رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575758

مارک شولتز: در ایران و روسیه از کشتیگیران حمایت میشود اما در آمریکا اینطور نیست

ساعت۲۴-قهرمان المپیک لس آنجلس در کشتی آزاد در سال ۱۹۸۴ از رفتار بد با قهرمان های آمریکایی نسبت به روسیه و ایران ابراز ناراحتی کرد.

html>

به نقل از اکسپرس، مارک شولتز، قهرمان المپیک لس آنجلس در کشتی آزاد در سال ۱۹۸۴، در پادکست Lytes Out از اینکه کشتی گیران در ایالات متحده از نظر مالی بسیار کمتر از روسیه و ایران حمایت می شوند، ابراز نارضایتی کرد.

مارک، قهرمان شدن را در کشتی روسیه و برخی کشورهای مسلمان مانند ایران چگونه توضیح می دهید؟

در این کشورها احترام فوق العاده ای برای کشتی گیران وجود دارد. من رفیق ایرانی ام منصور برزگر را به آمریکا آوردم. او قهرمان کشتی جهان در ایران است. الان در یک شهر زندگی می کنیم. وقتی او قهرمان جهان شد، دولت ایران یک معدن مس به او داد و با پول این معدن، او ساختمانهای مسکونی و یک سالن ورزشی ساخت. اگر چنین مشوق های مالی برای من اعمال می شد، پنج سال دیگر می جنگیدم. من احتمالاً چند بار دیگر قهرمان جهان می شدم. اما هیچ چیزی به ما پرداخت نمی شود، هیچ حمایتی وجود ندارد. شما باید همه چیز را قربانی کنید. همچنین در روسیه با کشتی گیران مانند خدا رفتار می شود و این نگرش با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تغییر نکرده است. کشتی قابل احترام است.

مارک، من معتقدم که شما باید یک قهرمان ملی در ایالات متحده باشید. مثل همه این بچه ها که قهرمان المپیک در این کشورها هستند.

کشتی گیران باید احترام بیشتری داشته باشند و به هر حال، اکنون با موفقیت UFC، افراد بیشتری می بینند که کشتی چه ورزش عالی است. کشتی گیران بیشتری شروع به کسب موقعیت و توجه جدی می کنند.

در المپیک لس آنجلس، شولتز در وزن ۸۲ کیلوگرم با برتری مقابل هیدوکی ناگاشیما از ژاپن در فینال، طلا گرفت. در می ۱۹۹۶، شولتز تنها مبارزه MMA خود را در دوران حرفه ای خود انجام داد و گری گودریج را در UFC ناک اوت کرد.

به گزارش ایسنا، برادران شولتز (دیوید و مارک) هر دو در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس قهرمان شدند. دیوید برادر مارک ۶ مدال جهانی نیز داشت که در سال ۱۹۹۶ توسط دوست نزدیکش "جان دپونت" به قتل رسید. دپونت جلوی چشم همسر شولتز، سه گلوله به قهرمان المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس شلیک می‌کند و او را می‌کشد. پلیس و خانواده شولتز هیچ دلیلی برای این قتل پیدا نمی‌کنند. دپونت که بیماری روانی و چند شخصیتی در او تشخیص داده شد به ۳۰ سال زندان محکوم شد. جان دپونت نیز نهایتا در سن ۷۲ سالگی در زندان در گذشت.

خانواده دپونت یکی از معروف‌ترین و ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی در پنسیلوانیا هستند که کارخانه مواد شیمیایی دارند و جان دپونت یکی از وراث این خانواده بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها