رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 584259

نحوه ساخت نیوجرسی چگونه است؟

ساعت۲۴-با گذشت زمان تغییر و تحولات بسیاری در دنیا به وجود آمده است، این تغییر و تحولات شامل شهرسازی و عمران جاده‌ها نیز بوده و این موارد نیز در قضیه تغییرات مستثنی نبودند. از جاده‌های خاکی و پرپیچ و خم گذشته به بزرگراه و آزادراه‌های آسفالت شده رسیدیم؛ اما با این وجود برخی از خطرات جاده‌ای همچنان وجود داشتند. به این منظور مسئولین و مهندسان برای یافتن راه چاره به فکر ساخت نیوجرسی بتنی افتادند، جداساز و سد عبوری که مانع تصادفات و برخی دیگر از خسارات می‌شد.

html>

نیوجرسی بتنی چیست؟

در طراحی و ساخت جاده‌ها با انجام محاسبات دقیق میزان کشش و تحمل جاده‌ها از نظر وزن وسایل نقلیه اندازه‌گیری می‌شود، یکی دیگر از مواردی که مهندسان به آن توجه ویژه‌ای دارند تخمین تصادفات و انحراف خودروها از مسیر جاده است. با اختراع نیوجرسی بتنی که به شکل‌های یک طرفه و دو طرفه طراحی شده‌اند، این خطر بزرگ نیز تا حدودی رفع شده است.

این قطعه بتنی دارای زاویه و شیب اندکی است که در هنگام برخورد خودرو با آن به صورت برگردان عمل می‌کند و مانع عبور خودروها و شاخ به شاخ شدن با خودروهای سمت دیگر یا واژگونی در دره‌ها می‌شود. این وسیله کاربردی در سال 1950 در غرب آمریکا در ایالت نیوجرسی به دلیل تقسیم بزرگراه این منطقه به مسیرهای چندخطه به وجود آمد. این قطعه به دلیل عملکرد عالی که داشت، شهرت جهانی یافته و در اکثر کشورها مورد استفاده واقع شد، کشور ایران نیز به دلیل حفظ امنیت و جان مردم در جاده‌ها از سال 1375 از این وسیله استفاده می‌کند.

جهت اقدام به خرید نیوجرسی می‌توانید وارد قسمت محصولات شده و براساس نیاز خود، محصول مورد نظر را سفارش دهید. شرکت رایان پی از به روز ترین تجهیزات برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند و توانسته است رضایت بیش از 1700 مشتری را کسب کند.

مصالح ساخت نیوجرسی بتنی چیست؟

از نام این محصول می‌توان مصالح استفاده شده برای ساخت آن را حدس زد، در این بخش در مورد مواد اولیه ساخت بلوک‌های نیوجرسی سخن می‌گوییم.

1- سیمان: سیمان اصلی‌ترین جز تشکیل دهنده این بلوک‌ها است، سیمان به کار رفته در این بلوک‌ها باید دارای ویژگی‌های سیمان پرتلند نوع اول و دوم باشد.

2- سنگدانه: سنگدانه‌ها برای استحکام دهی و سنگین کردن این بلوک‌ها استفاده می‌شوند که شامل ماسه، شن بادامی و شن عدسی هستند.

3- دیگر افزودنی‌ها: برای بهبود کیفیت بلوک‌ها و صیقلی کردن سطح این قطعات از افزودنی‌های دیگری استفاده می‌کنند. این مواد می‌توانند به صورت پودری یا مایع باشند و کیفیت محصول را بهبود بخشند.

4- مفصل: مفصل‌ها برای مقاوم سازی و ضربه گیری نیوجرسی‌ها استفاده می‌شوند و تحمل و کشش آن را تا حد بسیار بالایی افزایش می‌دهند.

5- میلگرد: میلگردها برای اتصال و تقویت نقطه تحمل و پایداری قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهای استفاده شده برای ساخت نیوجرسی بتنی باید دارای حداقل 400 مگاپاسکال مقاومت کششی باشد.

6- آب: برای ساخت اکثر مصالح ساختمانی آب نیاز است، نیوجرسی بتنی نیز از جمله این موارد است. آب استفاده شده برای ساخت بلوک نیوجرسی باید عاری از هرگونه ناخالصی و آلودگی باشد؛ همچنین از آب با خاصیت اسیدی و بازی نیز استفاده نشود تا طول عمر محصول را کاهش نیابد.

با 6 جز اصلی ساخت بلوک‌های نیوجرسی آشنا شدید. در ادامه در مورد چگونگی ساخت آن‌ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مراحل ساخت نیوجرسی بتنی

برای تولید و ساخت بلوک‌های نیوجرسی مراحل زیر انجام می‌شود:

1- محاسبات و طراحی‌های لازم توسط مهندسان و دفتر فنی انجام می‌گیرد.

2- قالب‌های موردنیاز طراحی و ساخته می‌شوند.

3- آرماتورها نیز برای قرارگیری در داخل قالب‌ها آماده می‌شوند.

4- سپس روغن قالب به داخل قالب‌ها تزریق می‌شود.

5- آرماتورها درون قالب قرار می‌گیرند و اتصالات انجام می‌شود.

6- توسط جوشکار، دیگر اتصالات ضروری نیز انجام می‌گیرد.

7- بتن لازم طبق مواد اولیه گفته شده ساخته می‌شود و مرحله بتن ریزی انجام می‌گیرد.

8- سپس مرحله به عمل آوری بتن آغاز می‌شود؛ عمل آوری بتن خود به سه طریق انجام می‌گیرد:

الف- با استفاده از دستگاه بخار و حرارت دهی مستقیم در یک محیط بسیار مرطوب

ب- با استفاده از آب، قطعات نیوجرسی را در آب غوطه ور می‌کنند، یا با روش‌های دیگر مانند آب قطره‌ای و غیره آن را مرطوب می‌سازند.

ج- استفاده از پوشش؛ برای این کار یک پوشش عایق برای جلوگیری از تبخیر آب بتن ساخته می‌شود و بر روی نیوجرسی قرار داده می‌شود.

9- در مرحله آخر و پس از عمل آوری بتن‌ها، نوبت به مرحله جداسازی از قالب‌ها می‌شود. بعد از این مرحله نیوجرسی بتنی آماده ارسال و بارگیری می‌شود.

خرید و تهیه نیوجرسی بتنی

پس از مطالعه مطالب ذکر شده، اگر شما هم علاقه‌مند هستید به عنوان پارتیشن‌بندی محوطه باغ و ویلای خود، یا برای ساخت پارکینگ و غیره از این محصول فوق العاده استفاده کنید می‌توانید به سایت رایان پی بتن مراجعه نمایید. این شرکت یکی از باسابقه‌ترین و مجرب‌ترین شرکت‌های قطعات بتنی مانند نیوجرسی و دال بتنی است.

برای آگاهی از قیمت نیوجرسی و دیگر ویژگی‌های محصولات بتنی می‌توانید از قسمت تماس با رایان پی با متخصصان مجرب این شرکت در تماس باشید و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید. این شرکت بیش از 900 کارمند دارد که هریک برای کسب رضایت مشتریان و بهبود محصولات تولیدی در تلاش هستند و توانسته‌اند از سال 1388 تا به امروز در حدود 13600 پروژه را با موفقیت به انجام برسانند. پس شما نیز می‌توانید با خیالی آسوده سفارش‌های محصولات بتنی خود را به این شرکت بسپارید و از محصولات با کیفیت شرکت رایان بتن پی نهایت استفاده را کنید rayanpeybeton.ir - 021 5671 8520 .

این بلوک‌ها برای مسافران و رانندگانی که با مسیر جاده‌ها آشنا نیستند مناسب بوده و جان و مال آن‌ها را در امان نگه می‌دارد. این بلوک‌ها برای رانندگی در شب نیز بسیار موثر هستند مخصوصا زمانی که از رنگ‌ها و تجهیزات شبرنگ برای نمایش دادن آن‌ها استفاده می‌شود کاربرد دو چندان می‌یابند. حال سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که نیوجرسی بتنی چگونه ساخته می‌شود؟ آیا کاربردهای دیگری علاوه بر مصارف جاده‌ای دارد؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز درگیر کرده است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود در این زمینه را دریافت کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها