رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576105

رایزنی مشاور امنیتی بایدن با سفرای عربستان و امارات در مورد حملات انصارالله

ساعت۲۴- کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با سفرای عربستان و امارات در آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

html>

به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا درباره حملات موشکی اخیر به ابوظبی و جازان با ریما بنت بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آمریکا و یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است که مشاور امنیت ملی آمریکا از تلاش‌های سازمان ملل برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران یمن استقبال می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده که سفرای عربستان و امارات و سالیوان درباره تلاش‌های مشترک برای پاسخگویی به انصارالله گفتگو کردند.

پیش از این، ایالات متحده حملات انصارالله به تأسیسات غیرنظامی در امارات را محکوم و خاطرنشان کرد که موضوع گنجاندن انصارالله در لیست‌های "تروریستی" در دست بررسی است.

ایالات متحده اعلام کرد که حملات موشکی انصارالله به عربستان و امارات یک "موضوع نگران کننده" است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: حملات به امارات و عربستان و همچنین حملات هوایی اخیر به یمن که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شد، به شدت نگران کننده است.

پرایس از همه طرف‌ها خواست آتش‌بس اعلام کنند و به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله تعهدات مربوط به حفاظت از همه غیرنظامیان احترام بگذارند و در فرایند صلح تحت نظارت سازمان ملل شرکت کنند.

وی گفت: ما بر تعهد خود برای کمک به تقویت قدرت دفاعی شرکای سعودی و اماراتی خود تاکید می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها