رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575414

بارش برف و باران در برخی محورهای ۱۹ استان کشور

ساعت۲۴-رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در برخی محورهای ۱۹ استان کشور خبر داد

html>

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های ایلام ، لرستان ، کرمانشاه ، کردستان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، گیلان ، زنجان ، همدان ، قزوین ، البرز ، مازندران ، گلستان ، تهران و کرمان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از محورهای استان های بوشهر ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش باران گزارش شده است، درباره محورهای مسدود اصلی گفت: محور چالوس و آزادراه تهران - شمال و بالعکس، محور دهگلان - حسین آباد، محور آزادراه خرم آباد - پل زال (باند غربی)، محور زهکلوت - ایرانشهر، محور بانه - سقز، محور سقز - بوکان، محور سنندج - کامیاران و محور سنندج مریوان مسدود هستند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره محدودیت تردد نیز تصریح کرد: محور دالکی - برازجان تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین کمربندی قدیم برازجان انجام می شود. همچنین محور بندرخمیر - بندرلنگه تا اطلاع بعدی مسدود و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر - دژگان - بندرلنگه انجام می‌شود.

به گفته وی، محور بندرخمیر - بندرعباس نیز تا اطلاع بعدی مسدود و تردد از مسیر جایگزین سه راهی گچین - سه راهی منبع آب انجام می‌شود.

شیرانی همچنین از محورهای میل نادر - سفیدآبه، یاسوج - چرام، پاتاوه - دهدشت، دندی - تکاب، سه راهی ایرانخواه - تکاب، برجک - زهکلوت، جیرفت - هیشین، مهاباد - پسوه، سقز - مریوان، سروآباد - اورامانات، عنبرآباد - توکل آباد، سرایان - بیرجند، جاسک - بشاگرد، سروآباد - کامیاران، منوجان - هشتبندی، رودبار - مظفرآباد، رودبار - آبسردوئیه، رودبار - بیژن آباد، بزمان - دلگان، ته - چورزق و رودان - منوجان به عنوان محورهای مسدود فرعی نام برد و افزود: برودت و بارش برف و باران در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی جاده‌ها به خصوص جاده‌های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط، حتما رانندگان عزیز ضمن آمادگی لازم برای سفرهای ضروری، از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌ها و مه شکن، می‌بایست برای تردد در این جاده‌ها نسبت همراه داشتن زنجیر چرخ اقدام کنند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین تاکید کرد که رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه بالاترین علل وقوع تصادفات این هفته مربوط به سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از خط وسط راه و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان گزارش شده است، در پایان سخنان خود تصریح کرد: بر این اساس از رانندگان محترم درخواست داریم تا با رعایت مقررات رانندگی و حوصله در هنگام رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها