رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584235

جزییات پذیرش اعاده دادرسی «سعید مرتضوی»

ساعت۲۴-روابط عمومی دیوان عالی کشور در پی انتشار خبری در فضای مجازی درباره پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح مطالبی علیه یکی از قضات دیوان عالی کشور، ضمن تکذیب آن خبر، اطلاعیه‌‎ای صادر کرد.

html>

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از دیوان عالی کشور، در پی انتشار خبری از سوی یکی از وکلای دادگستری در فضای مجازی درباره پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح اتهاماتی علیه یکی از قضات خوشنام دیوان عالی کشور، روابط عمومی این نهاد، ضمن رد اتهامات به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در مورد پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی، رسیدگی به درخواست متقاضی اعاده دادرسی حسب ارجاع به شعبه ۲۹ دیوان عالی کشور مانند سایر پرونده‌ها کاملاً بر اساس مقررات قانونی انجام شده و در صورت بررسی حقوقدانان مبرهن است که رأی صادره کاملاً مستند و مستدل و در چارچوب قوانین صادر شده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: مفاد رأی شعبه دیوان عالی کشور صرفاً تجویز اعاده دادرسی است و صدور رأی مجدد با دادگاهی است که پرونده به آن ارجاع می‌شود که در این مورد دادگاه تجدیدنظر رأی برائت صادر کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: صدور رأی در شعب دیوان عالی کشور منفرد نبوده و با ترکیب هیأت قضایی صادر می‌شود و اینگونه نیست که یک نفر اقدام به صدور رأی کند.

این اطلاعیه یادآور شده است: رئیس شعبه بیست و نهم از قضات عالی‌رتبه و خوشنام دیوان عالی کشور است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر در مظان اتهام بودن وی، که موجب سواستفاده رسانه‌های بیگانه شده است، مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و با شکایت شاکی قابل تعقیب است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها