشمند لازم نیست و فقط ثبت نام آن برای ثبت نام غیر حضوری در ثنا کافی است.

نکته دوم‌عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا این است که فعلا فقط به زبان فارسی صادر می‌شود. البته دارالترجمه‌های معتبر در داخل و خارج از کشور این‌عدم سوء پیشنیه را ترجمه و مهر وزارت خارجه و دادگستری هم برای آن می‌گیرند.

لازم به ذکر است قوه قضائیه وعده داده است نسخه انگلیسی این‌عدم سوء پیشینه را صادر کند. از سوی دیگر طبق گفته مسئولان قرار است مشکل کارت ملی هوشمند ایرانیان خارج از کشور نیز به زودی حل شود و سفارت خانه‌ها آنرا صادر نمایند.

عدم سوء پیشینه از سامانه میخک

عدم سوء پیشینه کجا، چه قیمتی و چند روزه صادر می‌شود؟

اگر به هر دلیل نتوانستید از سامانه ثنا برای‌عدم سوء پیشینه فوری و اینترنتی استفاده کنید، تنها راه باقی مانده درخواست صدور گواهی‌عدم سوء پیشنیه از سامانه میخک وزارت امورخارجه است.

برای این کار ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام کنید. در مرحله بعدی درخواست گواهی‌عدم سوء پیشنیه خود را ثبت کرده و با کد رهگیری به سفارت مراجعه نمائید. در سفارت از شما انگشت نگاری می‌شود و مدارک برای پلیس بین الملل در ایران ارسال می‌شود.

در صورت نداشتن سوء سابقه گواهی‌عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی توسط پلیس بین الملل ناجا صادر شده و در سامانه میخک بارگذاری می‌شود. در مرحله بعدی سفارت و نمایندگی‌ها این‌عدم سوء پیشنیه را به زبان محلی ترجمه می‌کنند و به متقاضی تحویل می‌دهند که این فرایند طولانی‌تر از درخواست‌عدم سوء پیشنیه از سامانه ثنا است.

هزینه صدورعدم سوء پیشنیه از سوی سفارت ۲۸ یورو می‌باشد.

مدارک لازم برای درخواست‌عدم سوء پیشینه از سفارت:

۱- تکمیل سه برگ پرسشنامه، درخواست صدور گواهی‌عدم سوء پیشینه ملصق به عکس متقاضی و ممهور به مهر نمایندگی.
۲- دو برگ کارت آثار انگشتان متقاضی ملصق به عکس وی و ممهور به مهر نمایندگی.
۳- تصویر برابر با اصل کلیه صفحات شناسنامه.
۴- تصویر برابر با اصل صفحه مشخصات گذرنامه.
۵- دو قطعه عکس جدید پشت‌نویسی شده متقاضی ممهور به مهر نمایندگی.
۶- تصویر برابر با اصل کارت شناسایی ملی.
۷- هزینه درخواست صدور گواهی‌عدم سوء پیشینه

منبع: راهش

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها