رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576042

میزان افزایش حقوق کارمندان/ حداقل حقوق کارکنان دولت در سال آینده مشخص شد

ساعت۲۴- عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس از تعیین مقدار افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال آینده در این کمیسیون خبر داد.

html>

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، از مصوبه این کمیسیون درباره حقوق و دستمزدها در سال آینده خبر داد.

مصوبه این کمیسیون به شرح زیر است:

تبصره ۱۲ حقوق و دستمزد

حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در تمامی دستگاههای اجرایی ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات به طور متوسط به میزان ۱۰ درصد به شرح زیر به گونه‌ای افزایش می‌یابد تا طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند.

۱-۱ در حکم کارگزینی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر مذکور مبلغ ۵ میلیون و ۳۳۸ هزار ریال معادل ۱۷۰۰ امتیاز برای مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری یا معادل این امتیاز برای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت و مشمولین مقررات خاص در سطری جداگانه با عنوان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ درج می گردد که مشمول کسور بازنشستگی است و در محاسبه هیچ‌کدام از امتیازات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و فوق العاده و نظایر آن قابل محاسبه نیست علاوه بر مبلغ مذکور ضریب حقوق به میزان ۳ درصد افزایش می‌یابد.

۱_۲ پس از اعمال افزایشات موضوع بند ۱-۱ مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کار معین و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد نباید از ۵۶ میلیون ریال کمتر باشد.

۳-۱ تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق بدون تغییر باقی می ماند.

لازم به ذکر است رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش حداقل حقوق از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان توسط کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها