رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 575791

اولیانوف روس ایران را تهدید کرده است ؟

ساعت 24 - حالا در ایران رفتار و گفتار میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در گفت وگوهای صلح هسته ای ایران و آمریکا به دلیل پرگویی و پرنویسی و نیز خبرهای جهت داری که می دهد در کانونون توجه قرار دارد.در حالی که مقامهای ایرانی این رفتار غیر عادی اولیانوف را عادی می شمرند اما کارشناسان نسبت به دخالت او در مذاکرات که از اندازه عادی عبور کرده است گلایه دارند و باوردارند او از سر عمد می خواهد جوری وانمود کند که گویا از جانب ایران ماموریت دارد تا با آمریکا مشورت کند.

اولیانوف
html>

سفرهای مقامهای آمریکایی به روسیه و درخواست از روسیه که از نفوذش بر ایران برای قبول برجام از ایران دخالت کند این شبهه را افزایش داده است.در حالی که رییسی ، رییس جمهور ایران به روسیه رفت و گفت وگوهای مشروحی درروسیه داشت حالا به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، مذاکره کننده ارشد فدراسیون روسیه در گفتگوهای وین گفت که هماهنگی نزدیک میان هیئت‌های روسیه و ایران یکی از پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات رفع تحریم‌هاست.وی در پیامی در توییتر به دیدار خود با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد تیم مذاکره کننده ایران اشاره کرد.وی در این پیام نوشت: دیدار بسیار مفید با رئیس هیئت ایران در گفتگوهای وین، ع.باقری کنی. هماهنگی نزدیک بین دو هیئت ما یکی از پیش نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت آمیز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و رفع تحریم ها است.

کارشناسان وناظران آگاه بیان صریح این حرف که ایران باید با روسیه در باره صلح هسته ای هماهنگ باشد ودرغیر این صورت کامیابی به دست نمی آید را یک دخالت آشکار و نوعی هشدار و تهدید ضمنی ایران برآورد می کنند و باوردارند اولیانوف صریح تر از این نمی توانست به مقامهای ایرانی مستقر دروین بگوید که باید با آنها هماهنگ شود. این تهدید ضمنی درشرایطی آشکارا بیان می شود که مقامهای وزارت خارجه ونیز هواداران افراطی دولت سیزدهم باورشان این است که روسیه متحد راهبردی ایران به حساب می اید و این حرفهای اولیانوف را نباید دخالت تلقی کرد. دوستان روسیه درایران مخالفان اولیانوف را غربگرا می نامند و می گویند اینها آمریکایی هستند. مخالفان ومنتقدان نوع همکاری ایران و روسیه در وین اما می گویند اینکه اولیانوف شرط کامیابی در مذاکرات را هماهنگی با روسیه می داند خارج از عرف دیپلماتیک است و این هشدار را تهدید می دانند. گفت وگوهای وین ادامه دارد و سخنان طرفی اصلی مذاکرات به ویژه آمریکا و ایران با ابهام هایی مواجه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها